Δοκιμή: Smart Forfour 0.9 turbo 90PS

Το 2004 η πρώτη γενιά του Smart Forfour δεν ήταν αυτό που λέμε εμπορική επιτυχία και κράτησε για ελάχιστα χρόνια. Αυτή τη φορά όμως κάνει ένα εκπληκτικό come back...

Στην ουσία είναι ένα μεγαλύτερο, πιο ευρύχωρο Fortwo. To "παλιό" Forfour βασιζόταν στο τότε Mitsubishi Colt (κατασκευαζόταν στην Ολλανδία) και όχι στο μικρότερο,test opinionismart δίπορτο αδερφάκι του. Πλέον όμως μοιράζεται τα πάντα με το Fortwo (και τα δύο βασίζονται στο Renalt Twingo) όπως τα μηχανικά σύνολα, την τοποθέτηση του κινητήρα πίσω, την πίσω κίνηση...
Όλα τα παραπάνω μην σας κάνουν να πιστέψετε ότι η Smart εξέλιξε κάποιο είδους sports car για την πόλη. Αντιθέτως, ήθελε τοποθετώντας τον κινητήρα πίσω, να βελτιώσει τον χώρο της καμπίνας και την ευελιξία στην οδήγηση. Τρανό παράδειγμα, ο κύκλος στροφής του που είναι µόλις 8,65 µέτρα !
Άλλωστε αυτά τα στοιχεία δεν πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο πόλης;
Η εικόνα του εσωτερικού είναι ίδια με του Fortwo, με το ταμπλό να είναι πολύ ευχάριστο και μοδάτο και από την μέση και εμπρός το εσωτερικό είναι αµετάβλητο. Ο χώρος αποσκευών λόγω της τοποθέτησης του κινητήρα αλλά και την έξτρα σειράς καθισμάτων, έχει δεχθεί "κούρεμα" αλλά με την επιλογή να αναδιπλώσεις τα πίσω καθίσματα, ικανοποιείς τις ανάγκες σου για φόρτωση μεγαλύτερων αποσκευών.
Η έκδοση που οδηγήσαμε διέθετε τον κινητήρα 0.9 turbo (ίδιος με το Renault Twingo) o οποίος σε σχέση με τον ατμοσφαρικό 1.0, αποδίδει 19 PS και 4,5 kgm ροπής παραπάνω. Και πραγματικά μεταμορφώνει το αυτοκίνητο, αφού είναι ότι ακριβώς χρειαζόταν για να κινείται σβέλτα, χωρίς μεγάλη απόκλιση στην κατανάλωση. Ο κινητήρας, μάλιστα, έχει όση ελαστικότητα χρειάζεται, ώστε να μην έχεις το χέρι σου συνεχώς στον επιλογέα του πεντατάχυτου κιβωτίου.
Πέρα όμως από την οδήγηση στην πόλη όπου ξεδιπλώνει τις αρετές του, εκτός πόλης είναι αρκετά σταθερό, σε οποιοδήποτε δρόμο, επαρχιακό ή εθνικό, με το τιμόνι να ανταποκρίνεται πιστά στις εντολές του οδηγού, ενώ και τα φρένα του είναι αποδοτικά και σταματάνε με άνεση το περίπου ενός τόνου αμάξωμα.

DSC 0078

Θα λέγαμε λοιπόν, ότι το ForFour διατηρεί όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το κατατάσσουν ψηλά, στις θέσεις του ανταγωνισμού. Με μήκος 3,5 μέτρα αποτελεί ένα από τα πιο πρακτικά αυτοκίνητα πόλης, με φρέσκο σχεδιασμό και ικανοποιητικούς χώρους για 4 επιβάτες, με μόνη παραχώρηση τον χώρο αποσκευών.
Κοιτώντας λίγο και την τιμή του, με μόλις 550 ευρώ διαφορά από το ατμοσφαιρικό σύνολο, σίγουρα το κάνει πιο συμφέρουσα επιλογή. Όμως ξεκινώντας λίγο παραπάνω από τις €13.000 με καλό εξοπλισμό όσο αφορά την ασφάλεια, αλλά "σπαρτιάτικο" όσο αφορά την άνεση, σίγουρα το διπλό σκέπτεσαι αφού ο ανταγωνισμός σαφώς προσφέρει χαμηλότερες τιμές. Το ελαφρυντικό που μπορείς να του δώσεις είναι η premium αίσθηση που προσφέρει και το γεγονός ότι συνειδητά δεν αγοράζεις Smart για το value for money αλλά για το στυλ και την διαφορετικότητα του...

Δοκιμή: Citroën C1 1.2 PureTech 82PS

Δοκιμή: Citroën C1 1.2 PureTech 82PS

Το Citroen C1 διαθέτει πλέον το εντελώς νέο πρόσωπο του...

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC 9G-TRONIC

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC 9G-TRONIC

Η GLC αντικαθιστά, ένα ομολογουμένως "γεμάτο" αυτοκίνητο, την απερχόμενη GLK που...

Δοκιμή: Volvo V40 Cross Country T3

Δοκιμή: Volvo V40 Cross Country T3

Το V40 Cross Country το λες και εναλλακτική πρόταση έναντι...

Δοκιμή: SsangYong Tivoli 1.6 Diesel FWD

Δοκιμή: SsangYong Tivoli 1.6 Diesel FWD

Με όπλα του τον ολοκαίνουριο diesel των 1.,6 λίτρων και...

Powered by Jasper Roberts - Blog