Δοκιμή: Nέο Citroen C3 1.6 BlueHDI 75ps

Η Citroen βιώνει μία από τις καλύτερες περιόδους της, επαναφέροντας τις καινοτομίες στα αυτοκίνητα της αλλά και την τολμηρή και δυναμική εμφάνιση που μας είχε συνηθίσει στο παρελθόν

DSC 0075

Το νέο C3 είναι ενα κόμπακτ μοντέλο που ξεχωρίζει με τη μοντέρνα και δυναμική του εμφάνιση και σαφώς επηρεάζεται από την νέα σχεδιαστική ταυτότητα των Γάλλων που συναντάμε σε άλλα μοντέλα της εταιρείας. Για παράδειγμα ακολουθεί την γραμμή C4 Cactus με τα λεπτά φώτα ημέρας στην κορυφή της μάσκας και τους κύριους προβολείς κάτω από αυτά. Τα χαρακτηριστικά ΑirBumps στις πόρτες, τα συναντάμε και εδώ αφού είναι αρκετά πρακτικά και     προστατεύουν από μικροχτυπήματα κατά το άνοιγμα των θυρών. Το σημαντικότερο στο C3 νέας γενιάς είναι το στοιχείο της εξατομίκευσης που προσφέρει δίνοντας δυνατότητες στον υποψήφιο αγοραστή να δημιουργήσει τον συνδυασμό που του αρέσει.

Το αποτέλεσμα που μπορεί να προκύψει είναι ούτε λίγο, ούτε πολύ 38 διαφορετικοί εξωτερικοί χρωματικοί συνδυασμοί, στην οροφή και στους καθρέπτες αλλά και στη μπροστινή μάσκα και στο πίσω μέρος. Άρα λοιπόν έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο όπου το ντιζάιν είναι κύριο χαρακτηριστικό του αμαξώματος. Το οποίο αμάξωμα στο μπροστινό και μεσαίο μέρος είναι πρωτοποριακό, ενώ το πίσω μέρος δείχνει να δέχθηκε λιγότερη επιρροή χάριν της πρακτικότητας (βλ. χώρο αποσκευών) .

Και επειδή η πρακτικότητα και οι χώροι, μεταφράζονται σε αριθμούς, να αναφέρουμε ότι το νέο Citroen C3 έχει 3,99 μέτρα μήκος, 1,75μ πλάτος και 1,47μ ύψους, με το μεταξόνιο να ορίζεται στα 2,54 μέτρα από τα 2,46μ της απερχόμενης γενιάς. Η αύξηση του μεταξονίου έδωσε μεγαλύτερη ευρυχωρία   στην καμπίνα επιβατών, αλλά και στον χώρο αποσκευών, που διαθέτει πλέον μία πολύ καλή χωρητικότητα της τάξης των 300 λίτρων.

Η εικόνα του θαλάμου επιβατών παραπέμπει αρκετά έντονα στο C4 Cactus με το ταμπλώ να έχει την ίδια οριζόντια σχεδίαση, ενώ υιοθετεί και άλλες λύσεις όπως τα... ιδιαίτερα λουριά αντί χερούλια στις πόρτες. Τα πλαστικά είναι σκληρότερα από ό,τι θα επιθυμούσαμε αλλά αυτό το βλέπουμε πλέον κατά κόρον στα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας οπότε δεν μπορούμε να πούμε ότι απογοητευτήκαμε. Η θέση οδήγησης είναι στο κατάλληλο ύψος για την καλύτερη δυνατή ορατότητα ενώ ώς γνήσιο Citroen κάθεσαι αναπαυτικά και ξεκούραστα για αρκετές ώρες οδήγησης στα καθίσματα του.

Περνώντας στις τεχνολογίες, θα πρέπει να εστιάσουμε σε μία πρωτοποριακή ιδέα που φέρει το νέο Citroen C3 και δεν είναι άλλη από την   κάμερα που είναι τοποθετημένη πίσω από τον καθρέφτη του οδηγού, ο οποίος μπορεί να καταγράψει έτσι βίντεο και εικόνες, να τις κατεβάσει στο κινητό του και να τις ανεβάσει άμεσα στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Επίσης σε περίπτωση ατυχήματος αποθηκεύει η συγκεκριμένη κάμερα σε βίντεο τα τελευταία 90 δευτερόλεπτα ως αποδεικτικό υλικό.

Επιπροσθέτως το νέο Citroen C3 διαθέτει όλα τα προηγμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας που υπάρχουν αλλά δεν είναι δεδομένα στην κατηγορία που ανήκει. Μερικά από αυτά είναι το 3D σύστημα πλοήγησης με δυνατότητα φωνητικών εντολών, η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα ειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και το σύστημα ανίχνευσής νεκρής γωνίας.

Περνώντας στους κινητήρες, αρχικά να αναφέρουμε ότι όλοι οι κινητήρες που βρίσκονται κάτω από το καπό του Citroen C3 είναι υψηλής απόδοσης με αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6.

Το C3 της δοκιμής μας διαθέτει τον νέο diesel κινητήρα 1.6 λίτρων του ομίλου PSA με τους 75 ίππους, οι οποίοι μπορεί να ακούγονται λίγοι σε πρώτο χρόνο, στο δρόμο όμως δεν ισχύει κάτι τέτοιο, λόγω κυρίως της αρκετής ροπής που αποδίδεται από χαμηλές στροφές. Το μηχανικό αυτό σύνολο χωρίς φυσικά να διεκδικεί δάφνες για τις επιδόσεις του, διακρίνεται για την αποδοτικότητά του από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας.

Σε αστικές μετακινήσεις το Citroen C3 κινείται με εξαιρετική ευκολία, ενώ εκτός πόλης ταξιδεύει άνετα με το μοτέρ να εξασφαλίζει όλη την απαραίτητη ροπή, πολύ καλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας και ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Όσο για την κατανάλωσή του, εμείς μετρήσαμε κοντά στα 5.5 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες κίνησης.

Tο C3 είναι πλέον διαθέσιμο στη χώρα μας σε όλες τις εκδόσεις του, οι οποίες ξεχωρίζουν όχι μόνο για τις πολλές επιλογές εξατομίκευσης που προσφέρουν, αλλά και για τον πλήρη εξοπλισμό και τους πολύ οικονομικούς κινητήρες τους.

Πιο αναλυτικά, η βασική έκδοση Live με τον κινητήρα βενζίνης των 1.2 λίτρων ισχύος 82 ίππων κοστίζει μόλις 12.740€ έχει πλήρη εξοπλισμό με air condition, 6 αερόσακους, ESP, υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο τιμόνι σε ύψος και τηλεσκοπικά, υπολογιστή ταξιδιού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και ηχοσύστημα με 4 ηχεία, Bluetooth και θύρα USB. Επίσης διαθέτει συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όχι συνήθη σε βασικό εξοπλισμό αυτοκινήτων της κατηγορίας, όπως σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα περιορισμού και ρύθμισης σταθερής ταχύτητας, σύστημα ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα.

Η αμέσως πιο πλούσια έκδοση Feel διαθέτει επιπλέον οθόνη αφής και το αναβαθμισμένο σύστημα multimedia Citroen Connect Radio, φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, χειρολαβές στο χρώμα του αμαξώματος και προστατευτικά στους θόλους των τροχών.

Στην κορυφαία από άποψη εξοπλισμού έκδοση Shine, προστίθεται σύστημα πλοήγησης, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, κάμερα και αισθητήρες στάθμευσης, δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στον επιλογέα, διχρωμία στο αμάξωμα, τα προστατευτικά Airbump στις πόρτες, διάφορα διακοσμητικά πλαίσια και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Στις εκδόσεις που είναι δυνατή η διχρωμία, η οροφή μπορεί να έχει μαύρο, λευκό ή κόκκινο χρώμα. Έτσι, σε συνδυασμό με τα 9 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος και τις 3 διαφορετικές αποχρώσεις εσωτερικού των εκδόσεων Feel και Shine, ο υποψήφιος αγοραστής έχει πολλές δεκάδες δυνατότητες παραμετροποίησης της αισθητικής και του εξοπλισμού του νέου C3, για να δημιουργήσει αυτό που ταιριάζει ακριβώς στις ανάγκες του.

Δοκιμή: DS3 Cabrio 1,2 PureTech 82 PS

Δοκιμή: DS3 Cabrio 1,2 PureTech 82 PS

Το DS3 ανανεώθηκε μετά από 7 χρόνια καριέρας, ξεκινώντας έτσι...

Fiat Tipo Hatchback ή Sedan 1.6 MTJ II ;

Fiat Tipo Hatchback ή Sedan 1.6 MTJ II ;

Είναι μία έλευση μοντέλου που συζητήθηκε αρκετά. Η αναβίωση του...

Δοκιμή: Peugeot 108 1,0 Cabrio

Δοκιμή: Peugeot 108 1,0 Cabrio

Το Peugeot 108, είναι ένα ελκυστικό αυτοκίνητο πόλης, με σπιρτόζικη...

Δοκιμή:  Mercedes C200d 136ps

Δοκιμή: Mercedes C200d 136ps

H κατηγορία των μεσαίων sedan είναι μία κατηγορία η οποία...

Powered by Jasper Roberts - Blog