Δοκιμή: Citroën C1 1.2 PureTech 82PS

Το Citroen C1 διαθέτει πλέον το εντελώς νέο πρόσωπο του και παρά το γεγονός ότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Peugeot 108 και Toyota Aygo, έρχεται με πιο νεανικό στυλ αλλά και με πρωτότυπη διαφορετική σχεδίαση.

DSC 0002

Εδώ να σημειώσουμε πως σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά, δείχνει πολύ πιο ακριβό και ποιοτικό από την πρώτη ματιά. Στο εμπρός μέρος του C1 το ενδιαφέρον κεντρίζουν τα φωτιστικά σώματα που διαθέτουν δυο σετ, θυμίζοντας τα αντίστοιχα του C4 Picasso. Στο εμπρός μέρος επίσης υπάρχουν LED φώτα ημέρας κάθετα τοποθετημένα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.

Το C1 έχει κομπακτ διαστάσεις (μήκος 3.460mm μήκος, 1.620mm πλάτος και 1.450mm ύψος). Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 190 lt. με τα καθίσματα στην θέση τους και 780 lt με τις πίσω πλάτες ριγμένες. Ως γνήσιο αυτοκίνητο πόλης έχει μικρό κύκλο στροφής με 4,8m ενώ έχει και ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης για ευκολότερο χειρισμό μέσα στην πόλη. Η αίσθηση που εισπράττεις αμέσως είναι η βελτιωμένη ποιότητα κύλισης σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο χάρη στον πίσω άξονα που είναι 4 κιλά ελαφρύτερος, στα νέα ελατήρια αλλά και στην νέα μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτική.

Ο κινητήρας είναι o 3κύλινδρος αλουμινένιος 1.200άρης με απόδοση 82 PS στις 5.750 rpm και ροπή 11,8 kgm.  Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, ενώ θα τον χαρακτηρίζαμε ελαστικό για τα κυβικά του και τραβά μεστά από τα 30 km/h με 2η και από τα 60 km/h με 3η. Στις τυποποιημένες μετρήσεις, το C1 κάνει 0-100 km/h 11,5” και επιταχύνει μέχρι τα 170 km/h. Νούμερο που έρχεται σχετικά εύκολα στο κοντέρ. Η κατανάλωση των 6,2 lt/100 km κατά μέσο όρο δεν είναι και πάρα πολύ χαμηλή, αλλά είναι και το νεύρο του μοτέρ που σε παρασύρει να οδηγείς πιο σβέλτα απ’ ό,τι συνήθως. Μοναδικό μειονέκτημα είναι ο αυξημένος θόρυβος του κινητήρα όταν τον πιέζεις. Σύμμαχος στο πολύ καλό μοτέρ είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων με σωστή κλιμάκωση.

Οι μικρές διαστάσεις του μοντέλου και τα μόλις 900 kg βάρους συνθέτουν ένα fun to drive σύνολο με τις αστικές μετακινήσεις να είναι το καλύτερο του πεδίο, ενώ αν επιστρατευτεί για κάποιο μεγαλύτερο ταξίδι, δεν θα αρνηθεί να σας εξυπηρετήσει με την σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες να είναι ευχάριστη έκπληξη.

Στην δύσκολη κατηγορία όπου τοποθετείται, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Αυτό πάντως δεν φαίνεται να το φοβίζει, καθώς στέκεται επάξια ανάμεσα σε άλλα πιο... πλήρη μοντέλα, τα οποία πάντως σίγουρα δεν προσφέρουν τόσο σπορτίβ οδική συμπεριφορά και ευχαρίστηση στην οδήγηση. Ο εξοπλισμός του είναι μεγαλύτερης κατηγορίας και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα ESP με Hill Assist, ηχοσύστημα MP3 με Bluetooth και USB, ηλεκτρικά παράθυρα, A/C και σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών.

Δοκιμή: Citroën C1 1.2 PureTech 82PS

Δοκιμή: Citroën C1 1.2 PureTech 82PS

Το Citroen C1 διαθέτει πλέον το εντελώς νέο πρόσωπο του...

Δοκιμή: Volvo V40 Cross Country T3

Δοκιμή: Volvo V40 Cross Country T3

Το V40 Cross Country το λες και εναλλακτική πρόταση έναντι...

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC 9G-TRONIC

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC 9G-TRONIC

Η GLC αντικαθιστά, ένα ομολογουμένως "γεμάτο" αυτοκίνητο, την απερχόμενη GLK που...

Δοκιμή: SsangYong Tivoli 1.6 Diesel FWD

Δοκιμή: SsangYong Tivoli 1.6 Diesel FWD

Με όπλα του τον ολοκαίνουριο diesel των 1.,6 λίτρων και...

Powered by Jasper Roberts - Blog