Δοκιμή: Fiat 500 1.3 MultiJet II

Η 4 Ιουλίου ήταν πάντα μια ημερομηνία με μεγάλη σημασία για το Fiat 500: το «σπουδαίο μικρό αυτοκίνητο» και έμβλημα της μαζικής αυτοκίνησης στην Ιταλία, το οποίο έχει διατεθεί σε περίπου 3,8 εκατομμύρια μονάδες, παρουσιάστηκε αυτή την ημέρα το 1957.

Δοκιμή: Fiat 500 1.3 MultiJet II

Πενήντα χρόνια μετά, το 2007, η Fiat επέλεξε να επενδύσει σ' αυτήν την κληρονομιά και να την οδηγήσει στο μέλλον: το νέο 500 γεννήθηκε και ήταν με το καλημέρα μια τεράστια επιτυχία.

Οκτώ χρόνια αργότερα, με περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις, η δάδα μεταβιβάζεται στο νέο 500 με το οποίο η Fiat προετοιμάστηκε να δεχτεί τις προκλήσεις νέων αγορών, χωρίς να ξεχνάει τις δικές της βαθιές ρίζες. Φτιαγμένο από το Centro Stile της Fiat, το αυτοκίνητο έχει μια ανανεωμένη σχεδίαση στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του, η οποία είναι σαφέστατα 500 και περισσότερο ελκυστική πια. Δεν έχει αυξηθεί σε μέγεθος αλλά περιλαμβάνει περισσότερη τεχνολογία, περισσότερες εκδόσεις κινητήρων και ιδέες προσωποποίησης: μόνο με αυτό τον τρόπο μπορεί να αναβαθμιστεί ένα σύμβολο και να αυξηθούν περαιτέρω τα χαρακτηριστικά που το έκαναν αριστούργημα.

Το νέο 500 είναι το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, μαζί με το Panda, που προσφέρει ένα μικρό κινητήρα diesel ο οποίος αποτελεί το καλύτερο δείγμα της σύγχρονης τεχνολογίας: τον 1.3 16v Multijet 95 hp, που εκπέμπει μόλις 89 g/km CO2 και καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6.

Τολμηρό και σαγηνευτικό, το νέο 500 διαθέτει όχι λιγότερες από 1800 καινοτόμες λεπτομέρειες, όλες σχεδιασμένες για να ενισχύσουν τη μοναδικότητά του και ταυτόχρονα να κάνουν το στιλ του ακόμη πιο εκλεπτυσμένο. Νέοι είναι οι εμπρός προβολείς με φώτα ημέρας LED, τα πίσω φωτιστικά σώματα, η παλέτα των χρωμάτων, το ταμπλό, τα υλικά: οι αναβαθμίσεις είναι σημαντικές, αλλά μένουν πιστές στο ασυναγώνιστο στιλ του 500. Δεν είναι τυχαίο που το εμβληματικό Fiat είναι ένα μανιφέστο ενός νέου τρόπου κινητικότητας, είναι μια «ήπια επανάσταση» στους δρόμους του κόσμου.

DSC 0025

Έτσι, σήμερα το νέο 500 ανανεώνεται κάτω από το σύμβολο της αισθητικής συνέχειας και της τεχνολογικής εξέλιξης. Είναι η μαγική φόρμουλα του να είναι το 500, το μόνο μοντέλο που είναι ικανό να συνθέσει τέλεια τόσο αντίθετα χαρακτηριστικά: είναι αποκλειστικό, παρ' όλα αυτά προσιτό. Είναι πολύ προσωπικό έστω και αν έχουν πωληθεί περισσότερες από 1.500.000 μονάδες. Και επιπλέον όλων αυτών, το νέο 500 συνδυάζει τεχνολογία και συναίσθημα, επιβεβαιώνοντας εκ νέου ότι είναι σημείο αναφοράς στην κατηγορία του από όλες τις απόψεις.

Το νέο 500 είναι μικρό σε διαστάσεις: έχει μήκος 357 εκατοστά, πλάτος 163 εκατοστά, ύψος 149 εκατοστά και έχει μεταξόνιο 230 εκατοστά. Η σχεδίαση του εμπρός και του πίσω μέρους έχει αλλάξει, αλλά έχει μείνει πιστό στον εαυτό του. Το εξωτερικό στιλ του νέου 500 εκφράζει τα ελκυστικά διακριτικά στοιχεία που παραδοσιακά χαρακτηρίζουν τον κλασικό πρόγονο του 1950, μόνο που σήμερα επαναβεβαιώνει την ταυτότητα του με τον πιο πλήρη τεχνολογικό εξοπλισμό.

Η πλέον προφανής αναφορά στο παρελθόν είναι οι προβολείς, οι οποίοι παραμένουν κυκλικοί σε σχήμα, αλλά τώρα έχουν μια πιο δυναμική κλίση για να μεταφέρουν την εμφάνιση ενός πιο τολμηρού βλέμματος - μαζί με το κάτω σύστημα που περιλαμβάνει τα μεσαία φώτα και τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Σήμερα, οι προβολείς εμπλουτίζονται με μια καινοτόμο πολυελλειπτική μονάδα για καθαρό νυχτερινό φωτισμό και περισσότερη ασφάλεια. Αλλά και το καπό σήμερα έχει γίνει πιο εκφραστικό με διακριτικές παρεμβάσεις και διαθέτει μια πιο σαγηνευτική όψη.

DSC 0059

Το πίσω τελείωμα έχει μια μεγάλη επιχρωμιωμένη λαβή με χαρακτηριστικό σχήμα, που θυμίζει το φως της πινακίδας του πρώτου Fiat 500 και σήμερα ενσωματώνει αποκλειστικά νέα φωτιστικά σώματα. Είναι το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία του με «κενά» φωτιστικά σύνολα - μια κυκλική δομή που αφήνει το χρώμα του αμαξώματος να αναδύεται από το μέσον. Έτσι, το φως φαίνεται να βγαίνει από το αμάξωμα, προσδίδοντας χαρακτηριστικά που μοιάζουν σε ένα «φωτεινό τατουάζ».

Ζάντες ελαφρού κράματος με νέο σχέδιο είναι επίσης διαθέσιμες, ενώ η χρωματική παλέτα για το αμάξωμα διαθέτει 13 χρώματα. Δύο εντυπωσιακές δίχρωμες εκδόσεις, μαύρο-κίτρινο και μαύρο-κόκκινο, είναι επίσης διαθέσιμες, ικανοποιώντας πολλές διαφορετικές ανάγκες εξατομίκευσης.

Η προσθήκη του νέου κινητήρα πετρελαίου ενισχύει ακόμα περισσότερο τον χαρακτήρα του. Τα πλεονεκτήματα αυτής της έκδοσης είναι αξιοσημείωτα, καθώς η απόκτηση του γίνεται ακόμα πιο οικονομική ενώ το κόστος χρήσης μειώνεται σημαντικά, χάρη στην πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. 
Η ξεχωριστή προσωπικότητα του 500 και το μοναδικό του στιλ συμπληρώνονται υποδειγματικά από την ευχρηστία στην καθημερινότητα, με το αποτέλεσμα να δικαιώνει κάθε προσδοκία, φέρνοντάς το στην κορυφή της κατηγορίας του.

DSC 0020

Ο 4κύλινδρος diesel δεν είναι αρκετά ζωηρός χαμηλά, όμως μετά τις 2.500 rpm κινεί σβέλτα το αμάξωμα των 980 kg. Το 5άρι μηχανικό κιβώτιο δεν είναι ό,τι πιο ακριβές υπάρχει στην κατηγορία, όμως δεν θα απογοητεύσει όποιον θέλει να κινηθεί γρήγορα. Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.3 MTJ 95hp συμμορφώνεται πλήρως με τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Εuro 6, διατηρώντας χαμηλές και τις εκπομπές CO2, στα 89 g/km CO2. Παράλληλα οι καταναλώσεις του παραμένουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Οδηγικά, σίγουρα οι δρόμοι των πόλεων είναι βούτυρο στο ψωμί του 500, όμως ευχάριστα ανακαλύπτεις ότι είναι και ταξιδιάρικο. Στον ανοικτό δρόμο κινείται γρήγορα και δεν χάνεις την εμπιστοσύνη απέναντι του. Η ανάρτηση προσφέρει καλό κράτημα αν και η πίσω ανάρτηση «κοπανάει» σε εγκάρσιες λακκούβες, απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες, ενώ οι θόρυβοι μένουν εκτός καμπίνας χαρίζοντας ήσυχο ταξίδι.

Το πιο πλήρες FIAT 500, λοιπόν είναι εδώ. Εντάξει η τιμή του έχει πάρει λίγο την ανιούσα είναι όμως οικονομικό στη χρήση και ευχάριστο οδηγικά, όταν συνηθίσεις τον αδύναμο χαμηλά κινητήρα και την περίεργη κλιμάκωση του κιβωτίου που ίσως χρειαζόταν άλλη μία σχέση…

Δοκιμή: Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Δοκιμή: Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Η τρίτη γενιά του εξαιρετικά δημοφιλούς μικρού πολυμορφικού hatchback της...

Δοκιμή: Citroën C1 1.2 PureTech 82PS

Δοκιμή: Citroën C1 1.2 PureTech 82PS

Το Citroen C1 διαθέτει πλέον το εντελώς νέο πρόσωπο του...

Δοκιμή: Volvo V40 Cross Country T3

Δοκιμή: Volvo V40 Cross Country T3

Το V40 Cross Country το λες και εναλλακτική πρόταση έναντι...

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC 9G-TRONIC

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC 9G-TRONIC

Η GLC αντικαθιστά, ένα ομολογουμένως "γεμάτο" αυτοκίνητο, την απερχόμενη GLK που...

Powered by Jasper Roberts - Blog