Δοκιμή: Μercedes-Benz GLA 180D 7G-DCT

Δύο τάσεις κυριαρχούν αυτή τη στιγμή στην αγορά αυτοκινήτου. Η κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου και η προτίμηση των αγοραστών σε μικρότερες κατηγορίες. Η GLA ήρθε να καλύψει και τα δύο αυτά δεδομένα...

Δοκιμή: Μercedes-Benz GLA 180D 7G-DCT

Δύσκολη η εξίσωση ειδικά αν είσαι premium κατασκευαστής αλλά αναζητάς τρόπους να μπεις σε νέες κατηγορίες-τάσεις αλλά και να προσεγγίσεις και νεότερους ηλικιακά πελάτες. Η Mercedes μετά την A-Class που πέτυχε στο κομμάτι των νεανικών πελατών και κατέβασε των μέσο όρο ηλικίας των πελατών στις αντιπροσωπείες της, επιχειρεί με την GLA να κερδίσει μερίδιο στα μικρά SUV διατηρώντας στοιχεία της A-Class. Είναι βασισμένη στο δάπεδο της A Class, από την οποία είναι ελάχιστα μεγαλύτερη σε διαστάσεις (μήκος 4,42 μ.), ενώ έχει το ίδιο μεταξόνιο (2.699 χιλιοστά).

Η συγγένεια με την A-Class είναι καταρχήν προφανής και εμφανής στο εσωτερικό. Η εργονομία είναι καλή, με μία θέση οδήγησης που προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτείς με ακρίβεια. Το μόνο πράγμα για το οποίο μπορούμε να κάνουμε κάποια κριτική, είναι το γεγονός ότι οι χώροι για μικροαντικείμενα δεν είναι σπουδαίοι, ιδιαίτερα οι ανοιχτοί που είναι λίγοι. Οι αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με την A-Class αυτομάτως σημαίνει αυξημένοι χώροι για τους επιβάτες εξαιτίας του διαφορετικού σχήματος και του αυξημένου ύψους της GLA, κάτι που θα το εκτιμήσουν κυρίως οι πίσω επιβάτες που κάθονται με μεγαλύτερη άνεση και με περισσότερο περιθώριο πάνω από τα κεφάλια τους. Επίσης ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά καλός, με χωρητικότητα 421 λίτρων.

13C788 231

Η ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή είναι πέραν κριτικής, γνήσιο τέκνο της γερμανικής φίρμας. Ο εξοπλισμός είναι αρκετά πλούσιος και σ' αυτόν περιλαμβάνονται στάνταρ ESP, σύστημα προειδοποίησης για αποφυγή σύγκρουσης (Collision Prevention Assist), σύστημα ελέγχου απώλειας προσοχής (Attention Assist), 5 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα, ζάντες αλουμινίου, σύστημα προειδοποίησης απώλειας πίεσης ελαστικών, υπολογιστής ταξιδιού, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Start-Stop κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.

Όπως και σε άλλα μοντέλα της Mercedes, ο μικρότερος κινητήρας ντίζελ της GLA είναι ο 1.5 άμεσου ψεκασμού προερχόμενος από την Renault και όπως τον είχαμε συναντήσει επίσης στην B class, με ισχύ 109 ίππων. Mία πολύ καλή τετρακύλινδρη μονάδα, με επαρκή δύναμη και πολύ καλή ροπή, που κινεί εν τέλει με αρκετή αξιοπρέπεια και ταιρι΄ζει γάντι στην ελληνική πραγματικότητα. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά δεν είναι και το ζητούμενο αφού ως γενικό αποτέλεσμα αναφερόμαστε σε ένα ευχάριστο, ασφαλές και πολιτισμένο σύνολο.

DSC 0042

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο και με το ημιαυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, το οποίο απεδείχθη γρήγορο και με σωστή κλιμάκωση, που βοηθάει τον μικρό κινητήρα να κινεί αξιοπρεπώς το γερμανικό αυτοκίνητο. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μία πολύ χαμηλή κατανάλωση για την κατηγορία, που στην πόλη μπορεί να πέσει κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από 6.

Έχοντας ως δεδομένο ότι η GLA μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο με την A-Class, η οποία κατά γενική ομολογία έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, η GLA δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Εντάξει, ο χαρακτήρας της είναι περισσότερο ασφάλτινος με «δυνατότητες» και για εκτός δρόμου εξορμησεις λόγω και του αυξημενου ύψους. Πάντως έχει πολύ καλό κράτημα, ελάχιστες κλίσεις παραπάνω σε σχέση με A-class στις στροφές, στρίβει με ακρίβεια, ελέγχεται πολύ εύκολα, υποστρέφει πολύ προοδευτικά όταν την πιέσεις και δεν εμφανίζει τάσεις υπερστροφής αν αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι

Μετά την εβδομαδιαία μας συνύπαρξη, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι η κίνηση της Mercedes να επεκτείνει τη γκάμα των μικρομεσαίων μοντέλων της με ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου σαν τη GLA ήταν και επιβεβλημένη και εκ του αποτελέσματος και πετυχημένη. Η βασική έκδοση ντίζελ ταιριάζει γάντι στην Ελληνική αγορά με όλες της τις παθογένειες μιας και εκμεταλλεύεται το προνόμιο της χαμηλής κατανάλωσης.

Δοκιμή: Citroen C3 1,2 PureTech 110 PS

Δοκιμή: Citroen C3 1,2 PureTech 110 PS

Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση του νέου κι εντυπωσιακού σε...

Δοκιμή: Citroën C1 1.2 PureTech 82PS

Δοκιμή: Citroën C1 1.2 PureTech 82PS

Το Citroen C1 διαθέτει πλέον το εντελώς νέο πρόσωπο του...

Δοκιμή: Volvo V40 Cross Country T3

Δοκιμή: Volvo V40 Cross Country T3

Το V40 Cross Country το λες και εναλλακτική πρόταση έναντι...

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC 9G-TRONIC

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC 9G-TRONIC

Η GLC αντικαθιστά, ένα ομολογουμένως "γεμάτο" αυτοκίνητο, την απερχόμενη GLK που...

Powered by Jasper Roberts - Blog