Δοκιμή: Citroen C1 1,0 ETG Feel

Το Citroen C1 διαθέτει ένα μοναδικό χαρακτήρα και παρουσιαστικό που πραγματικά αποκλείεται να αφήσει κάποιον αδιάφορο στο πέρασμα του. Εμείς το δοκιμάζουμε με τον 1.000αρη κινητήρα των 69 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ETG, 5 σχέσεων.

 Citroen C1 1,0 ETG

Το Citroen C1 είναι ένα από τα μοντέλα της τριπλέτας που είχε δημιουργήσει το PSA Group με την Toyota, η οποία αποτελείται από τα Aygo, 108 και C1!

Το Citroen C1 διακρινόταν με τη σπιρτόζικη εμφάνισή του, η οποία στη νέα του γενιά, απλά έχει απογειωθεί, όντας αρκετά πιο δυναμική, ενστερνιζόμενη παράλληλα τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας.

Μίνι μεν, πληθωρικό δε!

Μπορεί το Citroen C1 να ανήκει στην μίνι κατηγορία, εν τούτοις όμως η εμφάνιση του είναι αρκετά πληθωρική, ενώ αποπνέει και μια ιδιαίτερη νεανικότητα. Οι διαστάσεις του είναι compact, με μήκος μόλις 3,466 μ., ενώ το κύριο χαρακτηριστικό της εμφάνισής του, είναι τα ευμεγέθη, στρογγυλά φωτιστικά σώματα (ακριβώς από πάνω βρίσκονται τα φώτα διασταυρώσεως και τα φλας), αλλά και με τη λεπτή λωρίδα LED για τα φώτα ημέρας που βρίσκονται στο κατώτερο σημείο του εμπρός προφυλακτήρα, ενώ και το «λοχιόσημο» δεσπόζει στην εμπρός μάσκα.

 

Δοκιμή: Citroen C1 1,0 ETG Feel2

Επίσης: Δοκιμή: Citroën C1 1.2 PureTech 82PS

Νεανικό και το εσωτερικό του!

Το ίδιο νεανικό σχεδιαστικό μοτίβο της εξωτερικής εμφάνισης, ακολουθείται και στη καμπίνα του C1. Η έκδοση Feel που είχαμε στα χέρια μας, ήταν εξοπλισμένη και με το σύστημα infotainment, το οποίο διαθέτει μια οθόνη αφής 7 ιντσών, η οποία βρίσκεται στο ανώτερο τμήμα της κεντρικής κονσόλας. Τα πλαστικά είναι σκληρά μεν, αλλά είναι ποιοτικά, ενώ και η συναρμογή δεν έχει ψεγάδια, με το τελικό φινίρισμα να ικανοποιεί, όπως και οι χώροι επιβατών. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, με το χώρο αποσκευών να είναι μόλις 196 λίτρα, αλλά διαθέτει ένα πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

1000αρης κινητήρας και σπιρτόζικος

Η καρδιά του C1 είναι ένας βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 998 κ.εκ. και αποδίδει 69 ίππους και 95 Nm ροπής. Κατά τη χρήση ο οδηγός θα διαπιστώσει μια μικρή τραχύτητα, ελεώ 3κυλινδρης κατασκευής, κι αυτό στο χαμηλό φάσμα στροφών. Όσο ανεβαίνουν οι στροφές, ο κινητήρας τραβάει καλά και ειδικότερα μόλις ξεπεράσει τις 4.000 σ.α.λ. Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα στο κοντέρ από στάση θα έρθουν σε 15,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 160 χλμ/ώρα. Σύμφωνα με τη Citroen η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 4,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 97 γρ./χλμ! Το παραπάνω μηχανικό σύνολο συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο έχει προσανατολισμό την άνεση περισσότερο και λιγότερο να αναδείξει τις αρετές του κινητήρα. Αποδεικνύεται ιδανικό στην καθημερινή χρήση και ειδικότερα στην κίνηση εντός πόλης, αλλά στις γρήγορες αλλαγές εμφανίζει μια μικρή υστέρηση. Οι αλλαγές μπορούν να γίνονται αυτόματα, ενώ έχει και χειροκίνητη λειτουργία, τόσο μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, όσο κι από τον λεβιέ ταχυτήτων.

Δοκιμή: Citroen C1 1,0 ETG Feel3

Άνετο και σταθερό στο δρόμο

Πεδίο δόξης λαμπρό για το Citroen C1 αποδεικνύονται οι δρόμοι της πόλης, όπου χάρη στις compact διαστάσεις του ελίσσεται με άνεση σε κάθε στενό. Γενικότερα το C1 διαθέτει ένα άνετο προφίλ, όντας ευκολοδήγητο στην καθημερινότητα, κάτι στο οποίο συμβάλει και το αυτόματο κιβώτιο. Δεν θα σας αρνηθεί όμως κι εκτός πόλης διαδρομές, αλλά εκεί θα πρέπει να συνηθίσετε τους μικρούς αεροδυναμικούς θορύβους. Αλλά μην ξεχνάτε πως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο δεν θα σας αρνηθεί κι εξορμήσεις εκτός πόλης, με το αμάξωμα να είναι σταθερό ακόμα και με υψηλές ταχύτητες στο κοντέρ.

Οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές, μιας και η ρύθμιση της ανάρτησης είναι καθαρά για άνεση. Παρόλα αυτά εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό του και θα στρίψει σβέλτα και με ασφάλεια, με το τιμόνι να προσφέρει πολύ καλή αίσθηση, ενώ διαθέτει μεταβαλλόμενη υποβοήθηση, καθιστώντας το ιδανικό στην πόλη και ακριβές σε μεγάλες ταχύτητες. 

Δοκιμή: Citroen C1 1,0 ETG Feel4

Κερδίζει τις εντυπώσεις

Το Citroen C1 ETG συνολικά κερδίζει τον υποψήφιο αγοραστή που θέλει ένα εμφανίσιμο αυτοκίνητο πόλης για το οποίο δεν θα χρειαστεί να ξοδέψει μια περιουσία για να το αποκτήσει. Εμφανισιακά σε κερδίζει με την πρώτη ματιά, ενώ και η απτή ποιότητα του εσωτερικού προσθέτει πόντους στην τελική λίστα πλεονεκτημάτων του γαλλικού μίνι. Σε ότι αφορά το αυτόματο κιβώτιο, αυτό είναι ιδανικό για όσους αποζητούν την άνεση στην καθημερινότητά τους, ενώ κι ο κινητήρας καταφέρνει με το διττό του χαρακτήρα να το αγαπήσετε, μιας και προσφέρει καλές επιδόσεις με λογική έως άκρως οικονομική κατανάλωση καυσίμου._ Γ. Μούζος

(+) Εμφάνιση, σπιρτάδα κινητήρα, σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες

 (-) Αεροδυναμικοί θόρυβοι, τραχύτητα κινητήρα ειδικά στις χαμηλές στροφές

Δοκιμή: DS3 Cabrio 1,2 PureTech 82 PS

Δοκιμή: DS3 Cabrio 1,2 PureTech 82 PS

Το DS3 ανανεώθηκε μετά από 7 χρόνια καριέρας, ξεκινώντας έτσι...

Δοκιμή: Peugeot 108 1,0 Cabrio

Δοκιμή: Peugeot 108 1,0 Cabrio

Το Peugeot 108, είναι ένα ελκυστικό αυτοκίνητο πόλης, με σπιρτόζικη...

Fiat Tipo Hatchback ή Sedan 1.6 MTJ II ;

Fiat Tipo Hatchback ή Sedan 1.6 MTJ II ;

Είναι μία έλευση μοντέλου που συζητήθηκε αρκετά. Η αναβίωση του...

Δοκιμή: Citroen C3 1,2 PureTech 110 PS

Δοκιμή: Citroen C3 1,2 PureTech 110 PS

Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση του νέου κι εντυπωσιακού σε...

Powered by Jasper Roberts - Blog