Δοκιμή: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120

Ήταν σαφές από την πρώτη ημέρα που εμφανίστηκαν επίσημες φωτογραφίες ότι το Peugeot 3008 έρχεται για να ανατρέψει τα δεδομένα στα δημοφιλή κόμπακτ SUV και σε μία κατηγορία που γνωρίζει ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση από το κοινό, σε όλες τις αγορές του κόσμου.

 

P00101

Από πλευράς πωλήσεων, τα τελευταία χρόνια σε διάφορες κατηγορίες (μικρότερες και μεγαλύτερες), η αγορά των SUV σημειώνει εκρηκτική άνοδο. Στην Ευρώπη, η κατηγορία των μεσαίων (C) SUV έχει αυξηθεί από το 2009 περίπου δυόμιση φορές.

Αυτή την τάση έχουν αντιληφθεί εδώ και καιρό όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και για αυτό σε παγκόσμια κλίμακα υπάρχει πληθώρα από «περιπετειώδη» μοντέλα, αφού η εμπειρία της οδήγησης τους ξεπερνά τις προσδοκίες και του πιο απαιτητικού οδηγού!

P00097

Ένα απίστευτα κομψό εξωτερικό ντιζάιν!

Η εξωτερική σχεδίαση του νέου SUV PEUGEOT 3008 είναι μοναδική στην κατηγορία. Το ντιζάιν είναι απόλυτα πετυχημένο και πληθωρικό, όπως και η τεχνολογία με την οποία συνδυάζεται.  Αυτή η αίσθηση ρέει σε όλο το εξωτερικό, αφού με την πρώτη ματιά, το νέο SUV PEUGEOT 3008 εκπλήσσει και εντυπωσιάζει με τον ισχυρό χαρακτήρα του.

Το μπροστινό τμήμα έχει μια κάθετη και συνάμα ισχυρή όψη, προσδίδοντας μία επιθετική διάθεση. Οι γραμμές του είναι καθαρές, τονισμένες και ισορροπημένες. Η φαρδιά γρίλια κοσμείται με χρώμιο και στο μέσον της δεσπόζει το λιοντάρι της Peugeot. Οι ιδιαίτεροι σε ντιζάιν προβολείς αλογόνου τονίζουν το εμπρός μέρος, το οποίο γίνεται ακόμη πιο ευκρινές με τους προαιρετικούς full  LED προβολείς, ενώ υπάρχουν όμορφα πολυάριθμα ανοίγματα στην εισαγωγή του αέρα. Ο εξπρεσιονισμός που χαρακτηρίζει το εμπρός μέρος δεν θα μπορούσε να υπάρχει παρά μόνο σε ένα αυθεντικό PEUGEOT!

Το καπό είναι μακρύ και οριζόντιο, με την σχεδιαστική του γραμμή να συνθέτει μία έντονα δυναμική εικόνα,  η οποία καταλήγει με όμορφο τρόπο έως το παρμπρίζ και λίγο ψηλότερα, πέρα από τον μπροστινό άξονα, ενώ στα άκρα του πλαισιώνεται από ενθέσεις χρωμίου που ξεκινούν από τους προβολείς.

P00099

Σχεδιαστικά, η μέση γραμμή του αμαξώματος είναι αναμφίβολα υπερυψωμένη, με αξιοσημείωτη αύξηση της αναλογίας μετάλλου/κρύσταλλου. Οι επιφάνειες στο πάνω μέρος και προς τα άκρα έχουν δύο νεύρα που ενισχύουν τον περιπετειώδη και κομψό χαρακτήρα του νέου SUV PEUGEOT 3008, όπως και τα προστατευτικά στα τόξα των τροχών. Επιπλέον, η gloss οροφή «Black Diamond», διαθέσιμη από το επίπεδο 2, που τονίζεται με στάνταρ ανοξείδωτες χαλύβδινες ράγες περιμετρικά,  αποτελεί ένα βασικό σχεδιαστικό συστατικό  που ενισχύει την προσωπικότητα, τον δυναμισμό και τη μεταμοντέρνα εικόνα. Τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, οι μεγάλοι τροχοί, οι μπάρες της οροφής, όλα μαζί τονίζουν τη υπεροχή του PEUGEOT 3008! Με ένα σοφιστικέ τρόπο που συνδυάζει μοντέρνα στοιχεία με φουτουριστικό προσανατολισμό δίχως να ξεπερνά το όριο της υπερβολής!

Το απαράμιλλο ντιζάιν συνεχίζεται καθ’ όλο το μήκος του αυτοκινήτου. Προς τα πίσω, τα παράθυρα έχουν μία πιο έντονη κλίση με ένα gloss black τμήμα να παρεμβάλλεται έως τα ιριδίζοντα LED φωτιστικά σώματα. Πρόκειται για έναν αυθεντικό συνδυασμό που σηματοδοτεί τo στίγμα ενός PEUGEOT από μεγάλη απόσταση  – τόσο τη νύχτα, όσο και στο φως της ημέρας!

P00175

Εσωτερική σχεδίαση που εντυπωσιάζει

Η είσοδος στο νέο SUV PEUGEOT 3008 μοιάζει σα να περνά κανείς σε έναν διαφορετικό κόσμο, με στιλ που συναρπάζει, με αυθεντική και αψεγάδιαστη ποιότητα. Ένα συναρπαστικό στην όψη, σχεδόν φουτουριστικό, ταμπλό αιχμαλωτίζει τα βλέμματα με την πρώτη ματιά. Αυτό το συμπαγές και high-tech σύνολο είναι αυτό που εκφράζει την πιο πρόσφατη εκδοχή του PEUGEOT i-Cockpit®, ένα πολυβραβευμένο concept που επαναπροσδιορίζει το πώς πρέπει να σχεδιάζονται τα κόκπιτ των αυτοκινήτων. Εδώ, όλα μοιάζουν να είναι τακτοποιημένα για να εξυπηρετούν την απόλαυση, την εργονομία και την συγκέντρωση του οδηγού, σε ένα εντελώς ριζοσπαστικό περιβάλλον!

Από που να αρχίσεις; Από τη στεφάνη του τιμονιού που διαθέτει  δύο «κοφτά» πιασίματα για καλύτερη λαβή, από τη  μεγάλη οθόνη αφής 8” που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό παραπέμπει σε tablet και συνδυάζεται με χωρητική τεχνολογία για βέλτιστο χειρισμό και μεγαλύτερη ακρίβεια;

Πλαισιώνεται από έξι διακόπτες «αεροπορικού» τύπου για απευθείας και εύκολη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του ηχοσύστηματος, του κλιματισμού, της πλοήγησης, της παραμετροποίησης του αυτοκινήτου, του τηλεφώνου και των διαφόρων σχετικών εφαρμογών.

P00128

Ο υπερυψωμένος πίνακας οργάνων με την υψηλής ποιότητας γραφικών οθόνη 12,3” έχει την δυνατότητα πλήρους διαρρύθμισης και εξατομίκευσης, ενώ συγκεντρώνει όλες εκείνες τις πληροφορίες που επιλέγει να έχει μπροστά του ο οδηγός. Οι πέντε διαφορετικές θεματικές ενότητες – κάθε μία επιλέγεται από ένα διακόπτη στο τιμόνι – επιτρέπουν στον οδηγό να «προσωποποιήσει» το περιβάλλον του πίνακα οργάνων. Συγκεκριμένα, η επιλογή « Personal »,  που ρυθμίζεται από την οθόνη αφής, επιτρέπει στον οδηγό να προβάλει επιλεγμένες πληροφορίες, όπως: αναπαραγωγή των οδηγιών πλοήγησης, βελτίωση οδηγικού στιλ, παράμετροι και δεδομένα κινητήρα, υπολογιστή ταξιδιού, πληροφορίες διαδρομής κ.α. Κάθε ρύθμιση επισημαίνεται από μια σειρά εικονιδίων για πιο εύκολη «ανάγνωση».

Μία απολαυστική οδηγική εμπειρία!

Η φήμη της Peugeot στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης είναι ευρέως αναγνωρισμένη χάρη στην τεχνογνωσία και στον προηγμένο και ολοκληρωμένο τομέα έρευνας και εξέλιξης. Στο νέο SUV PEUGEOT 3008, από την αρχή μπορεί κανείς να το αντιληφθεί κάτι μαγικό, την διαφορετικότητα από τα άλλα SUV, χάρη στην ακρίβεια του τιμονιού, την κορυφαία ποιότητα κύλισης, την αίσθηση της ευελιξίας και της ασφάλειας… τα πάντα είναι ρυθμισμένα έτσι όπως θα έπρεπε να είναι!

Χάρη στη νέα πλατφόρμα EMP2  και το προηγμένο σε χαρακτηριστικά και προδιαγραφές σασί, το νέο SUV PEUGEOT 3008 επιτυγχάνει την χρυσή τομή ανάμεσα στην υψηλή άνεση και στο κορυφαίο κράτημα θέτοντας νέα στάνταρ στην κατηγορία C SUV. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη ιδανικά για κάθε έκδοση κινητήρα, ενώ πολύ σημαντική είναι η μείωση του βάρους για βέλτιστη κατανάλωση καυσίμου, μειωμένους ρύπους, μεγαλύτερη ασφάλεια για τους επιβάτες και καλύτερες επιδόσεις.

PEUGEOT 3008 1605STYP 212

Με γνώριμο κινητήριο σύνολο πετρελαίου και... Grip Control

Ο κινητήρας πετρελαίου είναι ο γνωστός του γκρουπ PSA και φυσικά δεν αναφερόμαστε σε κάνεναν άλλον απο τον γνώριμο 8βάλβιδο τουρμποντίζελ 1.6 BlueHDi των 120 PS και 30,6 kgm ροπής. Το κιβώτιο είναι το επίσης γνωστό χειροκίνητο 6άρι και οι αναρτήσεις παρόμοιες με του 308 –τύπου McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω– αλλά ρυθμισμένες ειδικά για το 3008 σε κάθε έκδοση κινητήρα. 

Kαι ενώ θα περίμενες από έναν τέτοιο αυτοκίνητο να αφιερώσεις λέξεις για τετρακίνηση και διαφορικά μιας και αυτό σε προϊδεάζει η off-road εμφάνισή του, το νέο 3008 δεν προσφέρεται με σύστημα τετρακίνησης. Σε όλες τις εκδόσεις η κίνηση είναι μπροστά και για την ελκτική πρόσφυση σε ολισθηρά εδάφη φροντίζει το ηλεκτρονικό σύστημα Advanced Grip Control. Αυτό έχει 5 ξεχωριστά προγράμματα: για άσφαλτο, χιόνι, λάσπη, άμμο, κι ένα για την απενεργοποίηση του ESP. Επιπροσθέτως σε όλα τα παραπάνω συμβάλλουν και τα ειδικά λάστιχα “Mud & Snow” σε διαστάσεις 225/55-18.

P00178

Συμπέρασμα

Κατασκευαστικά, έχουμε να κάνουμε με ένα άρτιο συνολικά αυτοκίνητο που μπορεί να σταθεί με αξιώσεις απέναντι και σε premium κατασκευές και δεν αναφερόμαστε μόνο στα υλικά και στην ποιότητα κατασκευής ή συναρμογής αλλά και στο τεχνολογικό του υπόβαθρο που είναι υψηλό. Ανετο, ευρύχωρο, μοντέρνα σχεδιαστικά, ευχάριστο οδηγικά τόσο στην καθημερινή χρήση όσο και στο ταξίδι. Από την άλλη η υψηλή τιμή του που δεν περνά στα "ψηλά" και το τοποθετεί κοντά σε καθιερωμένα μοντέλα από μάρκες υψηλού κύρους, μπορεί να δικαιολογηθεί από τον καλό βασικό εξοπλισμό που διαθέτει.

Δοκιμή: DS3 Cabrio 1,2 PureTech 82 PS

Δοκιμή: DS3 Cabrio 1,2 PureTech 82 PS

Το DS3 ανανεώθηκε μετά από 7 χρόνια καριέρας, ξεκινώντας έτσι...

Δοκιμή: Peugeot 108 1,0 Cabrio

Δοκιμή: Peugeot 108 1,0 Cabrio

Το Peugeot 108, είναι ένα ελκυστικό αυτοκίνητο πόλης, με σπιρτόζικη...

Fiat Tipo Hatchback ή Sedan 1.6 MTJ II ;

Fiat Tipo Hatchback ή Sedan 1.6 MTJ II ;

Είναι μία έλευση μοντέλου που συζητήθηκε αρκετά. Η αναβίωση του...

Δοκιμή: Citroen C3 1,2 PureTech 110 PS

Δοκιμή: Citroen C3 1,2 PureTech 110 PS

Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση του νέου κι εντυπωσιακού σε...

Powered by Jasper Roberts - Blog