Δοκιμή: Opel Astra 1.6 cdti 136 ps

Ολοκληρωμένη από κάθε άποψη εμφανίζεται η νέα γενιά Opel Astra η οποία ρίχνετε στην μάχη της πιο δύσκολης από πλευράς ανταγωνισμού κατηγορία.

Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας που αφορούσε στο Astra 1.6 CDTi με τους 136 ίππους θα πρέπει να συνυπολογιστούν οι πολύ καλές επιδόσεις, η υψηλή μεταπωλητική αξία αλλά και χαμηλό κόστος χρήσης. Στοιχεία σημαντικά όλα τα παραπάνω στις εποχές που ζούμε !

Σχεδίαση…
Πολύ πιο δυναμικό εμφανίζεται το νέο Opel Astra με τους σχεδιαστές της αυτοκινητοβιομηχανίας να έχουν καταφέρει το νέο μοντέλο να μοιάζει περισσότερο με κουπέ παρά με 5θυρο χάτσμπακ αυτοκίνητο. Στο εμπρόσθιο μέρος την παράσταση κερδίζουν τα φωτιστικά σώματα τα οποία δένουν αρμονικά με τα μάσκα ενώ στο πίσω μέρος του αμαξώματος κυριαρχούν τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα αλλά και το σήμα της Opel.

Πάντως θα πρέπει να τονίσουμε πως το νέο Opel Astra έχει μικρότερες διαστάσεις από τον προκάτοχό του αλλά το εσωτερικό αποδείχθηκε πως είναι περισσότερο ευρύχωρο αποδεικνύοντας την εξαιρετικά δουλειά που έκαναν οι σχεδιαστές της αυτοκινητοβιομηχανίας. Επίσης δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε και την δίαιτα που υπέστη το νέο Opel Astra που ούτε λίγο ούτε πολύ έχασε περίπου 200 κιλά, τα οποία φαίνονται και στον δρόμο και φυσικά στην κατανάλωση.

διαβάστε επίσης: Astra Sports Tourer και Mokka X έδωσαν 8% αύξηση στην Opel το 1ο Τρίμηνο

DSC 0121


Εσωτερικό…
Η καμπίνα επιβατών του νέου Opel Astra πραγματικά αποτελεί μια εξέλιξη για όλη την εταιρεία με βασικό πρωταγωνιστή την οθόνη αφής 8 ιντσών που αποτελεί και το σήμα κατατεθέν της τεχνολογίας που υπάρχει στο αυτοκίνητο. Το μικρό τιμόνι τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως και οι χρωμιωμένες επενδύσεις των αεραγωγών.

Το σύστημα infotainment έχει πιο εύκολο χειρισμό στο interface του, επιτρέποντας την γρηγορότερη πλοήγηση στα διάφορα υπομενού, ενώ έχει βελτιωθεί και ο χειρισμός των ενδείξεων της οθόνης του πίνακα οργάνων, που πλέον γίνεται από τα χειριστήρια του τιμονιού.

Επίσης στα τεχνολογικά «αξεσουάρ» του νέου Opel Astra θα πρέπει να προστεθούν η κάμερα Opel Eye με αυξημένη ικανότητα ανίχνευσης στοιχείων και επεξεργασίας δεδομένων. Στην κάμερα βασίζεται η λειτουργία Traffic Sign Assist. Το αυτοκίνητο όχι μόνο «διαβάζει» τις πινακίδες κυκλοφορίας, αλλά έχει τη δυνατότητα να ξεχωρίζει το αστικό περιβάλλον από αυτό της εθνικής. Προσαρμόζοντας αναλόγως τη λειτουργία των IntelliLux LED φώτων.

DSC 0136

διαβάστε επίσης: Αυτοματοποιημένα μηχανικά κιβώτια, μία προσιτή εναλλακτική πρόταση

Όταν η κάμερα ανιχνεύσει διερχόμενο όχημα, το σύστημα γνωρίζει ποια ακριβώς από αυτά στοχεύουν στο ύψος των ματιών του οδηγού που κινείται στο αντίθετο ρεύμα και σβήνουν για όσο διάστημα απαιτείται, έτσι ώστε να μην τον τυφλώνουν. H υπόλοιπη δέσμη εξακολουθεί να φωτίζει μακριά. Άλλες λειτουργίες που βασίζονται στις αυξημένες δυνατότητες του OpelEye είναι το σύστημα που προειδοποιεί για την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, αλλά και αυτό της διατήρησης πορείας εντός της λωρίδας. ολοκληρώνεται με το Collision Mitigation Braking, το οποίο περιλαμβάνει πλέον το Brake Assist και το autonomous Emergency Braking. Όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειωθεί ξαφνικά, τα ηλεκτρονικά θα αναλάβουν την επιβράδυνση εφαρμόζοντας τη μέγιστη πίεση στο κύκλωμα πέδησης.

Όσο αφορά στην ποιότητα κατασκευής και συναρμογής κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα ανεβάζοντας τις μετοχές της εταιρίας έναντι του ανταγωνισμού δείχνοντας ότι η «δουλειά» που έγινε στο εργοστάσιο ήταν ουσιαστικά και στοχευμένη σε τομείς που μέχρι πρότινος υπήρχε ένα «ναι μεν, αλλά…»  

Κινητήρας…
Ο κινητήρας του νέου Astra είναι ο πλήρως αλουμινένιος CDTI με απόδοση 136 ίππους και 320 Nm ροπής. Φέρει ειδικά συστήματα επεξεργασίας των καυσαερίων, καθώς και τεχνολογία “Blue Injection” SCR (selective catalytic reduction). Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, με το βάρος του αμαξώματος με τον συγκεκριμένο κινητήρα να φτάνει τα 1.360 κιλά όταν αποδίδει 136 ίππους .

Η ευχάριστη έκπληξη έρχεται από τον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου καθώς το Astra χρειάζεται περίπου 5,5 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χλμ, με μικτή χρήση και λίγο... βαρύ πόδι όπως το δικό μας. Είναι αρκετά πολιτισμένος και δεν μεταδίδει κραδασμούς στην καμπίνα σε οδήγηση εντός πόλεων

DSC 0129

Στο δρόμο…
Το αυτοκίνητο δεν δείχνει σημάδια πλεύσης, ακόμη και σε στιγμές που ο οδηγός θέλει να το πιέσει. Η συμπεριφορά του αμαξώματος έδειξε ότι οι αναρτήσεις έχουν πιο εύκολο έργο στον έλεγχο του αμαξώματος. Εδώ να αναφέρουμε ότι το Astra δεν προσφέρει ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα όπως τα περισσότερα πλέον της κατηγορίας, αλλά ημιάκαπτο άξονα, με ενσωματωμένη αντιστρεπτική ράβδο. Επίσης το ηλεκτρικό τιμόνι είναι ακριβές στη μεταφορά των εντολών και ο λεβιές των ταχυτήτων έχει αισθητά πιο κοντές διαδρομές.

DSC 0297

Συμπέρασμα…
Είναι η πληρέστερη πρόταση της αγοράς, μιλώντας για κινητήρες 1.6 ντίζελ. Με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των hatchback να είναι πιο έντονος από ποτέ, η Opel με το νέο Astra παρουσίασε ένα ιδιαίτερο αξιόλογο σύνολο το οποίο θα συνεχίσει την πολύ επιτυχημένη εμπορική καριέρα των προηγούμενων ετών. Έχει την περισσότερη δύναμη, πληρέστατο εξοπλισμό, υψηλή τεχνολογία ασφάλειας και άνεσης, κορυφαίους χώρους, μεγάλη εγγύηση. Τι άλλο να ζητήσεις;

Δοκιμή: Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Δοκιμή: Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Η τρίτη γενιά του εξαιρετικά δημοφιλούς μικρού πολυμορφικού hatchback της...

Δοκιμή: Citroën C1 1.2 PureTech 82PS

Δοκιμή: Citroën C1 1.2 PureTech 82PS

Το Citroen C1 διαθέτει πλέον το εντελώς νέο πρόσωπο του...

Δοκιμή: Volvo V40 Cross Country T3

Δοκιμή: Volvo V40 Cross Country T3

Το V40 Cross Country το λες και εναλλακτική πρόταση έναντι...

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC 9G-TRONIC

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 250 4MATIC 9G-TRONIC

Η GLC αντικαθιστά, ένα ομολογουμένως "γεμάτο" αυτοκίνητο, την απερχόμενη GLK που...

Powered by Jasper Roberts - Blog