Δοκιμή: Volvo V60 Plug-In Hybrid

Το Volvo V60 Plug–in Hybrid είναι το πλέον καινοτόμο, το πλέον προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Volvo.

Πρόκειται στην ουσία για τρία αυτοκίνητα σε ένα: ένα ηλεκτρικό, ένα υβριδικό και ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, με το επιπλέον χαρακτηριστικό ότι μπορεί και φορτίζεται από το απλό οικιακό δίκτυο ηλεκτρισμού! Και παρόλη την υψηλή τεχνολογία του, παραμένει ένα «καθημερινό» αυτοκίνητο, πρακτικό και ευκολοδήγητο, που φέρνει την τεχνολογία του μέλλοντος πιο κοντά στο σύγχρονο οδηγό.

Ο τελευταίος επιλέγοντας το Volvo V60 Plug–in Hybrid έχει στη διάθεσή του ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 50 χιλιομέτρων. Επίσης ένα πολύ υψηλής απόδοσης υβριδικό αυτοκίνητο με εκπομπές CO2 μόλις 48 γρμ./χλμ. και κατανάλωση 1,8 λιτ./100χλμ., κατά μέσο όρο. Αλλά και ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο επιδόσεων με ιδιαίτερα ευχάριστα χαρακτηριστικά στην οδήγησή του, που εμφανίζει μια συνδυασμένη ισχύ 215 + 68 ίππων και 440 + 200 Nm ροπής και επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα.

Η σιλουέτα του, υπενθυμίζει οπτικά ότι αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο wagon σχήμα. Πρόκειται για ένα sport wagon με έντονα τονισμένα κάποια coupe χαρακτηριστικά. Στην 5η πόρτα βρίσκουμε τα σήματα D6 και AWD, τα οποία υπενθυμίζουν ότι αυτό είναι ένα ιδιαίτερο, υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητο. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη φιλοσοφία ονοματολογίας της Volvo, το D6 υποδηλώνει το επίπεδο ισχύος του αυτοκινήτου.

gonews-test-volvo-v60-plug-in-hybrid-10

Η προσοχή στη λεπτομέρεια στην καμπίνα των επιβατών, τα αυθεντικά υλικά – όπως ξύλο και δέρμα ανάλογα και την έκδοση – και τα εύκολα στη χρήση κουμπιά και μοχλοί, τονίζουν την αίσθηση ελέγχου που νιώθει ο οδηγός. Το V60 Plug-inHybrid διαθέτει καθίσματα που συνδυάζουν την άνεση με τη σωστή υποστήριξη του σώματος. Διατηρούν ένα μοναδικό παραδοσιακό χαρακτηριστικό της Volvo, που είναι η άνεση στο ταξίδι και η ιδιαίτερα ξεκούραστη μετακίνηση για μεγάλες αποστάσεις.

Εμείς είχαμε στην διάθεση μας την έκδοση R-Design, με μία χαρακτηριστική εμπρός όψη, με ιδιαίτερα δυναμικό «ρύγχος». Στην έκδοση αυτή οι ζάντες είναι 18 ιντσών, στο πίσω μέρος υπάρχει ένας μοναδικός για το συγκεκριμένο μοντέλο διαχύτης με πτερύγια για τη ροή του αέρα, στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης και σπόρ καθίσματα με άψογη πλευρική στήριξη.

gonews-test-volvo-v60-plug-in-hybrid-12

Στους μπροστινούς τροχούς του V60 Plug-in Hybrid μεταδίδεται η κίνηση από έναν πεντακύλινδρο common-rail πετρελαιοκινητήρα 2,4 λίτρων. Η μέγιστη ισχύς του είναι 215 ίπποι, που αποδίδονται στις 4.000 στροφές, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 440 Nm (περίπου 45 χιλιογραμμόμετρα), στην περιοχή 1.500-3.000 στροφών. Στον πίσω άξονα εδράζεται το σύστημα ERAD (Electric Rear Axle Drive), ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 68 ίππων που αποδίδει ροπή 200 Nmκαι τροφοδοτείται από μια μπαταρία 11,2kWh (Ιόντων Λιθίου).

Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές, από αντίστοιχους ισάριθμους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα: Pure, Hybrid και Power. Η ιδανική αναλογία χρήσης του ηλεκτροκινητήρα και του πετρελαιοκινητήρα ανά πάσα στιγμή, επιτυγχάνεται μέσω μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου. Αλλά τί κάνουν αυτά τα ιδιαίτερα προγράμματα οδήγησης;

Στην επιλογή Pure, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα και για όσο αυτό είναι δυνατό. Η αυτονομία φτάνει τα 50 χιλιόμετρα, χωρίς εκπομπή ρύπων. Αξίζει να προστεθεί μάλιστα ότι εφόσον οι συσσωρευτές φορτίζονται από ανακυκλώσιμη πηγή ενέργειας, τότε οι εκπομπές CO2 είναι εντελώς μηδενικές σε όλο τον ενεργειακό κύκλο. Η αυτονομία των μπαταριών, μεταβάλλεται ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης, τις κλιματολογικές συνθήκες και το στυλ οδήγησης.

gonews-test-volvo-v60-plug-in-hybrid-15

Το Hybrid είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα με το οποίο το αυτοκίνητο ξεκινά να λειτουργεί. Ο κινητήρας diesel συνδυάζεται με ιδανικό τρόπο με τον ηλεκτρικό, προκειμένου να υπάρχει ισορροπία μεταξύ της οδηγικής απόλαυσης και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Οι εκπομπές CO2 (σε μικτές συνθήκες κίνησης, έτσι όπως ορίζονται από τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία NEDC) είναι 48 γρμ./ χλμ., που αντιστοιχεί σε κατανάλωση diesel της τάξεως των 1,8 λιτ./100 χλμ. Η αυτονομία του αυτοκινήτου σε αυτή την περίπτωση, φτάνει τα 1.200 χιλιόμετρα.

Στην επιλογή Power η τεχνολογία τίθεται στην υπηρεσία των επιδόσεων. Η συνδυαστική απόδοση του πετρελαιοκινητήρα με αυτή του ηλεκτροκινητήρα είναι 215 + 68 ίπποι, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να ξεπερνάει τα 600 Nm. Παράλληλα, η αμεσότητα στην απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα, συμβάλλει στην επίτευξη της εξαιρετικής τιμής των 6,1 δευτερολέπτων για τα 0-100 χλμ./ώρα.

Το V60 Plug-in Hybrid επαναφορτίζεται από το οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο, μέσω μιας απλής κοινής πρίζας (230V/6A, 10A ή 16A) στο σπίτι ή το γκαράζ. Η διάρκεια της φόρτισης εξαρτάται από την ένταση του ρεύματος (αριθμός Amperes, A) και το επίπεδο της ενέργειας που έχει απομείνει στους συσσωρευτές. Μια πλήρης φόρτιση με ηλεκτρικό ρεύμα 10Α διαρκεί 4,5 ώρες. Με παροχή 16Α η διάρκεια φόρτισης περιορίζεται στις 3,5 ώρες, ενώ με 6Α ο χρόνος φτάνει τις 7,5 ώρες. Είναι επίσης δυνατό, κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της φόρτισης ο χώρος των επιβατών να ψύχεται ή να θερμαίνεται, ώστε να είναι στην ιδανική θερμοκρασία όταν ξεκινήσει η οδήγηση του αυτοκινήτου.

gonews-test-volvo-v60-plug-in-hybrid-5

Συμπερασματικά, το V60 Plug-in Hybrid, ως ένα γνήσιο Volvo, δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί πρότυπο όσον αφορά στα στοιχεία ασφαλείας και τεχνολογίας. Σαφώς τόση τεχνολογία έχει πάντα ένα αντίτιµο με την τιμή του αυτοκινήτου να είναι λίγο χαμηλότερα από τις 60.000 ευρώ. Το οποίο για αγορές σαν τη δική µας και τις εποχές σαν κι αυτή είναι σπάνιο φαινόμενο. Tο Volvo V60 Plug-in Hybrid είναι ένα αυτοκίνητο που όποιος μπορέσει να το αποκτήσει θα έχει στα χέρια του ένα επίτευγμα της τεχνολογίας. Πραγματικά!

Δοκιμή: Nissan Micra 1,5 dCi

Δοκιμή: Nissan Micra 1,5 dCi

Η 5η γενιά του Nissan Micra έρχεται ολοκληρωτικά αλλαγμένη, έχοντας...

Δοκιμή: Citroen C3 1,2 PureTech 110 PS

Δοκιμή: Citroen C3 1,2 PureTech 110 PS

Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση του νέου κι εντυπωσιακού σε...

Δοκιμή: Citroën C1 1.2 PureTech 82PS

Δοκιμή: Citroën C1 1.2 PureTech 82PS

Το Citroen C1 διαθέτει πλέον το εντελώς νέο πρόσωπο του...

Δοκιμή: Volvo V40 Cross Country T3

Δοκιμή: Volvo V40 Cross Country T3

Το V40 Cross Country το λες και εναλλακτική πρόταση έναντι...

Powered by Jasper Roberts - Blog