Αυξάνεται ο αριθμός οχημάτων με αυτοματοποιημένη στάθμευση

Η Bosch, ως προμηθευτής τεχνολογίας και υπηρεσιών, προσεγγίζει μία εντελώς νέα αγορά προσφέροντας τεχνολογίες στη στάθμευση οχημάτων: απλοποιεί την αναζήτηση θέσης και αυτοματοποιεί σταδιακά τη διαδικασία στάθμευσης.

«Η οδήγηση του μέλλοντος ξεκινά σήμερα – με την έξυπνη στάθμευση», δηλώνει ο Δρ. Dirk Hoheisel, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Robert Bosch GmbH, σχολιάζοντας τη σπουδαιότητα της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Στους δυνητικούς πελάτες της Bosch περιλαμβάνονται αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες διαχείρισης χώρων στάθμευσης, καθώς δήμοι και κοινότητες σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία έχει ήδη σημειώσει σπουδαία επιτεύγματα σε αυτό τον τομέα, ιδιαίτερα με τα συστήματα που προσφέρει για την αυτοματοποιημένη στάθμευση και οδήγηση. Αυτή η εξέλιξη οδηγεί την Bosch προς την επίτευξη ενός σημαντικού ορόσημου αυτή τη χρονιά. «Το 2016, ο κύκλος εργασιών της Bosch στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης θα υπερβεί το ένα δις ευρώ», αναφέρει ο Δρ. Hoheisel. Σχεδόν 2.500 μηχανικοί της Bosch – περίπου 500 παραπάνω σε σχέση με πέρυσι – εργάζονται παγκοσμίως πάνω στην περαιτέρω ανάπτυξη των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και της αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Τα μισά από τα νέα οχήματα είναι εξοπλισμένα με σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης

Στα πλαίσια του προσανατολισμού προς την πλήρως αυτοματοποιημένη στάθμευση, η Bosch σκοπεύει να λανσάρει μέσα σε διάστημα λίγων ετών μία πλατφόρμα συστημάτων υποβοήθησης στάθμευσης. Αυτά τα συστήματα βοηθούν τον οδηγό να σταθμεύει χωρίς ατύχημα, ή ακόμα τον οδηγούν σε μία θέση στάθμευσης με το πάτημα ενός πλήκτρου. Στη Γερμανία, τα πλέον διαδεδομένα συστήματα υποβοήθησης στα σύγχρονα οχήματα είναι αυτά της στάθμευσης. Σύμφωνα με αξιολόγηση που πραγματοποίησε η Bosch βάσει των στατιστικών στοιχείων νέων ταξινομήσεων για το 2014, τα μισά (52%) από τα σχεδόν τρία εκατομμύρια οχήματα που ταξινομήθηκαν το συγκεκριμένο έτος διέθεταν σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης. Αυτή η εικόνα διαφαίνεται και σε άλλες χώρες: Στο Βέλγιο και την Ολλανδία, τα μισά από τα νέα οχήματα το 2014 ήταν εξοπλισμένα με σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης. Το αντίστοιχο ποσοστό στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι 19%. Αυτά τα συστήματα βασίζονται κυρίως σε αισθητήρες υπερήχων, τους οποίους η Bosch κατασκευάζει από το 1993.

Οι υπηρεσίες της Bosch απαλλάσσουν τους οδηγούς από την αναζήτηση θέσης στάθμευσης

Για την Bosch, η αυτοματοποιημένη στάθμευση ξεκινά από το όχημα – αλλά εκτείνεται πολύ πέρα από αυτό. «Στα πλαίσια της παροχής έξυπνων υπηρεσιών, τα συστήματα της Bosch αναλαμβάνουν τη συχνά κοπιαστική διαδικασία της ανεύρεσης μιας διαθέσιμης θέσης στάθμευσης, εξοικονομώντας χρόνο και μειώνοντας το άγχος του οδηγού», σημειώνει ο Δρ. Hoheisel. Στη Γερμανία, ο μέσος χρόνος που απαιτείται για την ανεύρεση μιας θέσης στάθμευσης είναι δέκα λεπτά. Η Bosch επισπεύδει αυτή την αναζήτηση με δύο τρόπους: Ο πρώτος τρόπος είναι ότι ειδικοί αισθητήρες στους χώρους στάθμευσης ανιχνεύουν και αναφέρουν τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης. Ο δεύτερος τρόπος είναι ότι η Bosch χρησιμοποιεί τους αισθητήρες στον στάνταρ εξοπλισμό του οχήματος και τους αξιοποιεί στην αναζήτηση θέσης στάθμευσης. Η πλατφόρμα Bosch IoT Cloud επεξεργάζεται αυτές τις πληροφορίες και δημιουργεί ψηφιακούς χάρτες θέσεων στάθμευσης. Οι οδηγοί έχουν πρόσβαση στους χάρτες μέσω διαδικτυακής σύνδεσης ή μέσω του συστήματος πλοήγησης του οχήματός τους και οδηγούνται αυτόματα στις περιοχές με ελεύθερες θέσεις στάθμευσης. «Η αυτοματοποιημένη οδήγηση απευθείας στις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης συνεπάγεται επίσης μείωση της ρύπανσης», επισημαίνει ο Δρ. Hoheisel. Σήμερα, οι οδηγοί στη Γερμανία διανύουν κατά μέσο όρο 4,5 χιλιόμετρα περιττής οδήγησης κάθε φορά που αναζητούν μία θέση στάθμευσης.

Στο μέλλον, μια βραδινή έξοδος δεν θα ξεκινά σε ένα γκαράζ αυτοκινήτων

«Η στάθμευση, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα δεν θα υπάρχει στο μέλλον», λέει ο Δρ. Hoheisel. Ακόμη και πριν από το τέλος αυτής της δεκαετίας, τα αυτοκίνητα θα σταθμεύουν μόνα τους σε ένα γκαράζ, χάρη στην τεχνολογία της Bosch. Ο οδηγός θα αφήνει απλά το αυτοκίνητό του στη ζώνη παράδοσης έξω από ένα γκαράζ και θα του δίνει εντολή για αναζήτηση χώρου στάθμευσης μέσω εφαρμογής στο smartphone. Στην επιστροφή, ο οδηγός θα καλεί το αυτοκίνητο πίσω στη ζώνη παραλαβής με τον ίδιο τρόπο. «Η πλήρως αυτοματοποιημένη στάθμευση θα είναι έτοιμη για παραγωγή πριν από την πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση» λέει ο Hoheisel. Εξάλλου, ένας άλλος λόγος που βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνσης είναι τα νομικά εμπόδια που στην περίπτωση της πλήρως αυτόματης στάθμευσης είναι πιο εύκολο να ξεπεραστούν.

Volkswagen I.D. εναντίον  Tesla Model 3

Volkswagen I.D. εναντίον Tesla Model 3

Η μάχη άρχισε και θα είναι αδυσώπητη.  Η VW με...

Πείραμα της  Ford αξιολογεί τον οδηγό με βάση το οδηγικό του στυλ

Πείραμα της Ford αξιολογεί τον οδηγό με βάση το οδηγικό...

Η επιβράβευση των καλών οδηγών με μειωμένο κόστος χρήσης του...

Τεχνολογία Side Wind Stabilisation Βοηθά τα Ford Transit να Παραμένουν στη Λωρίδα τους

Τεχνολογία Side Wind Stabilisation Βοηθά τα Ford Transit να Παραμένουν...

Καθώς άρχισαν να εμφανίζονται οι πρώτες χειμερινές κακοκαιρίες, οι ισχυρές...

Fast Charging στην Ευρώπη

Fast Charging στην Ευρώπη

Τέσσερις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν κοινή προσπάθεια να φέρουν το  Fast...

Powered by Jasper Roberts - Blog