Δοκιμή: Honda Civic 1,5 Turbo VTEC 182 PS – Εμφάνιση οικογενειακού, καρδιά GTi!

417

Το 10ης γενιάς Honda Civic με τεχνολογία turbo κατορθώνει να διεγείρει τις αισθήσεις, τόσο με την εμφάνιση του, όσο και με τις επιδόσεις που προσφέρουν οι 182 υπερ-τροφοδοτούμενοι ίπποι του.

Δοκιμή: Honda Civic 1,0 129 PS – Η ρηξικέλευθη γενιά του Civic

Tο δέκατης γενιάς Civic, έρχεται ολοκληρωτικά αλλαγμένο, τόσο σε εμφάνιση, όσο και σε τεχνολογία που ενσωματώνει πάνω του. Το μόνο κοινό σημείο με τους προκατόχους του φαίνεται ότι είναι… το όνομά του, μιας και το νέο διαθέτει μεγαλύτερες διαστάσεις, πιο δυναμική εμφάνιση, ενώ παράλληλα βασίζεται και σε μια νέα πλατφόρμα η οποία προσφέρει μεγαλύτερη ακαμψία και χαμηλότερο βάρος. Εμείς βάζουμε στο χέρι το δυνατό turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων και των 182 αλόγων.

Γραμμικό, αλλά δυνατό το μοτέρ!

Το εντυπωσιακό αμάξωμα του μοντέλου της δοκιμής μας, κινείτο από τον νέο 1.500άρη VTEC τούρμπο κινητήρας της ιαπωνικής μάρκας. Τα νούμερα που βγάζει διόλου ευκαταφρόνητα είναι, μιας και αποδίδει 182 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να ανέρχεται στα 240 Nm. Στην πράξη ο κινητήρας διακρίνεται για την γραμμικότητά του (μην περιμένετε ξεσπάσματα δύναμης), ενώ είναι και αρκετά ελαστικός, μιας και τραβάει με προθυμία από χαμηλά, χωρίς κενά ισχύος και turbo lag, χαρακτηριστικό που ενισχύει την οικονομία καυσίμου στο καθημερινό πήγαινε – έλα. Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα ολοκληρώνονται σε 8,2 δλ., ενώ η μέση κατανάλωση που δηλώνει ο κατασκευαστής δεν ξεπερνάει τα 5,8 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων να αγγίζουν τα 133 γρ./χλμ. Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνει και το νέο 6ταχυτο κιβώτιο, το οποίο διαθέτει πολύ καλή κλιμάκωση, αλλά και άψογη αίσθηση.

Ένα πρωινό με το Honda Civic Type R στα Μέγαρα

Σπορτίφ πινελιές, αλλά άφθονοι χώροι

Το εσωτερικό του δυνατού Civic, δεν διαφέρει από αυτό που συναντήσαμε στο Civic των 1.000 κ.εκ. που δοκιμάσαμε. Έτσι και στο 1,5 λίτρων, ξεχωρίζει με την ποιοτική σχεδίασή της (μαλακά – ποιοτικά υλικά και εξαιρετικό φινίρισμα) και παράλληλα με τις τεχνολογικές

πινελιές που διαθέτει. Αναμφίβολα κερασάκι στη τούρτα είναι η οθόνη αφής των 7 ιντσών, του συστήματος πολυμέσων Honda Connect 2, που μέχρι να πείτε ότι την «παίζετε στα δάκτυλα», θα χρειαστεί να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να μάθετε τα τερτίπια της. Στο τομέα των χώρων, οι επιβάτες σας θα μεταφερθούν με άνεση, με τον χώρο αποσκευών να έχει τον μεγαλύτερο όγκο στην κατηγορία, που αγγίζει τα 478 λίτρα.

Στο δια ταύτα, ο υποψήφιος αγοραστής του Civic, θα πρέπει να γνωρίζει ότι παίρνει ένα οικογενειακό μοντέλο, αλλά με σπορ καταβολές. Συνδυασμός που αναμφίβολα θα λατρέψουν οι λάτρεις της οδήγησης.

 

 

Πάει «αέρα» στρίβει σαν τρένο

Λίγο ο κινητήρας των 182 ίππων, λίγο το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με την πολύ καλή ανάρτηση, θα «πιάσετε» πολλές φορές τον εαυτό σας να «παίζετε» με το Civic, είτε στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, είτε σε κάποιο επαρχιακό στροφιλίκι. Παρά τις όποιες υπερβολές κι αν κάνετε, αναμφίβολα θα εκτιμήσετε την άνεση που προσφέρει το set up της ανάρτησης, φιλτράροντας κάθε ανωμαλία, προσφέροντας παράλληλα υψηλή σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Στις στροφές οι κλίσεις είναι μηδαμινές, κάτι που εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό, όσο κι αν ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα.

Αν το παρακάνετε, το εμπρός μέρος θα τείνει να ξεφύγει λιγάκι, αλλά το ESP θα το «μαζέψει» γλυκά. Η πληροφόρηση από το γρήγορο τιμόνι είναι άψογη, με τον οδηγό να ξέρει κάθε στιγμή που κοιτούν οι εμπρός τροχοί του.

Για ανήσυχους οικογενειάρχες

Δεν χωράει η παραμικρή αμφισβήτηση, πως το Honda Civic 1,5 VTEC των 182 ίππων, είναι το μοντέλο εκείνο που θα λατρέψουν οι γρήγοροι κι ανήσυχοι οικογενειάρχες, χάρη στις επιδόσεις και την αίσθηση GTi, που διαθέτει, κι όλα αυτά καμουφλαρισμένα σε ένα οικογενειακό σουλούπι, το οποίο «ψαρώνει»  κόσμο.

 

(+) Δυναμική σχεδίαση, επιδόσεις, χώροι, ποιότητα, κατανάλωση

(-) Χειρισμός Honda Connect 2