Δοκιμή: Mitsubishi Eclipse Cross – από τα παλιά μεν, φρέσκο και δυναμικό SUV δε!

269

Η Mitsubishi φέρνει στο προσκήνιο ένα όνομα από τα παλιά για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο. Αέρας φρεσκάδας πλημμυρίζει τα γραφεία του ομίλου της Mitsubishi, για αρκετούς και διαφόρους λόγους. Πρώτος και κύριος το γεγονός πως πλέον η Mitsubishi είναι μέρος της συμμαχία Renault – Nissan, χαρακτηριστικό που της δίνει πρόσβαση σε νέες και καινοτόμες τεχνολογίας. Όμως το Eclipse Cross είναι ένα μοντέλο που έχει εξελιχθεί καθαρά από την ιαπωνική φίρμα.

Στο δια ταύτα τώρα, αρκετοί θα θυμόσαστε το όνομα Eclipse, να κοσμεί ένα κουπέ αμάξωμα. Όμως οι καιροί αλλάζουν και πλέον το όνομα αυτό κοσμεί ένα εντελώς νέο SUV μοντέλο, το οποίο τοποθετείται ανάμεσα στο ASX και στο Outlander.

Δείτε επίσης:

Πρώτη επαφή με το νέο Mitsubishi ASX

 

Αναβαθμισμένο σχεδιαστικό επίπεδο

Το νέο Eclipse έχει την ίδια βασική αρχιτεκτονική με το μεγαλύτερο Outlander, έχοντας μήκος 4.405 χλστ, οριακά μεγαλύτερο από το μήκος του best-seller Nissan Qashqai. Οι σχεδιαστές της Mitsubishi αναφέρουν ότι το αμάξωμα έχει μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση, όμως φέρει αρκετές ομοιότητες και με άλλα προϊόντα της μάρκας, όπως για παράδειγμα από το μεγάλο Outlander. Στο εμπρός μέρος διακρίνεται το χαρακτηριστικό «Χ» που σχηματίζεται από τις νίκελ λεπτομέρειες. Σειρά έχουν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, με τα ενσωματωμένα LED ημέρας, ενώ στο κατώτερο σημείο υπάρχουν οι ευμεγέθεις προβολείς ομίχλης, που ενισχύουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος.

Δείτε επίσης:

Πρώτη επαφή με το Mitsubishi Eclipse Cross [+video]

Όλα τα λεφτά όμως είναι το οπίσθιο τμήμα του Eclipse Cross, με την κουπέ αισθητική, την ελαφρώς «υψωμένη» ουρά, τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα, αλλά και το πίσω κρύσταλλο το οποίο «κόβεται» σε ένα μέρος του. Το τελευταίο όμως επηρεάζει ελαφρώς την ορατότητα του οδηγού, χωρίς όμως να ενοχλεί ιδιαίτερα.

Εσωτερικό στα γνωστά πρότυπα της Mitsubishi

Σε ότι αφορά τη σχεδίαση του εσωτερικού, αυτή έχει αναβαθμιστεί και φαίνεται, με την πλειοψηφία των υλικών να είναι ποιοτικά, ενώ και η συναρμογή διακρίνεται με τη στιβαρότητα της. Μικρά εργονομικά φάουλ, (όπως η τοποθέτηση των διακοπτών παραθύρων εμπρός από τις εμπρός χειρολαβές) δεν χαλάνε τη γενικότερη εικόνα. Ο οδηγός κάθεται ψηλά,

έχοντας πανοραμική άποψη των τεκταινόμενων του δρόμου, με τη θέση οδήγησης να ρυθμίζεται εύκολα και ποικιλοτρόπως. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας υπάρχει η λεπτή έγχρωμη οθόνη αφής επτά ιντσών για τον έλεγχο του συστήματος infotainment, όπου στις πιο  πολυτελείς εκδόσεις υπάρχει και touch-pad πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Το σύστημα πολυμέσων είναι συμβατό με τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto. Χωροταξικά τώρα, πέντε επιβάτες βολεύονται με άνεση (η κλίσης της οροφής δεν θα δημιουργήσει το παραμικρό θέμα για τα κεφάλια τους), με τα πίσω καθίσματα να κινούνται εμπρός και πίσω κατά 20 εκατοστά. Έτσι, ο όγκος του χώρου αποσκευών διαμορφώνεται ανάλογα με τη θέση τους, από τα 341 έως τα 448 λίτρα.

MIVEC, Turbo και 163 ίπποι

Το εντυπωσιακό αμάξωμα του Mitsubishi Eclipse Cross κινείται από έναν φρέσκο κινητήρα βενζίνης, χωρητικότητας 1,5 λίτρων. Παράλληλα ενσωματώνει το σύστημα MIVEC με διπλό χρονισμό βαλβίδων και συνδυασμό άμεσου και έμμεσου ψεκασμού. Το σύνολο όλων αυτών των τεχνολογιών έχει ως αποτέλεσμα ο κινητήρας να αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.800 έως τις 4.500 rpm.

Στο μοντέλο της δοκιμής μας, η δύναμη περνούσε στους εμπρός τροχούς (υπάρχει διαθέσιμη και 4κινητη έκδοση) μέσω ενός χειροκίνητου 6ταχυτου κιβωτίου, το οποίο διαθέτει καλή αίσθηση και κλιμάκωση, αναδεικνύοντας τις αρετές του μηχανικού συνόλου. Έτσι, το κινητήριο σύνολο είναι πρόθυμο, τραβάει καλά από το χαμηλό φάσμα στροφών, όπου για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα απαιτεί 10,3 δλ., ενώ η τελική αγγίζει τα 205 χλμ/ώρα.

Εμπνέει εμπιστοσύνη

Κύριος προσανατολισμός του εντυπωσιακού SUV της Mitsubishi είναι σαφώς να ταξιδεύει με άνεση, σβελτάδα και ασφάλεια τους επιβάτες του στον προορισμό τους. Η ανάρτηση του, αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Το όλο σύνολο προσφέρει πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος, περιορίζοντας τις κλίσεις στις καμπές, φιλτράροντας παράλληλα τις ανωμαλίες του δρόμου. Το τιμόνι διαθέτει ηλεκτρική μεταβλητή υποβοήθηση, όντας λίγο ελαφρύ σε σπορ ρυθμούς οδήγησης, ενώ τα φρένα διαθέτουν καλή αίσθηση και εμπνέουν εμπιστοσύνη.

Γενικότερα το Eclipse Cross, ταξιδεύει άνετα και με υψηλές ταχύτητες στο κοντέρ, με την ηχομόνωση να απομονώνει τους επιβάτες από το εξωτερικό περιβάλλον. Την μέση εργοστασιακή κατανάλωση των 6,6 λτ./100 χλμ, δεν θα την δείτε εύκολα στο trip computer, και σε πραγματικές συνθήκες κίνησης υπολογίστε γύρω στα 9 λτ./100 χλμ.

Το Eclipse Cross αποτυπώνει το όραμα της Mitsubishi

To νέο μοντέλο της Mitsubishi διαθέτει πολλά από αυτά που θέλει ο σύγχρονος οδηγός κι ειδικά αυτός που θα επιλέξει ένα SUV μοντέλο. Εντυπωσιακό σε εμφάνιση μέσα έξω, πρακτικό και στιβαρό στο δρόμο, προσφέροντας παράλληλα και αρκετή τεχνολογία, άνεσης και ασφάλειας. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την αξιοπιστία του ονόματος της Mitsubishi αναμένεται να κερδίσουν σεβαστό μερίδιο του αγοραστικού κοινού που θέλει να ξεχωρίζει, απολαμβάνοντας παράλληλα πολλά κι απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.

 

(+) Εμφάνιση, απόδοση κινητήρα, χώροι

(-) Ορατότητα προς τα πίσω, κατανάλωση υπό πίεση

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ