Δοκιμή Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 AWD

Η ιαπωνική εταιρεία έχει μεγάλη ιστορία στο τομέα της τετρακίνησης η οποία πλέον μετουσιώνεται αυτούσια στα νέα πλάνα της Mitsubishi τα οποία εκφράζει το Eclipse Cross. Το Eclipse Cross είναι το τελευταίο μοντέλο που εξέλιξε η ιαπωνική μάρκα, πριν την ένταξη της στο Group Renault – Nissan και είναι το μοντέλο εκείνο με το οποίο κάνει το comeback της στην ευρωπαϊκή αγορά, μιας και διαθέτει μια αιχμηρή εμφάνιση, η οποία όμως συμπληρώνεται κι από αξιόλογα οδηγικά χαρακτηριστικά. Για το φαίνεσθαι του Eclipse Cross τα έχουμε πει και στη δοκιμή του 2κινητου μοντέλου. Σαφώς και στην 4κινητη version δεν διαφοροποιείται στο μάτι, όντας από τα πλέον ξεχωριστά SUV της αγοράς, με highlight το έντονα κεκλιμένο και διπλό πίσω παρμπρίζ, αλλά και το αιχμηρό εμπρόσθιο μέρος του. Για την ιστορία να σημειώσουμε πως το Eclipse Cross, διαθέτει το μεταξόνιο των 2,67 μέτρων, το οποίο είναι ακριβώς ίδιο με το μεγαλύτερο Outlander. Το μήκος βέβαια είναι μειωμένω κατά 26 πόντους αγγίζοντας τα 4,4 μέτρα.

Δείτε επίσης: Δοκιμή: Mitsubishi Eclipse Cross – από τα παλιά μεν, φρέσκο και δυναμικό SUV δε!

Εσωτερικό που θα αντέξει στο χρόνο

Την προσοχή των σχεδιαστών όμως έχει λάβει και η καμπίνα του Eclipse Cross, η οποία απαρτίζεται από ποιοτικά υλικά, με πολύ καλή συναρμογή και στιβαρότητα. Το ταμπλό έχει επίπεδο επάνω μέρος, ενώ δύο ασημί λεπίδες οριοθετούν την ψηλή κεντρική κονσόλα. Εκεί ξεχωρίζει ο λεβιές του κιβωτίου, αλλά και το κουμπί για την τετρακίνηση. Ακριβώς πίσω από αυτά είναι το touchpad χειρισμού του infotainment, το οποίο απεικονίζει τις λειτουργίες του στην 7ιντση οθόνη αφής. Σε ότι αφορά το επίπεδο κατασκευής κρίνεται πολύ καλό, μιας και γίνεται χρήση ποιοτικών και μαλακών υλικών, με τη συναρμογή να είναι κι αυτή με την σειρά της εξαιρετική.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, προσφέροντας πανοραμική θέα, με την ορατότητα εμπρος και πλάι να είναι άφθονη, κάτι που δεν ισχύει προς τα πίσω λόγω του έντονα κεκλιμένου παρμπρίζ.

Σε επίπεδο χώρων πέντε επιβάτες βολεύονται με άνεση (η κλίσης της οροφής δεν θα δημιουργήσει το παραμικρό θέμα για τα κεφάλια τους), με τα πίσω καθίσματα να κινούνται εμπρός και πίσω κατά 20 εκατοστά. Έτσι, ο όγκος του χώρου αποσκευών διαμορφώνεται ανάλογα με τη θέση τους, από τα 341 έως τα 448 λίτρα.

 

Κινητήρας – κιβώτιο, συνδυασμός που τα «σπάει»

Το μοτέρ είναι όμοιο με αυτό που «φόραγε» και η 2κινητη version, με απόδοση 163 ίππων, οι οποίοι πηγάζουν από ένα σύνολο βενζίνης 1,5 λίτρων, με μεταβλητό χρονισμό στην εισαγωγή και στην εξαγωγή και διπλό σύστημα ψεκασμού, με μπεκ μέσα στον κύλινδρο, αλλά και στους αυλούς εισαγωγής. Η λειτουργία του κρίνεται ραφιναρισμένη, μιας και οι κραδασμοί, αλλά και οι ενοχλητικοί θόρυβοι λάμπουν δια της απουσίας τους, ενώ ο συνδυασμός κινητήρας – 8ταχυτο αυτόματο κιβώτιο αφήνει εξαιρετικές εντυπώσεις. Το κλασικό βουητό των CVT εμφανίζεται μόνο με φουλ γκάζι, με τις αλλαγές των σχέσεων να επιτυγχάνονται ομαλά και ραφιναρισμένα, ενώ υπάρχει και πρόγραμμα Eco Mode που μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου.

Άνετο και στιβαρό

Το Mitsubishi Eclipse Cross κατορθώνει να κερδίσει τον οδηγό του από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Απέχει από το να το πεις σπορ, αλλά εν τούτοις διαθέτει αξιοπρόσεκτα δυναμικά χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να κινηθεί σβέλτα, αλλά και άνετα, μιας και η ανάρτηση επιτρέπει στο Eclipse Cross περνά με θαυμάσιο τρόπο από δρόμους με ανωμαλίες. Σταθερό στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο και με υψηλές ταχύτητες στο κοντέρ, παραμένει βράχος σε κάθε είδους διαδρομή, με μοναδικό παράπονο τον αεροδυναμικό θόρυβο που αυξάνεται πάνω από τα 130 χλμ/ώρα.

Σε καθεστώς πίεσης (δεν θα σας αρνηθεί να το στρίψετε) παρά το ψηλό παρουσιαστικό του, το αμάξωμα γέρνει ελάχιστα, με το ακριβές τιμόνι να προσφέρει τη πληροφόρηση που θέλει ο οδηγός για το που κοιτούν οι εμπρός τροχοί. Η υποστροφή που θα εμφανιστεί, εξαφανίζεται άμεσα χάρη στα χαρακτηριστικά torque vectoring της τετρακίνησης.

Η τελευταία, με το όνομα S-AWC έχει κατανομή της ροπής κατά 80:20, ποσοστό το οποίο μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος.

Γενικότερα, οι light off-road διαδρομές είναι βούτυρο στο ψωμί του Eclipse Cross, οδηγώντας σε νέα μονοπάτια. Βέβαια αυτή η περιπετειώδης διάθεση θα έχει και τον ανάλογο αντίκτυπο στη κατανάλωση καυσίμου η οποία τις μέρες της δοκιμής μας άγγιξε τα 10 λτ./100 χλμ.

Κεράσακι στην τούρτα: Ο πλούσιος εξοπλισμός!

Όποιος θέλει να αποκτήσει το τετρακίνητο Eclipse Cross θα το προμηθευτεί στην πλούσια έκδοση Intense Plus, η οποία προσφέρει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας, όπως Blind Sport Warning, Lane Change Assist, Rear Cross Traffic Alert, αλλά και Adaptive Cruise Control που μπορεί και να ακινητοποιεί αυτόματα το αυτοκίνητο στο μποτιλιάρισμα.

Η τιμή κτήσης του Eclipse Cross με τόσα καλούδια είναι τα 35.950 ευρώ που αναμφίβολα το καθιστά τρομερά ανταγωνιστικό για την κατηγορία και σε συνάρτηση με τον εξοπλισμό που προσφέρει.

 

(+) Εμφάνιση, απόδοση κινητήρα, χώροι, λειτουργία 4κινησης

(-) Ορατότητα προς τα πίσω, κατανάλωση υπό πίεση