Προσωπικά δεδομένα: Τα συνδεδεμένα οχήματα δεν είναι τα ίδια με τα smartphone

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρετίζει τη δημοσίευση κατευθυντήριων γραμμών για τα προσωπικά δεδομένα που σχετίζονται με συνδεδεμένα οχήματα, που εκπονήθηκαν από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB), αλλά πιστεύει ότι είναι πολύ ευρύ πεδίο εφαρμογής και δεν θα έπρεπε να βιαστείς.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία δεσμεύεται να παρέχει στους πελάτες της υψηλό επίπεδο προστασίας προσωπικών δεδομένων», υπογράμμισε ο Eric-Mark Huitema, Γενικός Διευθυντής της ACEA. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι τόσο σημαντικό οι συγκεκριμένες οδηγίες να γίνουν πιο ισχυρές.

Πράγματι, πρέπει να παρέχουν στις αρχές της ΕΕ καλή και κοινή κατανόηση του τρόπου με τον οποίο πρέπει να εφαρμόζονται οι κανόνες προστασίας δεδομένων στον τομέα των συνδεδεμένων οχημάτων. “



ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Το νέο Audi A3 Sportback και με φυσικό αέριο (CNG)

0
Η Audi προσθέτει ένα νέο μέλος στην οικογένεια A3: το A3 Sportback 30 g-tron. Η λειτουργία της συγκεκριμένης έκδοσης με καύσιμο το συμπιεσμένο φυσικό...

Η Volvo πετυχαίνει την καθαρότερη ατμόσφαιρα μέσα στην καμπίνα

0
Πρώτη στον κόσμο, η Volvo Cars έχει παρουσιάσει μία premium τεχνολογία για την ποιότητα του αέρα στα αυτοκίνητά της, δίνοντας στους οδηγούς Volvo τη...

MX-30: Tο πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Mazda έρχεται !

0
Το νέο MX-30 είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της Mazda. Πρόκειται για ένα στιλάτο και ευέλικτο αυτοκίνητο, διαθέσιμο για παραγγελίες, που προβλέπεται...

Συνδεσιμότητα συνήθως σημαίνει ότι τα οχήματα επικοινωνούν με τον έξω κόσμο, με δεδομένα που μεταδίδονται από τη μία συσκευή στην άλλη (εφαρμογές για κινητά, άλλα οχήματα, υποδομές κ.λπ.). Ωστόσο, οι κατευθυντήριες γραμμές του EDPB υπερβαίνουν αυτό για να καλύψουν επίσης τις επικοινωνίες που πραγματοποιούνται εντός ενός οχήματος.

Αυτό δεν έχει νόημα σύμφωνα με την ACEA, ούτε συμβαδίζει με την εθνική καθοδήγηση σε πολλά κράτη μέλη, όπως η Γαλλία και η Γερμανία. Ομοίως, οι οδηγίες πρέπει να καθιστούν σαφές ότι οι κατασκευαστές οχημάτων γίνονται «ελεγκτές» δεδομένων ή «επεξεργαστές» μόνο από τη στιγμή που τα δεδομένα βγαίνουν από το όχημα.

Επιπλέον, η κατανόηση του EDPB για το τι συνιστά προσωπικά δεδομένα δεν αντικατοπτρίζει με ακρίβεια την πραγματικότητα του τρόπου χρήσης των μηχανοκίνητων οχημάτων και είναι πολύ εκτεταμένη, υποστηρίζει η ACEA σε ένα έγγραφο 21 σελίδων που εκθέτει τα σχόλια της αυτοκινητοβιομηχανίας σχετικά με τις οδηγίες.

Το εάν τα δεδομένα του οχήματος μπορούν να θεωρηθούν προσωπικά δεδομένα θα πρέπει να αξιολογούνται στο πλαίσιο της επεξεργασίας δεδομένων, λαμβάνοντας υπόψη τον αντίκτυπο στο υποκείμενο των δεδομένων σε κάθε περίπτωση. ”

Συγκεκριμένα, ορισμένα υποκείμενα δεδομένων όπως επιβάτες ή πεζοί που βλέπουν κάμερες ή αισθητήρες προς τα έξω δεν είναι αναγνωρίσιμα για τους κατασκευαστές οχημάτων. Ομοίως, ορισμένα δεδομένα όπως η μέση κατανάλωση καυσίμου ή η μέση ταχύτητα είναι τεχνικά δεδομένα που δεν σχετίζονται με ένα υποκείμενο δεδομένων και επομένως δεν έχουν καμία επίπτωση στην προστασία της ιδιωτικής ζωής.

Αυτό σημαίνει επίσης ότι τα υποκείμενα των δεδομένων δεν πρέπει να έχουν το δικαίωμα να διαγράψουν όλα τα δεδομένα του οχήματος, σε αντίθεση με αυτό που υπονοεί το EDPB. Για παράδειγμα, τα δεδομένα που σχετίζονται με στοιχεία (όπως η έκδοση λογισμικού) ή με την κατάσταση υγείας του οχήματος (όπως κωδικοί βλάβης διαγνωστικού ελέγχου) δεν πρέπει να διαγραφούν.

Για κάτι τέτοιο απαιτείται να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με τη νομοθεσία περί ασφάλειας και ευθύνης προϊόντος, για μεταφορά να εκτελεί εργασίες επισκευής και συντήρησης και να πραγματοποιεί περιοδικούς τεχνικούς ελέγχους (οι οποίοι προβλέπονται από το δίκαιο της ΕΕ).

Το σχέδιο κατευθυντήριων γραμμών παρέχει μια λεπτομερή αξιολόγηση της επεξεργασίας δεδομένων σε συνδεδεμένα οχήματα με βάση την οδηγία για την ηλεκτρονική ιδιωτικότητα, παρόλο που η εν λόγω οδηγία πρόκειται να αντικατασταθεί με έναν νέο κανονισμό για την ηλεκτρονική ιδιωτικότητα.

Εάν δημοσιευθούν στην τρέχουσα μορφή τους, οι οδηγίες θα κινδύνευαν να είναι ξεπερασμένες πολύ σύντομα, προκαλώντας μεγάλη σύγχυση. Ως εκ τούτου, η ACEA καλεί το EDPB να αναβάλει τη δημοσίευση των κατευθυντήριων γραμμών έως ότου το περιεχόμενο του νέου κανονισμού για την προστασία της ιδιωτικής ζωής στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες είναι γνωστό με βεβαιότητα.