Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα supermoto: Η Χαλκιδική “νίκησε” το θέαμα…

Κοινοποίησε το άρθρο

Στην πίστα Drive Park στο Νέο Ρύσιο Θεσσαλονίκης διεξήχθη το Σαββατοκύριακο 14 και 15 Ιουλίου ο  1ος αγώνας του κυπέλλου «Supermoto 2018» που προσμετρά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα BMU.

του Γιώργου Παπαδόπουλου

“Γέμισε” Ευρώπη η πίστα καρτ στο Νέο Ρύσιο και αυτό ήταν εμφανές  με τα φορτηγά των ομάδων, τις σημαίες, την οργάνωση, την ακρίβεια στα ωράρια αλλά και το θέαμα. Μας κάνει καλό η Ευρώπη;  Γινόμαστε πιο συνεπείς  όταν έχουμε να «λογοδοτήσουμε» ή όταν ξέρουμε ότι μας επιβλέπουν από το εξωτερικό; Η γενικότερη αίσθηση του Σαββατοκύριακου ήταν πως ναι,  τηρήθηκαν τα ωράρια, υπήρχε η αίσθηση πως όλα γίνονται βάσει σχεδίου, οι αγωνιζόμενοι και οι ομάδες τήρησαν τις υποχρεώσεις τους απέναντι στην οργάνωση, δεν φάνηκε να υπάρχουν εξάρσεις, οι απονομές γινόντουσαν απευθείας μετά το τέλος του δεύτερου αγώνα κάθε κατηγορίας, υπήρχαν οθόνες με τα αποτελέσματα, η διαδρομή ήταν καλά στελεχωμένη και όλοι οι εκπρόσωποι των Μ.Μ.Ε. φορούσαν ειδικά αριθμημένα γιλέκα.

Ήταν όλα τέλεια; Προφανώς όχι, όμως δεν θα σταθώ σε λεπτομέρειες που δεν αφορούν τον θεατή αλλά σε κάποια πράγματα που αποτελούν ένα γενικότερο «κακό» του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα. Σχολιάστηκε το γεγονός πως δεν είχε καθόλου θεατές με την αιτιολογία πως ο  αγώνας έγινε σε απαγορευτική ημερομηνία αφού μέσα Ιουλίου ο κόσμος φεύγει στη θάλασσα. Πράγματι  ο δρόμος προς Χαλκιδική ήταν μποτιλιαρισμένος τόσο το Σάββατο όσο και την Κυριακή αλλά ειλικρινά είναι αυτό δικαιολογία για να μην στηριχθεί ένας αγώνας του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος με 57 συμμετοχές, εξασφαλισμένο θέαμα και απίστευτο ανταγωνισμό; Φυσικά και όχι διότι αν δεν στηρίξουμε τέτοιους αγώνες με την παρουσία μας σε αυτούς δεν πρόκειται να τους ξαναδούμε. Η  FIM όπως και η FIA ενδιαφέρεται να διοργανώνει αγώνες σε χώρες και πόλεις όπου οι φίλοι του αγωνίσματος γεμίζουν τις κερκίδες.

Σπορ και θέαμα, μια δεύτερη αλήθεια για τα ελληνικά δεδομένα είναι πως έχουμε πάρει πολύ σοβαρά το θέμα του σπορ και έχουμε εγκαταλείψει  εντελώς το θέμα του θεάματος. Ναι η διαφήμιση του αγώνα ήταν ελλιπής αλλά η απουσία ακόμα και όσων γνώριζαν λόγω της άμεσης ή έμμεσης ενασχόλησής τους με τους αγώνες μοτοσικλέτας ήταν κραυγαλέα. Όμως να διαφημίσεις τί στην εποχή του socializing;  Ένα αγώνα μοτοσικλέτας χωρίς επιπλέον θέαμα, ένα αγώνα με εκκωφαντικά σιωπηρό το διάστημα μεταξύ δύο κατηγοριών; Λέμε πως τα αγαθά κόποις κτώνται, και όντως έτσι είναι καθώς δεν πρόκειται να γεμίσουν οι κερκίδες σε έναν αγώνα απλά και μόνο επειδή ένας οργανωτής  πρόσφερε λίγα λεπτά θεάματος σε έναν μόνο αγώνα. Θα ήταν  όμως μια πολύ καλή αρχή η οποία αν εμπλουτιστεί και υιοθετηθεί από όλους τους οργανωτές  ο θεατής σιγά-σιγά θα βρει τον δρόμο προς τους αγώνες με το επιπλέον θέαμα. Τέλος υπάρχει και το ζήτημα του περιορισμού της πληροφόρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δηλαδή  την πλήρη απαξίωση των υπόλοιπων μέσων του ειδικού τύπου. Αν δεν είσαι μέλος  ή δεν έχει κάνει like στην ανάλογη σελίδα μπορεί να μην αντιληφθείς καν ότι έγινε αγώνας του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος στην διπλανή πόρτα. Δεν έπρεπε τα τοπικά μέσα, αν όχι τα πανελλαδικά  μαζικής ενημέρωσης να πληροφορούν για αυτό το ευρωπαϊκών διαστάσεων αθλητικό γεγονός;

Στο αγωνιστικό κομμάτι οι αγωνιζόμενοι όλων των κατηγόριων έδειξαν από τα χρονομετρημένα περάσματα του Σαββάτου πως δεν θα χαριστούν σε κανέναν και σε τίποτα με τις διαφορές να είναι απειροελάχιστες. Σε αυτό  βοήθησε η γεωμετρία της πίστας η οποία διαθέτει έναν συνδυασμό μέτριων και γρήγορων καμπών που προδιαθέτουν σε στενά μαρκαρίσματα, εξάλλου αυτό απέδειξαν τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά όπου  εννέα αναβάτες κατάφεραν  χρόνο κάτω από 1:10:00 με  διαφορές εκατοστά του δευτερολέπτου. Οι οδηγοί Thomas Chareyre (TM Factory Racing),  Milan Sitniansky (Tuning Motorsport),  Pavel Kejmar (Degasoline),  Mauno Hermunen (SWM Factory), Markus Class και Nicolas Cousin  (Phoenix Racing ),  Gioele Filippetti (Birba Racing) και Laurent Fath (KTM MTR) έδωσαν μάχη για κάθε μέτρο που θα τους έφερνε ένα βήμα πιο κοντά στην πρωτιά. Καλύτερο χρόνο όμως έκανε το φαβορί  Thomas Chareyre ο οποίος κέρδισε άξια την pole position με χρόνο 1:08:361.

 

Αγώνας 1

Ο πρώτος αγώνας με 22 συμμετοχές έφερε τον Markus Class (Phoenix Racing) να ηγείται της κούρσας με δεύτερο τον  Thomas Chareyre (TM Factory Racing),  τρίτο τον  Pavel Kejmar (Degasoline), τέταρτο τον ομόσταυλο του Chareyre, Diego Monticelli, πέμπτο τον αναβάτη της SWM Factory Mauno Hermunen,  που να σημειώσουμε έκανε το ντεμπούτο του στον  αγώνα της Ελλάδας μετά τον τραυματισμό στην n Albaida. Τον Φιλανδό ακολουθούσε ο Nicolas Cousin της Phoenix Racing και ο Laurent Fath της KTM MTR. Ο ηγέτης του πρωταθλήματος της S1, Elia Sammartin της Phoenix Racing εκκίνησε από την 14η θέση. Στο τέλος του πρώτου αγώνα ο Chareyre κατάφερε να κάνει δυνατούς χρόνους δημιουργώντας μαξιλάρι ασφαλείας  και κερδίζοντας τελικά τον αγώνα με διαφορά 1:454 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο  Markus Class. Τρίτος τερμάτισε ο  Pavel Kejmar 11:126 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο. Μάχη έδωσαν οι  Mauno Hermunen και Diego Monticelli με τον ιταλό  να τερματίζει τέταρτος αφήνοντας την πέμπτη θέση για τον Φιλανδό. Την εξάδα συμπλήρωσε ο Laurent Fath της KTM MTR.

 

Αγώνας 2

Στον δεύτερο αγώνα πρώτος στην Κ1, με τον αέρα του νικητή, έστριψε ο Chareyre ακολουθούμενος από τους  Kejmar και Class ο οποίος πίεσε και σύντομα βρέθηκε μπροστά από τον Kejmar. Στην τέταρτη θέση πορεύτηκε ο Hermunen μπροστά από τον  Monticelli και τον έκτο Laurent Fath που έκανε μια καλή εκκίνηση. Στην μάχη για την πρωτιά ο δεύτερος πια Class πίεζε όλο και πιο πολύ νιώθοντας πως θα μπορούσε να περάσει μπροστά κάτι που δεν συνέβη όμως αφού στον έβδομο γύρο είχε μια πτώση η οποία  αν και σηκώθηκε  γρήγορα τον έριξε στην έβδομη θέση. Αυτή η πτώση έδωσε στον Chareyre έξι δευτερόλεπτα άνεση για να διαχειριστεί τον αγώνα  με τον Kejmar να κλειδώνει την δεύτερη θέση με διαφορά πέντε δευτερολέπτων από τον τρίτο Hermunen ο οποίος ένιωθε την ανάσα του τέταρτου  Monticelli. Ο Laurent Fath τερμάτισε στην πέμπτη θέση.

Στην κλάση  S3 το βάθρο αποτέλεσαν ο Βούλγαρος  Michael Ivanov, ο Τούρκος  Talha Zengin και τον επίσης Βούλγαορ αναβάτη  Alex Dimitrov.

Στην Junior class 65 τη νίκη πήρε ο τούρκος αναβάτης Bulut Kocaman μπροστά από τους βουλγάρους Zhivko Ivanov και  Efe Yildirim.

Στην Junior class 85 τη νίκη πήρε ο Τσέχος αναβάτης  Jan Ulman μπροστά από τους δύο βούλγαρους Viktor Neychev και Kristian Ivanov.

Στην κατηγορία S3 συμμετείχαν οι Λατσούδης Χαράλαμπος , Κρεμάλας Σταύρος, Softa Mexmet Ali αμφότεροι με Yamaha και Παπαδόπουλος Χρήστος με Honda και οι τέσσερις μέλη της ΑΜΟΤΟΕ.

Ο 5ος  γύρος του Supermoto European Championship θα διεξαχθεί στην  Sestriere της Ιταλίας το σαββατοκύριακο  8 and 9 Σεπτεμβρίου.