Παρουσίαση: 16YM HONDA CRF1000L Africa Twin

Κοινοποίησε το άρθρο

Η νέα CRF1000L Africa Twin κληρονομεί και διαιωνίζει το πνεύμα των ένδοξων προγόνων της που έγιναν διάσημες με το σλόγκαν “go anywhere” (‘Πάμε Παντού’).

Χρησιμοποιεί έναν καινοτόμο και ισχυρό, εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα σε ελαφρύ, ευέλικτο πλαίσιο και δηλώνει έτοιμη για αληθινή περιπέτεια εντός και εκτός δρόμου, είτε διασχίζοντας ηπείρους ή σε καθημερινές αστικές διαδρομές. Εκτός από το στάνταρ μοντέλο, διατίθενται δύο ακόμα εκδόσεις: η πρώτη με ABS (με δυνατότητα απενεργοποίησης του, στο πίσω φρένο) και multiple mode Honda Selectable Torque Control (HSTC), και η δεύτερη με το μοναδικό Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission της Honda (που περιλαμβάνει νέα λειτουργία off-road), ABS (με δυνατότητα απενεργοποίησης του, στο πίσω φρένο) και HSTC.

Τα βασικά χαρακτηριστικά μιας μοτοσυκλέτας περιπέτειας – ισχυρός κινητήρας, ανθεκτικό πλαίσιο με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, όρθια θέση οδήγησης και μεγάλο τιμόνι – διασφαλίζουν χρηστικότητα ανεξαρτήτως εδάφους. Αυτή η πρακτικότητα είναι το μυστικό της δημοτικότητας των συγκεκριμένων μοτοσυκλετών: οδηγούνται εύκολα, είναι άνετες και ευπροσάρμοστες, απόλυτα εξοικειωμένες με το δρόμο είτε πρόκειται για ορεινές διαδρομές ή αυτοκινητόδρομους, ακόμα και σε συνωστισμένους δρόμους πόλεων. Και όταν ξυπνά στον αναβάτη η επιθυμία για αληθινή περιπέτεια, μπορούν να διασχίζουν μεγάλες εκτάσεις ακόμη και όταν η άσφαλτος τελειώνει.

Honda Africa Twin 1

Σε όλη τη διάρκεια εξέλιξης της CRF1000L Africa Twin, μόνιμο θέμα ήταν η επίτευξη του βέλτιστου συνδυασμού επιδόσεων εκτός δρόμου, άνεσης τουρισμού και ευελιξίας. Μία μοτοσυκλέτα που δεν σταματά να εντυπωσιάζει με τη χρηστικότητα, την ισορροπία και τη συμπεριφορά της στο δρόμο και στο χώμα: η πρώτη XRV750L Africa Twin. Αποδείχτηκε σημείο αναφοράς συγκρινόμενη με αμέτρητες μοτοσυκλέτες περιπέτειας! Η μοτοσυκλέτα που τώρα φέρει το όνομά της μπορεί να μη μοιράζεται κανένα κοινό εξάρτημα με το παλιό μοντέλο – αλλά εντός ή εκτός δρόμου – κληρονομεί όλη την ουσία και το πνεύμα που έκαναν τη XRV750L Africa Twin τόσο δημοφιλή.

Αρχή όλων είναι ο κινητήρας που πρέπει να λειτουργεί σε συνθήκες εκτός δρόμου καθώς και σε μακρινά ταξίδια και σε όλες τις ενδιάμεσες οδηγικές συνθήκες. Ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας 998cc της CRF1000L Africa Twin βασίζεται στις αγωνιστικές CRF250R/450R της Honda, υιοθετώντας την ίδια τετραβάλβιδη σχεδίαση κεφαλής Unicam για συμπαγείς συνολικές διαστάσεις.

Υψηλή και γραμμική ισχύς και ροπή προσφέρουν άμεση απόκριση σε όλο το εύρος των στροφών – μαζί με ένα ευχάριστο, χαρακτηριστικό, βαθύ «γρύλισμα» όσο οι στροφές αυξάνονται. Ένα στρόφαλος 270° προσφέρει ένα ξεχωριστό χαρακτήρα στην καμπύλη ισχύος αλλά και άριστη αίσθηση της πρόσφυσης του πίσω τροχού. Διαξονικοί, πρωτεύοντες αντικραδασμικοί άξονες καταστέλλουν πλήρως τους κραδασμούς.

Το μικρό ύψος του ημί-ξηρου κάρτερ παίζει ουσιαστικό ρόλο στην απόσταση της CRF1000L Africa Twin από το έδαφος: 250mm. Επίσης χρησιμοποιεί ευφυή διάταξη των εξαρτημάτων για λόγους δυναμικής και αισθητικής. Η αντλία νερού βρίσκεται στο κέλυφος του συμπλέκτη, ενώ οι αντλίες νερού και λαδιού παίρνουν κίνηση από τους αντικραδασμικούς άξονες του κινητήρα.

Honda Africa Twin Dual Clutch Transmission

Το ελαφρύ, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο χρησιμοποιεί την ίδια σχεδίαση φουρκετών που γνωρίζουμε από την CRF250R/450R για διασφάλιση θετικών αλλαγών και εφοδιάζεται με αλουμινένιο μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης / υποβοήθησης (Assist Slipper Clutch).

Επιπλέον του στάνταρ μοντέλου, διατίθενται δύο ακόμα εκδόσεις: η πρώτη με ABS και multiple mode Honda Selectable Torque Control (HSTC), και η δεύτερη με το μοναδικό Dual Clutch Transmission της Honda (τώρα με νέα λειτουργία off-road), ABS και HSTC. Σε μοντέλα με ABS, ο αναβάτης μπορεί να απενεργοποιεί το ABS για το πίσω φρένο, κάτι που του επιτρέπει να μπλοκάρει τον πίσω τροχό σε συνθήκες off road. Ο χρήστης δύναται να επιλέξει από τέσσερα επίπεδα ελέγχου στο Honda Selectable Torque Contol: Επίπεδο 1, 2, 3 και Off. Ο βαθμός παρέμβασης μειώνεται όσο τα επίπεδα αυξάνονται, ώστε να επιτρέπεται μεγαλύτερη ολίσθηση του πίσω τροχού.

Η μοναδική έκδοση DCT (Dual Clutch Transmission) περιλαμβάνει το στάνταρ manual mode (χειροκίνητη λειτουργία) – που επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει σχέσεις από το αριστερό γκριπ – και δύο automatic modes (αυτόματες λειτουργίες). Το D mode προσφέρει την καλύτερη ισορροπία οικονομίας καυσίμου και άνεσης στο ταξίδι, ενώ το S mode έχει αναβαθμιστεί με σκοπό τις ανώτερες σπορ επιδόσεις, με τρία διαφορετικά σχέδια/μοτίβα αλλαγών.

Ασφαλώς, για την CRF1000L Africa Twin, το DCT είναι ρυθμισμένο ώστε να λειτουργεί σε περιβάλλον off-road , κάτι που αναβαθμίζεται με το μπουτόν G. Πιέζοντας το μπουτόν G σε οποιοδήποτε πρόγραμμα οδήγησης μεταβάλλεται ο έλεγχος του συμπλέκτη για να επιτυγχάνεται πιο άμεση μετάδοση κίνησης.

Honda Africa Twin 2

Το ημίδιπλο ατσάλινο πλαίσιο της CRF1000L Africa Twin προσφέρει την τέλεια ισορροπία ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες – ακόμα και υπό πλήρες φορτίο – σε συνδυασμό με γνήσιες off-road ικανότητες, παντρεύοντας τη δύναμη με την ευελιξία. Η συγκέντρωση μαζών στο κέντρο – με στοιχεία όπως η μπαταρία που τοποθετείται στο πίσω μέρος της κυλινδροκεφαλής – συμβάλλει στο χαμηλό κέντρο βάρους και αυξάνει την ευελιξία.

Το ανεστραμμένο πιρούνι 45mm της Showa είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και φέρει δύο πλευστούς κυματοειδείς δίσκους 310mm με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin. Το πίσω αμορτισέρ Showa προσφέρει υδραυλική ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου. Όπως η CRF450R Rally, η CRF1000L Africa Twin χρησιμοποιεί εμπρός τροχό 21 ιντσών και πίσω 18 ιντσών με ακτίνες. Αυτό επιτρέπει τη χρήση μιας ευρείας γκάμας ελαστικών off-road πέραν των στάνταρ διπλής χρήσης 90 εμπρός / 150 πίσω.

Σύμφωνα με το σχεδιαστικό θέμα ‘απεριόριστη περιπέτεια’, η Africa Twin βασίζεται σε ένα λιτό, ανθεκτικό και ελαφρύ σώμα που προστατεύει τον αναβάτη από τις καιρικές συνθήκες και προσφέρει μία αίσθηση ευελιξίας. Διπλοί προβολείς LED παραπέμπουν στο ένδοξο παρελθόν, ενώ το ύψος της σέλας μπορεί να ρυθμιστεί κατά 20mm χαμηλότερα από το στάνταρ 870mm στα 850mm. Ένα μεγάλο ρεζερβουάρ 18.8-L – και η οικονομία καυσίμου των 21,8km/l (WMTC in DCT mode) – προσφέρει αυτονομία πάνω από 400km.

Ο κινητήρας της CRF1000L Africa Twin δημιουργήθηκε με έμφαση σε δύο τομείς – αξιοπιστία και χρηστικότητα και άνεση για καθημερινή οδήγηση και ιπποδύναμη και ροπή που προσφέρουν άριστη αίσθηση της πρόσφυσης του πίσω τροχού. Το φυσικό αποτέλεσμα όλων αυτών είναι μία μοτοσυκλέτα παντός εδάφους που κινείται με την ίδια άνεση στο χώμα και στην πόλη καθημερινά.

Η εν σειρά δικύλινδρη διάταξη στα 998 κυβικά εκατοστά προσφέρει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ισχύος, ροπής, μάζας και φυσικών διαστάσεων κυρίως όταν είναι εξ αρχής σχεδιασμένη με γνώμονα την εξοικονόμηση βάρους, τη συγκέντρωση μαζών στο κέντρο και το χαμηλό κέντρο βάρους. Όλες οι γνώσεις που αποκόμισαν οι μηχανικοί από τα αγωνιστικά προγράμματα των CRF250/450R Motocross και CRF450R Rally της HRC εφαρμόστηκαν προσεκτικά για να διατηρήσουν τις διαστάσεις και το βάρος στο ελάχιστο – ο κινητήρας της CRF1000L έχει ίδιο μήκος με αυτόν της CBR500R.

Μία V-twin διάταξη ίδιου κυβισμού και ιπποδύναμης είναι εύλογα πολύ μεγάλη σε μήκος και ύψος για να χωρέσει σε μία μοτοσυκλέτα με τους στόχους επιδόσεων της Africa Twin. Με μέγιστη ισχύ 70Kw στις 7.500rpm, και ροπή 98Nm στις 6.000rpm ο νέος κινητήρας προσφέρει μία πιο γραμμική καμπύλη ισχύος, πλούσια ροπή διαθέσιμη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αλλά και επαρκή ισχύ στις υψηλές.

Honda Africa Twin 9

Η καλή απόσταση από το έδαφος – κρίσιμο στοιχείο για επιδόσεις εκτός δρόμου – ξεκινά με ένα συμπαγή, κοντό κινητήρα. Οι στροφαλοθάλαμοι είναι κάθετα διαιρούμενοι με ένα ενσωματωμένο δοχείο λαδιού (η πρώτη Honda με τέτοια σχεδίαση). Η αντλία νερού βρίσκεται στο κέλυφος του συμπλέκτη (πρωτιά για κινητήρα μοτοσυκλέτας) με ένα θερμοστάτη ενσωματωμένο στην κυλινδροκεφαλή.

Αυτό επιτρέπει τη χρήση σωληνώσεων μικρότερου μήκους και προσφέρει ελευθερία στους σχεδιαστές για τη δημιουργία μιας ελκυστικής εξωτερικής εμφάνισης (καταργώντας επίσης τις εξωτερικές βίδες στήριξης) και παράλληλα εξοικονομώντας βάρος. Οι αντλίες νερού και λαδιού οδηγούνται από τους αντικραδασμικούς άξονες του κινητήρα. Οι εκδόσεις του κινητήρα με κιβώτια ΜΤ και DCT μοιράζονται κοινούς στροφαλοθαλάμους με ελάχιστες εξωτερικές διαφορές.

{gallery}moto/honda/africa{/gallery}