Σημεία φόρτισης: Η ανάπτυξη δεν συμβαδίζει με την αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα

Κοινοποίησε το άρθρο
ηλεκτρικά οχήματα

Μια νέα έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει ότι παρά την έντονη ανάπτυξη, η διαθέσιμη υποδομή φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ κάτω από αυτό που χρειάζεται και παραμένει άνισα κατανεμημένη σε όλα τα κράτη μέλη .

Η ACEA δημοσίευσε τη δεύτερη έκδοση του «Making the Transition to Zero-Emission Mobility» , μια ετήσια μελέτη που παρακολουθεί την πρόοδο όσον αφορά τη διαθεσιμότητα της υποδομής και τα κίνητρα που είναι απαραίτητα για την προώθηση της υιοθέτησης στην αγορά οχημάτων εναλλακτικής ισχύος.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ένας 12χρονος Έλληνας στο Karting Academy Trophy 2024

  Από τα θρανία στις πίστες θα βρεθεί ο Νικόλας Καραγιάννης, ο οποίος θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα, στο FIA Karting Academy Trophy 2024. Έναν θεσμό...

SMART Concept #5 για εκτός πόλης αποδράσεις

Το Concept #5 είναι το πιο ευρύχωρο και ευέλικτο όχημα της SMART μέχρι σήμερα, σηματοδοτώντας την είσοδο της μάρκας στην κατηγορία των premium μεσαίων...

Ο διάσημος πρώτος επιβάτης του ιπτάμενου αυτοκινήτου Klein Vision (video)

  Ο διάσημος μουσικός Jean Michel Jarre έγινε ο πρώτο επιβάτης που πέταξε με το ιπτάμενο αυτοκίνητο της εταιρείας Klein Vision       Ο καθηγητής Stefan Klein θεωρείται...

Αυτή η νέα έκθεση δείχνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 110% τα τελευταία τρία χρόνια. Ωστόσο, κατά την ίδια περίοδο, ο αριθμός των σημείων φόρτισης αυξήθηκε μόλις κατά 58% (κάτω από 200.000) – αποδεικνύοντας ότι οι επενδύσεις σε υποδομές δεν συμβαδίζουν με τις αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Πράγματι, η ανάλυση της ACEA αποκαλύπτει ότι μόλις 1 στα 7 σημεία φόρτισης στην ΕΕ είναι ταχυφορτιστής αυτή τη στιγμή. Μόνο 28.586 σημεία φόρτισης είναι κατάλληλα για γρήγορη φόρτιση (με χωρητικότητα ≥22kW), ενώ τα κανονικά σημεία (<22kW) αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειοψηφία (171.239).

Πολλά από τα λεγόμενα «κανονικά» σημεία φόρτισης που περιλαμβάνονται στις στατιστικές της ΕΕ είναι πρίζες κοινής ή χαμηλής χωρητικότητας που δεν είναι κατάλληλες για φόρτιση οχημάτων με αποδεκτή ταχύτητα, όπως οι συνηθισμένες πρίζες στα γκαράζ.

Ένα άλλο βασικό εύρημα της έκθεσης της ACEA είναι ότι η υπάρχουσα υποδομή παραμένει εξαιρετικά άνιση κατανεμημένη σε ολόκληρη την ΕΕ . Τέσσερις χώρες που καλύπτουν το 27% της συνολικής επιφάνειας της περιοχής – Κάτω Χώρες, Γερμανία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο – αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 75% όλων των σημείων ηλεκτρικής φόρτισης. Η χώρα με τις περισσότερες υποδομές, η Ολλανδία, έχει πάνω από 1.000 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη χώρα με τη λιγότερη υποδομή (Κύπρος, με 38 σημεία φόρτισης).

Η ACEA καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επισπεύσει γρήγορα την αναθεώρηση της οδηγίας για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων της ΕΕ στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκτησης COVID, συμπεριλαμβανομένων σαφών και δεσμευτικών στόχων ανάπτυξης για όλα τα κράτη μέλη. Έχοντας κατά νου τις υψηλότερες φιλοδοξίες της Ευρώπης για το κλίμα, τώρα υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη επείγουσα ανάγκη αναβάθμισης των απαιτήσεων υποδομής για όλα τα εναλλακτικά οχήματα.