Η Ελλάδα εξελίσσεται σε «χωματερή» ρυπογόνων οχημάτων

Κοινοποίησε το άρθρο

H ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ της Ευρώπης αλλά και την Ελλάδα είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που ενδέχεται, αν δεν δοθεί η κατάλληλη προσοχή, να λάβει τραγικές διαστάσεις. Στην Ελλάδα πέρυσι οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ξεπέρασαν τις 54.000 μονάδες εκ των οποίων το 60% αφορούσαν σε οχήματα diesel και δη παλαιά εξαιτίας της λανθασμένης φορολογικής εύνοιας που γνωρίζουν στα τελωνεία της χώρας.

Ενώ οι γερμανικές πόλεις θέτουν όλο και πιο αυστηρά όρια για τους ρύπους των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, σε ορισμένες βαλκανικές χώρες πραγματοποιείται εισαγωγή προς πώληση αυτών των αποσυρθέντων αυτοκινήτων. Στην Σερβία, έχουν εισαχθεί τουλάχιστον 600.000 μεταχειρισμένα οχήματα που δεν θέλει πια η Ευρώπη, με αποτέλεσμα να έχει εξελιχθεί σε νεκροταφείο αυτοκινήτων. Οι καταναλωτές επιλέγουν φθηνά και παλιά αυτοκίνητα με αποτέλεσμα ο μέσος όρος των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να ξεπερνά τα 12 έτη. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στην Ρουμανία, όπου καταλήγουν παραδοσιακά τα περισσότερα μεταχειρισμένα από τη δυτική Ευρώπη, τα πετρελαιοκίνητα ξεπέρασαν τις 30.000 μονάδες στη διετία 2017-2018.

Η Ελλάδα έχει έναν από τους πιο γερασμένους στόλους επιβατικών αυτοκινήτων με μέσο όρο 15 έτη, κάτι που αποδεικνύεται και από τα στοιχεία του ACEA. Από τα 5,12 εκατ. αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, τα 3,73 εκατ. (ποσοστό 72,8%) είναι ηλικίας τουλάχιστον 10 ετών. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να συμβεί κάτι τέτοιο και στην χώρα μας, αντιθέτως πρέπει να το αποτρέψουμε με κάθε δυνατό μέσον.

 

Συνεπεία των ανωτέρω προκύπτουν τα εξής ερωτήματα: 

  • Γιατί επιτρέπετε την αθρόα εισαγωγή στην χώρα μας οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας που αποσύρονται από τους δρόμους ευρωπαϊκών κρατών, όπως της Γερμανίας;
  • Ποια μέτρα σκοπεύετε να λάβετε ούτως ώστε να αποφευχθεί η περαιτέρω ρύπανση του περιβάλλοντος και να αποφευχθεί το πολύ σοβαρό πια ενδεχόμενο η χώρα μας να καταλήξει χωματερή οχημάτων της Ευρώπης;
  • Η Ελλάδα έχει έναν από τους πιο γερασμένους στόλους επιβατικών αυτοκινήτων με μέσο όρο 15 έτη, κάτι που αποδεικνύεται και από τα στοιχεία του ACEA. Γιατί δεν παρέχεται περαιτέρω κίνητρα ούτως ώστε να μειωθεί ο μέσος όρος και να μην φορτωθεί η χώρα μας τα «σκουπίδια» της υπόλοιπης Ευρώπης;