Κερδοφορία για την SEAT για πρώτη φορά από το 2008

Κοινοποίησε το άρθρο

Η SEAT κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς έκανε σημαντικά βήματα στη πορεία της προς την επίτευξη βιώσιμης κερδοφορίας.

Το 2015 έκλεισε με κέρδη μετά φόρων 6 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με ζημιές 66 εκατομμυρίων ευρώ το 2014. Η αύξηση των πωλήσεων και το προϊοντικό mix με υψηλότερο περιθώριο κέρδους, ήταν οι δύο κύριες αιτίες πίσω από αυτή την αλλαγή. Η SEAT έκλεισε την χρονιά με έσοδα 8,3 δισεκατομμύρια ευρώ, 11% περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτό ήταν το καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα για την εταιρεία τα τελευταία χρόνια. Το μέσο έσοδο ανά όχημα αυξήθηκε κατά 3,5%.

«Η πρόοδος της SEAT το 2015 ήταν διπλή – όχι μόνο λάβαμε ένα πραγματικό θετικό αποτέλεσμα για πρώτη φορά από το 2008, αλλά αυτό επιτεύχθηκε κατά την διάρκεια ενός έτους με σημαντικές προκλήσεις. Εφαρμόζουμε τη σωστή στρατηγική που μας δίνει την δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε τη πρόκληση της διατήρησης μακροπρόθεσμης κερδοφορίας με αισιοδοξία. Έχουμε ένα λαμπρό μέλλον μπροστά μας χάρη στο λανσάρισμα νέων προϊόντων και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών», τόνισε ο Πρόεδρος της SEAT Luca de Meo, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των ετήσιων αποτελεσμάτων 2015.

Η αύξηση των πωλήσεων για τρίτη συνεχόμενη χρόνια, ξεπερνώντας το φράγμα των 400.000 οχημάτων μέσα σε ένα χρόνο, ήταν το αποτέλεσμα της βελτίωσης των αγορών του Ευρωπαϊκού νότου, όπως της Ισπανίας και της Ιταλίας, η πέμπτη συνεχόμενη χρονιά ανάπτυξης στη κύρια αγορά της SEAT, τη Γερμανία καθώς και η επιτυχία της μάρκας στη αγορά του Μεξικού.

Η αύξηση των πωλήσεων του Leon και του Ibiza, με συνολικές πωλήσεις 160.900 οχήματα (+4,4%) και 153.600 οχήματα (+2,4%) αντίστοιχα, η σημαντική αύξηση των πωλήσεων του Alhambra (+17,2%) και η επιτυχία του Audi Q3 που παράγεται στο Martorell, συνέβαλαν επωφελώς στην αύξηση του όγκου παραγωγής και ακολούθως των εσόδων της SEAT για έκτη συνεχόμενη χρονιά.

Με ισχυρή απόδοση των δραστηριοτήτων της, η SEAT ήταν σε θέση να ανταποκριθεί στην αύξηση των εξόδων για διαφήμιση και marketing, στην αύξηση των αποδοχών του προσωπικού καθώς και στην αύξηση των επενδύσεων για R&D για το λανσάρισμα των νέων μοντέλων, όπως το έργο για τη προσαρμογή της Γραμμή Παραγωγής 1 στη νέα πλατφόρμα MQB A0. Το 2015 η SEAT διέθεσε 586 εκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις R&D, 28% περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα τελευταία πέντε χρόνια η επένδυση της SEAT συνολικά στον τομέα αυτό ανήλθε σε περίπου 2,7 δις ευρώ.

Η SEAT αύξησε το 2015 την ικανότητα της να παράγει κέρδος μέσα από την κύρια δραστηριότητα της. Η εταιρεία βελτίωσε το αποτέλεσμα EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) κατά 30%, φτάνοντας τα 391 εκατομμύρια ευρώ και αύξησε τις λειτουργικές ταμειακές εισροές κατά 50%, σε 781 εκατομμύρια ευρώ. Ο Vice-President Finance, IT & Organisation, Holger Kintscher επεσήμανε ότι «η SEAT συνεχίζει να βελτιώνει την ικανότητα της να παράγει τους δικούς της πόρους για αυτοχρηματοδοτούμενες επενδύσεις και να εδραιώνεται από οικονομικής άποψης. Μετά από αρκετά χρόνια βελτίωσης, το περασμένο έτος ήταν ένα πραγματικά ορόσημο στη πορεία της προς μία βιώσιμη κερδοφορία».