Ποια ήταν η πρώτη προσθιοκίνητη Alfa Romeo ;

    Κοινοποίησε το άρθρο
    προσθιοκίνητη Alfa Romeo

    Τα πρώτα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν είχαν την κίνηση στους πίσω τροχούς, παρ’ όλα αυτά η ιδέα της κίνησης στους εμπρός τροχούς ενθουσίαζε τους σχεδιαστές. Το θέμα απασχόλησε την Alfa Romeo στην μεταπολεμική περίοδο.

    Οι Satta Puliga και Busso είχαν πεισθεί για τις δυνατότητες αυτής της λύσης και ξεκίνησαν ένα πρόγραμμα εξέλιξης που στόχευε η 1900 να αποτελέσει η προσθιοκίνητη Alfa Romeo. Όμως η εταιρεία αποφάσισε να ακολουθήσει διαφορετική πορεία.

     

    Η αποστολή ανατέθηκε στον Rudolf Hruska, «πατέρα» των διαφόρων εκδόσεων της Giulietta. Η Alfa Romeo του ζήτησε να αναλάβει μια διπλή αρμοδιότητα.

    Να σχεδιάσει ταυτόχρονο τόσο το νέο αυτοκίνητο, όσο και το εργοστάσιο που θα το κατασκεύαζε. Έτσι γεννήθηκε η Alfasud, η πρώτη προσθιοκίνητη Alfa Romeo.

    Alfa_Romeo-Alfasud_1.2-1971-hdΗ Alfasud δημιουργήθηκε από «λευκό χαρτί» και αποτελεί μια από τις σπάνιες περιπτώσεις στην ιστορία του αυτοκινήτου όπου ένα εργοστάσιο σχεδιάζεται για να κατασκευάζει ένα συγκεκριμένο μοντέλο.

    Διάβασε επίσης

    Ήξερες για τα σκάφη που διαθέτουν κινητήρες Alfa Romeo ;

    Το ίδιο το αυτοκίνητο δεν είχε κανένα τεχνικό περιορισμό, εκτός από το να παραμείνει πιστό στους στόχους που τέθηκαν.

    «Προφανώς έπρεπε να έχει μπροστινή κίνηση και να είναι ένα πολυτελές συμπαγές 5θεσιο αυτοκίνητο με μεγάλο χώρο αποσκευών.» Έτσι περιέγραψε ο Hruska την αποστολή του μερικά χρόνια αργότερα.

    Alfa_Romeo-Alfasud_1.2-1971-hd

    Ο κινητήρας “boxer” (επίπεδος με αντικριστούς κυλίνδρους) προτιμήθηκε σε σχέση με τον εν σειρά τετρακύλινδρο λόγο του χαμηλότερου ύψους του που επέτρεπε ένα πιο αεροδυναμικό προφίλ για το αμάξωμα.

    Το δύο όγκων αμάξωμα δημιουργήθηκε για να διευκολύνει την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, ο οποίος είχε την εντυπωσιακή χωρητικότητα των 400 λίτρων χάρη στην τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από το πίσω κάθισμα, αντί της κλασσικής θέσης μεταξύ του πίσω καθίσματος και του χώρου αποσκευών.

    Ο νέος σχεδιασμός προσέφερε σημαντικά πλεονεκτήματα σε επίπεδο εκμετάλλευσης των εσωτερικών χώρων και ασφάλειας και ο ανταγωνισμός τον αντέγραψε σχεδόν αμέσως.

    Η προσθιοκίνητη Alfa Romeo Alfasud ήταν η πρώτη σημαντική εργασία που ανατέθηκε προσωπικά στον Giorgetto Giugiaro και αποδείχθηκε τεράστια εμπορική επιτυχία.

    Για να σεβαστεί όλους τους περιορισμούς σε επίπεδο χώρου και μεγέθους , ο νεαρός σχεδιαστής εφηύρε το χαρακτηριστικό ψηλό πίσω μέρος και το συνέδεσε με το αεροδυναμικό εμπρόσθιο τμήμα με απλές γραμμές.

    Το μοντέλο μπήκε στην παραγωγή το 1972, τη χρονιά που η μάρκα ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο μονάδων παραγωγής από την ίδρυση της.

    Η Alfasud σχεδόν ισοφάρισε αυτό το ρεκόρ με συνολικά 900.925 μονάδες να περνούν τη γραμμή παραγωγής από το 1972 έως το 1984 (χωρίς να υπολογίζονται οι εκδόσεις Sprint), μένοντας στην ιστορία ως η Alfa Romeo με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία.