Fiat Supersports Coupe: Η ηλεκτρική μετενσάρκωση του Fiat SB4 Mefistofele που θα θέλαμε να δούμε!

Στις 12 Ιουλίου 1924, η Fiat σπάει για δεύτερη φορά το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με το θρυλικό Fiat SB4 Mefistofele, υπενθυμίζοντας μας και τις σπορ καταβολές στο DNA της και προκαλώντας μία ανεκπλήρωτη αναμονή για ένα σύγχρονο Supercar!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

νέο HR-V

Το νέο HR-V αποκλειστικά με υβριδικό κινητήριο σύνολο e:HEV

0
Το νέο HR-V διατίθεται αποκλειστικά με την υβριδική τεχνολογία με δύο ηλεκτροκινητήρες της Honda Η Honda ανακοίνωσε ότι το νέο HR-V, που θα αρχίσει να...
Mercedes-Benz Citan

Το νέο Mercedes-Benz Citan έχει το DNA της Mercedes-Benz

0
Το νέο Mercedes-Benz Citan έχει επανασχεδιαστεί πλήρως από επαγγελματίες για επαγγελματίες. Από την σχεδίαση ως τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, χωρίς να παραβλέπουμε την ασφάλεια...
lancia

Πώς η Lancia ξεκίνησε να χρησιμοποιεί Ελληνικά γράμματα για τα μοντέλα της ;

0
Τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, όλες οι Lancia χαρακτηρίζονταν από το όνομα της μάρκας και την ιπποδύναμη αναφοράς, όπως για παράδειγμα: 12 HP, 18/24...

Γράφει ο Νίκος Μιχαλόπουλος

Ένα ηλεκτρικό Hypercar με το λογότυπο της FIAT σίγουρα θα ενθουσίαζε τους φίλους της τορινέζικης εταιρείας, αλλά και θα επαναπροσδιόριζε την θέση της στον αυτοκινητιστικό στερέωμα.

Η Fiat ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια έχει καθιερωθεί ως ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων με εξειδίκευση στα αυτοκίνητα με έξυπνες και πρακτικές λύσεις και στα αυτοκίνητα πόλης με επίκεντρο “value for money”. Ωστόσο στο DNA πάντα υπήρξε το σπορ στοιχείο με σπουδαία δείγματα στην ιστορία των 122 χρόνων της.

Στην μακροχρόνια πορεία της η FIAT έχει να επιδείξει το εντυπωσιακό FIAT S76 του 1910 γνωστό με το προσωνύμιο “The Beast of Turin” καθώς απέδιδε το εξωπραγματικό νούμερο για την εποχή των 290 ίππων επιτυγχάνοντας το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας των 212 χιλιομέτρων / ώρα. Ακολούθησε το 1923 το θρυλικό FIAT SB4 Mefistofele με κινητήρα από αεροπλάνο της FIAT 21,7 λίτρων απόδοσης 320 ίππων και για ακόμα μια φορά έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας 12 Ιουλίου 1924 επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα 234,98 χιλιομέτρων / ώρα.

Η ιστορία των υπεραυτοκινήτων της Fiat συνεχίζεται το 1954 με το επίσης εντυπωσιακό concept car Fiat Turbina με αεριοστρόβιλο κινητήρα, παρόμοιο με αυτόν που φοράνε τα σύγχρονα πολεμικά αεροσκάφη τύπου Jet. Το Project έκανε 6 χρόνια να υλοποιηθεί σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο του Τορίνο και υπό την καθοδήγηση του σπουδαίου σχεδιαστή και μηχανικού Dante Giacosa. Απέδιδε 300 ίππους στις 22.000 στροφές και είχε τελική 250 χιλιόμετρα την ώρα. Το αυτοκίνητο σήμερα εκτίθεται στο Μουσείο αυτοκινήτου του Τορίνο.

Η αξιόλογη σπορ ιστορία της Fiat φαίνεται πως ενέπνευσε τον ανεξάρτητο σχεδιαστή Pedro Ruperto Mallosto, ο οποίος ακολουθώντας το νέο δόγμα “All Electric” της Fiat μας παρουσιάζει ψηφιακά πως οραματίζεται ένα αμιγώς ηλεκτρικό hypercar της σύγχρονης Fiat.

Ακολουθώντας το τρίπτυχο απλότητα, καμπύλες και ιταλική φινέτσα προσδίδει τον απαραίτητο δυναμισμό στο τελικό σύνολο, χρησιμοποιώντας ως βάση το Mefistofele και πηγή έμπνευσης όλα τα δημοφιλή και σπορ μοντέλα της Fiat.

Το αποτέλεσμα αυτής της πρόκλησης δίνει ένα μπροστινό μέρος επηρεασμένο σε μεγάλο βαθμό από το Χ 1/9 με λεπτούς LED προβολείς στις άκρες των φτερών αλλά και στις άκρες της μάσκας η οποία στολίζεται από το φωτισμένο λογότυπο της Fiat, όμοιο με αυτό που είδαμε στο πρωτότυπο Centoventi.

Το πλαϊνό προφίλ έχει έντονα στοιχεία του Dino Spider του 1969 ιδίως στο μπροστινό μέρος με το χαρακτηριστικό ρύγχος ενώ το πίσω μέρος θυμίζει το 124 Spider με το χαρακτηριστικό τελείωμα των πίσω φτερών, ενώ τα πίσω φώτα LED είναι εμπνευσμένα από τα αντίστοιχα της Sedan Εκδοχής του Tipo.

Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από το επινικελωμένο πλαίσιο κεντρικά που ενώνει έντεχνα τους δύο προβολείς έχοντας χαραγμένο το λογότυπο της Fiat, δημιουργώντας μια διακριτική αεροτομή στο πίσω μέρος.

Ο φαρδύς πίσω προφυλακτήρας φιλοξενεί έναν αεροδυναμικό διάχυτη που θυμίζει τα μονοθέσια της F1 ενώ η απουσία εξατμίσεων προϊδεάζει για την ηλεκτρική φύση του αυτοκινήτου.

Αν και δεν έχουμε περισσότερη ενημέρωση για τα κινητήρια σύνολα εκτός από την αναφορά του σχεδιαστή πως το φαντάστηκε 100% ηλεκτρικό, μπορούμε να υποθέσουμε πως θα διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 1000 ίππων, τοποθετημένους από έναν στον κάθε τροχό.

Το αυστηρώς διθέσιο ιταλικό hypercar αναστατώνει τις αισθήσεις καθώς περικλείει έντεχνα ολόκληρη της σπορ ιστορίας της Fiat σε ένα αυτοκίνητο, το οποίο εκθειάζει την ιταλική φινέτσα αποφεύγοντας σχεδιαστικές ακρότητες εστιάζοντας στην απλότητα και τον δυναμισμό. Ας ευχηθούμε να το δουν οι ιθύνοντες της εταιρείας και να το κάνουν πράξη, έστω απλά ως Concept Car σε μία διεθνή έκθεση.