Ford Kuga: Αλλαγή σελίδας και στόχος η κορυφή

Renault-Captur

Το νέο Ford Kuga, όπως πιθανά γνωρίζετε, είναι το ποιο εξηλεκτρισμένο μοντέλο Ford, μέρος των 14 εξηλεκτρισμένων που έχει δεσμευτεί η Ford να λανσάρεi μέσα στο 2020 – και ελπίζουμε να τα καταφέρουν παρά τις αντιξοότητες της προηγούμενης περιόδου.

Το πιο εξηλεκτρισμένο μοντέλο Ford λοιπόν και το πιο σημαντικό για το σχέδιο εξηλεκτρισμού της μάρκας μιας και τοποθετείται στην απαρχή μιας νέας εποχής όπου δίπλα στη ραγδαία ανάπτυξη της SUV κατηγορίας – έχουμε πει πολλά για αυτή, ας μην πούμε περισσότερα – υπάρχει το έντονο ενδιαφέρον και η μεταστροφή προς την ηλεκτροκίνηση.

Ένα ενδιαφέρον που αναμένεται να μετατραπεί σε αύξηση των BEV οχημάτων κατά 20% μέχρι το 2028, αντίστοιχα αύξηση αναμένεται – κατά βάση μικρότερη, αλλά αύξηση και σταθεροποίηση  – των πωλήσεων των FHEV.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Κούλθαρτ: “Η Φερράρι είναι εκτός για την μάχη του φετινού πρωταθλήματος”

0
H σύγκρουση των δύο μονοθεσιών της Φερράρι στο GP της Στυρίας, άφησε εκτός αγώνα από τον πρώτο γύρο τους Λεκλέρκ και Φέτελ, με τον...

Οι αλλαγές που θα δούμε στο ράλι Εσθονίας

0
Το WRC επανεκκινεί στις χωμάτινες διαδρομές του Ράλι Εσθονίας στις 4 με 6 Σεπτεμβρίου 2020, αλλά με τελείως διαφορετικό  format από αυτό που είχαμε...

Honda CR-V Hybrid AWD : H απόλαυση της τεχνολογίας

0
Από το 1995 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του μοντέλου, το Honda CR-V βελτιώνεται και εξελίσσεται συνεχώς. Αυτή η τελευταία έκδοση του δημοφιλούς compact...

Όπως και στο puma, η σχεδιαστική συνταγή που ακολουθήθηκε και στο νέο Kuga ήταν: «ότι θέλει ο πελάτης». Την «ανθρωποκεντρική σχεδίαση» όπως την αποκαλεί η Ford, θα τη συναντούμε πλέον σε κάθε νέο μας μοντέλο.



Μέσα από τα αναρίθμητα λοιπόν κλινικά test, το συμπέρασμα ήταν ότι ο πελάτης της κατηγορίας αυτής θέλει ένα πρακτικό SUV με πραγματικά πολλούς χώρους

Και το Kuga διαθέτει ακριβώς αυτό! Τον καλύτερο
για την κατηγορία αέρα για τα πόδια των επιβατών,
αλλά και τον καλύτερο για την κατηγορία χώρο αποσκευών.
Πραγματικά κανένας συμβιβασμός σε χώρους!

Όλα αυτά, συνδυάζονται με αυξημένο χώρο σε ώμους και κεφάλι, αλλά και με την πρακτικότητα ενός συρόμενου πίσω καθίσματος που παράλληλα έχει τη δυνατότητα ανεξάρτητης ρύθμισης εμπρός – πίσω κατά 60-40, ένα χαρακτηριστικό που γεννήθηκε από την απαίτηση των πελατών για μέγιστη ευελιξία. Έτσι, με τα καθίσματα τοποθετημένα προς τα πίσω όσοι κάθονται στο πίσω κάθισμα απολαμβάνουν πάνω από ένα μέτρο χώρο για τα γόνατά τους.

Ακόμα και με τα καθίσματα πλήρως τοποθετημένα προς τα εμπρός, υπάρχει ακόμα άφθονος χώρος για τα γόνατα αφού ακόμα και επιβάτες με ύψος πάνω από το μέσο όρο θα βολευτούν πολύ άνετα στο πίσω κάθισμα χωρίς να ακουμπούν τα γόνατά τους στο εμπρός κάθισμα. Στην περίπτωση αυτή, ο χώρος αποσκευών πραγματικά εκτοξεύεται, αποκτώντας 645 λίτρα!

Την όλη πρακτικότητα της καμπίνας συμπληρώνουν οι ρυθμίσιμες πλάτες για τα πίσω καθίσματα, ώστε και αυτοί να χαρούν ένα ταξίδι με απόλυτη άνεση, όπως και οι εμπρός!

Η πλήρης αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μέσα από τους μοχλούς στο χώρο αποσκευών

Η έξυπνη εταζέρα τύπου Puma που στηρίζεται στην πίσω πόρτα, αποκαλύπτει έναν χώρο αποσκευών απαλλαγμένο από εξογκώματα για την στήριξή της, και προσαρμόζεται στον όγκο των αποσκευών χωρίς να χρειάζεται να αφαιρεθεί ποτέ

Μία πρίζα 220V, αλλά και ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου

Ως προς τον εξωτερικό σχεδιασμό,  η απαίτηση των πελατών ήταν ένας πιο premium σχεδιασμός με λιγότερες εντάσεις στο αμάξωμα. Η ομάδα σχεδιασμού ακολούθησε ακριβώς αυτό! Χάρισε στο νέο Kuga πολύ πιο καθαρές γραμμές σε σχέση με τον προκάτοχό του, φροντίζοντας παράλληλα ο δυναμισμός της όλης σχεδίασης να υπάρχει παρ όλα αυτά και να έρχεται μέσα από παιχνίδια του φωτός επάνω στις λαμαρίνες

Αυτό είναι κάτι που πέρασε αναλλοίωτο στο τελικό σχέδιο του αυτοκινήτου και το κάνει να ξεχωρίζει μιας και αυτός που θέλει να το βλέπει premium , το βλέπει, όπως ακριβώς και εκείνος που θέλει να το βλέπει δυναμικό

Υπάρχουν και εκείνοι που το βλέπουν και premium και δυναμικό.

Τέλος να επισημάνουμε πως όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα Ford, όλες οι εκδόσεις Kuga μοιράζονται μηχανικά μέρη που είναι όμοια κατά 70%, ενώ το υπόλοιπο 30% είναι ξεχωριστά μηχανικά μέρη για κάθε διαθέσιμη έκδοση. Αυτό που θέλω να πω είναι πως και εδώ η Ford διαφοροποιεί σημαντικά τις εκδόσεις μεταξύ τους.

H ST-LIne για παράδειγμα σε σχέση με την Titanium, αφού απευθύνεται σε πελάτες που επιζητούν πιο sport κατεύθυνση, διαφοροποιείται αισθητά από τη διαφορετική σχεδίαση εμπρός και πίσω, αλλά και το αμάξωμα που είναι βαμμένο όλο στο χρώμα του αυτοκινήτου (εδώ δεν υπάρχουν τα μαύρα πλαίσια στο κάτω μέρος των θυρών και στις άκρες των θόλων).

Οι διαφοροποιήσεις δεν είναι μόνο αισθητικές, αλλά υπάρχουν και σε πολλά ακόμα σημεία του αυτοκινήτου (ελατήρια, αμορτισέρ, σινεμπλόκ, γενικότερες ρυθμίσεις κλπ) Μην ξεχνάτε την ιδιορρυθμία αυτή της εταιρίας που βγάζει 20 διαφορετικά ελατήρια για τα Focus. Κάτι αντίστοιχο γίνεται και εδώ με το νέο Ford Kuga να έχει για παράδειγμα μία «ευελιξία» σε διαθέσιμα μετατρόχια, αποστάσεις από το έδαφος, μήκος, γωνίες προσέγγισης και αποφυγής κλπ. Μπορείτε να δείτε περισσότερα στις τεχνικές προδιαγραφές του μοντέλου.

Άλλες σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι το μακρύτερο καπό, το πιο κεκλιμένο πίσω τζάμι και χαμηλότερη γραμμή οροφής.

Και μιας και έχουμε την ευκαιρία να δούμε και τα δύο μοντέλα αυτά σε μεταξύ τους σύγκριση, να πούμε πως σε επίπεδο τεχνικών προδιαγραφών το νέο Ford Kuga είναι…

Πλάτος +44mm

Μήκος +89mm

Ύψος -6mm

Ας γυρίσουμε όμως στους κινητήρες και να πούμε πως για όσους επιλέξουν ως καύσιμο τη βενζίνη, θα πάρουν ως κινητήριο σύνολο έναν εκπληκτικό τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης τεχνολογίας EcoBoost απόδοσης 150 ίππων.

Αυτός λοιπόν ο 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης EcoBoost που τον συναντάμε και στο Fiesta ST (εκεί με 200 ίππους), είναι κατασκευασμένος εξολοκλήρου από αλουμίνιο και διαθέτει ένα πλήθος από σύγχρονες τεχνολογίες όπως ο συνδυασμός άμεσου και έμμεσου ψεκασμού καυσίμου, ο ανεξάρτητος (διπλός) χρονισμός βαλβίδων, η τεχνολογία  απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford στην οποία αναφερθήκαμε προηγουμένως – που μπορεί αυτόματα να απενεργοποιήσει έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, η ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή για άμεση θερμοκρασία λειτουργίας και λιγότερους ρύπους.

Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς

Όσοι επιλέξουν για καύσιμο το πετρέλαιο παίρνουν επίσης εκπληκτικoύς κινητήρες EcoBlue τελευταίας τεχνολογίας –  πράγμα που σημαίνει πως είναι ακόμα πιο καθαροί, ακόμα πιο αποδοτικοί!

Δύο επιλογές εδώ:

1,5 λίτρα με 120 ίππους που συνδυάζονται αποκλειστικά με κίνηση στου εμπρός τροχούς και χειροκίνητο 6 σχέσεων ή αυτόματο 8 σχέσεων

Και 2 λίτρα με 190 ίππους και αποκλειστικά 8ταχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση σε όλους τους τροχούς

Ότι κινητήρα EcoBlue και αν επιλέξεις, παίρνεις δώρο και Common Rail υψηλής πίεσης, έκκεντρη τοποθέτηση του στροφάλου, ατσάλινα έμβολα, βελτιστοποιημένα ρουλεμάν στροφάλου, ιμάντες κίνησης εκκεντροφόρων και αντλίας λαδιού εμβαπτισμένους σε λάδι – τεχνολογίες δηλαδή μεγιστοποίησης της απόδοσης της οικονομίας, αλλά και ελαχιστοποίησης του θορύβου λειτουργίας

Πράγματι, όπως θα διαπιστώσετε και εσείς, το dieselοκίνητο Kuga κινείται το ίδιο αθόρυβα με το βενζινοκίνητο!

Ας πάμε να εμβαθύνουμε λίγο στις διαθέσιμες εξηλεκτρισμένες εκδόσεις του νέου Ford Kuga αρχίζοντας από την ήπια υβριδική mHEV

Στην έκδοση αυτή δύο πράγματα συνηγορούν στην γενικότερη οικονομία καυσίμου:

  1. Το ήπιο υβριδικό σύστημα, όμοιο με αυτό του Puma, χρησιμοποιεί μία 48 βολτη γεννήτρια ρεύματος – μίζα – κινητήρα ή οποία συνδέεται με ιμάντα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και κάνει αυτό ακριβώς που μόλις περιγράψαμε.

Όταν χρειάζεται, είναι γεννήτρια ρεύματος που ανακτά την ενέργεια του ρολαρίματος ή του φρεναρίσματος και την αποθηκεύει σε μία μπαταρία.

Ταυτόχρονα, παίζει το ρόλο μίζας που βάζει μπροστά τον κινητήρα,

ενώ, όταν χρειάζεται, συνεπικουρεί στην κίνηση του αυτοκινήτου ως ηλεκτροκινητήρας

  1. Αξίζει να παρατηρήσουμε πως το ύπια υβριδικό σύστημα στο νέο Kuga συνδυάζεται με έναν ήδη πολύ αποδοτικό κινητήρα πετρελαίου της Ford, όπως ο δίλιτρος Ecoblue (που στην περίπτωσή μας ονομάζεται ως σύνολο: Ecoblue Hybrid)

Βλέπετε πως αυτό το σύνολο έχει κατανάλωση 4.3-4.5 l/100km

Ένα επίπεδο επάνω, σε σχέση πάντα με τον εξηλεκτρισμό του, βρίσκεται η έκδοση FHEV.

Εδώ, η μεγαλύτερη μπαταρία σε σχέση με την ήπια υβριδική έκδοση επιτρέπουν την κίνηση αμιγώς με ρεύμα κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου και για λίγο διάστημα, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας – γεννήτρια βρίσκεται ενσωματωμένη μέσα στο κέλυφος του CVT κιβωτίου ταχυτήτων

Το σύστημα συνδυάζεται με έναν άκρως αποδοτικό κινητήρα βενζίνης 2,5L σε κύκλο Atkinson και έχει συνολική απόδοση 200 ίππων.

Στην κορυφή των προσφερόμενων εξηλεκτρισμένων μοντέλων, η έκδοση PHEV.