120 χρόνια εμπειρίας Opel στα επαγγελματικά οχήματα

Σούπερ μάρκετ, παντοπωλεία, φαρμακεία και ιδιώτες παραλαμβάνουν προϊόντα μέσω υπηρεσιών διανομής σε καθημερινή βάση. Τεχνικοί πραγματοποιούν επισκέψεις για την επισκευή και εγκατάσταση μηχανημάτων. Τα ελαφρά, επαγγελματικά οχήματα της Opel είναι η κατάλληλη λύση γι’ αυτούς, καθώς μπορούν να μεταφέρουν προσωπικό, ανταλλακτικά και επείγουσες παραγγελίες αγαθών.

Τα Opel Combo, Opel Vivaro και Opel Movano προέρχονται από μία μακρά, επιτυχημένη παράδοση της Opel στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV). Τα οχήματα ταχυμεταφορών της Opel την εποχή του γερμανικού «οικονομικού θαύματος», τα van της δεκαετίας του 1980 με την ψηλή οροφή και τα σημερινά, επιτυχημένα οχήματα μεταφορών – μέχρι το πλήρως ηλεκτρικό Opel Vivaro-e – παραμένουν θρυλικά.



Η φήμη της Opel ως παρόχου επαγγελματικών οχημάτων για εταιρείες μεταφοράς και διανομής, ξεκίνησε πριν από 121 χρόνια στο Rüsselsheim με το “Patentwagen”.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Νέο Χρηματοδοτικό της Ford με 0% Επιτόκιο και 8 Χρόνια Εγγύηση

0
Στα πλαίσια της πρωτόγνωρης συγκυρίας που όλοι βιώνουμε την περίοδο αυτή, η Ford έρχεται να μηδενίσει τις έγνοιες προσφέροντας σε όλους τη δυνατότητα να...

Τα σασί καρτ της Energy στο Cosmosrally Kart & Rally Store

0
Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, 2 πολύ σημαντικά συστατικά για την πορεία σου είναι: Ο εξοπλισμός σου και η ομάδα υποστήριξης που έχεις από πίσω σου. Τα...

Tο Mazda RX-Vision GT3 Concept διαθέσιμο για download στο Gran Turismo Sport

0
Το νέο εικονικό αγωνιστικό μοντέλο της Mazda, το Mazda RX-Vision GT3 Concept, είναι διαθέσιμο για ‘download’ στο Gran Turismo Sport. Αποτέλεσμα της συνεργασίας με...

Μέρος 1ο: Η Εποχή των Πρωτοπόρων: Ο ‘γίγαντας’ από το Rüsselsheim

Οχήματα μεταφορών, εταιρικά αυτοκίνητα, van διανομών – νέα ορολογία για μία νέα εποχή. Με την εμφάνιση του αυτοκινήτου στα τέλη του 19ου αιώνα, η έμφαση της εξέλιξης δόθηκε παράλληλα στην ικανότητα μεταφοράς φορτίου των νέων οχημάτων και στην αντοχή των κινητήρων τους. Ξαφνικά, η καλή φυσική κατάσταση και η μυϊκή δύναμη των αλόγων έπαψαν να έχουν ενδιαφέρον στον τομέα των μεταφορών. Αντί ζωοτροφής, οι πρωτοπόροι της αυτοκίνησης αγόραζαν βενζίνη από το φαρμακείο. Άλλωστε, η εφεύρεση του πρατηρίου καυσίμου απείχε πολύ από την εποχή που οι αδελφοί Opel κατασκεύασαν τα πρώτα τους αυτοκίνητα στο Rüsselsheim το 1899. Από την πρώτη κιόλας χρονιά, το “Opel Patent Motorwagen System Lutzmann” αποτέλεσε τη βάση για «ένα γιγάντιο όχημα μεταφορών που κατασκεύασε η τοπική εταιρία Adam Opel για μία μεγάλη επιχείρηση κρασιών.» Αυτή η αναφορά από την τοπική εφημερίδα MainSpitze στις 2 Ιουλίου, 1899 είναι η μόνη απόδειξη του πρώτου van διανομών της Opel. Αυτό που την εποχή εκείνη χαρακτηριζόταν ως ‘γιγάντιο’ θα μπορούσε να είναι σήμερα ένα πολύ ελαφρύ επαγγελματικό όχημα – συγκρινόμενο με τα σημερινά θηριώδη οχήματα των 40 τόνων. Η πρώτη φωτογραφία ενός Opel LCV χρονολογείται από το 1901 και παρουσιάζει το Lutzmann σε εκδοχή οχήματος αποσκευών με κλειστό αμάξωμα, ισχύ 5 ίππων και μέγιστη ταχύτητα περίπου 20 km/h!

Σύγχρονη εποχή: οι άμαξες μεταμορφώνονται σε φορτηγά

Αμέσως μετά τα πρώτα οχήματα μεταφορών, ακολούθησαν τα πρακτικά van διανομών: με το “System Darracq” (από το 1902), η Opel παρουσίασε τη διάταξη με κινητήρα και κιβώτιο εμπρός, κεντρικό άξονα μετάδοσης και πίσω κίνηση, που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα. Σε αυτή τη βάση, κατασκευάζονταν κλειστά van διανομών με εντυπωσιακά διαφημιστικά μηνύματα μέχρι τη δεκαετία του 1920 – κυρίως ως μεμονωμένες κατασκευές σύμφωνα με τις απαιτήσεις των εκάστοτε πελατών. Το 1924, η Opel ήταν ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που ξεκίνησε παραγωγή σε γραμμή συναρμολόγησης – η σύγχρονη εποχή χαρακτηρίζεται από μοντέλα 4 ίππων από το Rüsselsheim. Από το Μάιο του 1924 μέχρι τον Ιούνιο του 1931, κατασκευάστηκαν συνολικά 119.484 μονάδες του θρυλικού “Laubfrosch” (Tree Frog). Ίσως, το πρώτο πραγματικά ελαφρύ επαγγελματικό όχημα σύμφωνα με τις σύγχρονες φιλοσοφίες, ήταν τότε το Opel “Dienstwagen” (εταιρικό αυτοκίνητο) το 1931. Το panel van με ικανότητα μεταφοράς φορτίου 500 κιλών σημείωσε τεράστια επιτυχία στην κατηγορία του, με μερίδιο αγοράς 80%. Η Opel κατασκεύασε 22.000 μονάδες του “Dienstwagen” των 23 hp. Ένα ακόμη επιτυχημένο μοντέλο ήταν το Opel Blitz “Eintonner” από το 1934 – είτε ως πλατφόρμα είτε ως κλειστό van. Το μικρό Blitz έγινε η βασική έκδοση του διάσημου φορτηγού της Opel.

Μέρος 2οη εποχή του Opel “Schnelllieferwagen” (Express Delivery Van)

Το οικονομικό θαύμα της Γερμανίας (“Wirtschaftswunder”) σηματοδοτεί την εποχή των οχημάτων ταχυμεταφορών της Opel (“Schnelllieferwagen”). Χρυσός κανόνας για τους επιχειρηματίες είναι να παρέχουν την ταχύτερη δυνατή εξυπηρέτηση στους πελάτες. Αυτό ακριβώς πέτυχαν το Opel Olympia το 1950 και το Olympia Rekord “Schnelllieferwagen” το 1953. Με υψηλή ικανότητα μεταφοράς φορτίου, αξιοπιστία και άνετες καμπίνες επιβατών, τα express delivery vans – μαζί με το Opel Blitz της δεκαετίας του 1950 – μεσουράνησαν την εποχή του οικονομικού θαύματος. Ταυτόχρονα, το Olympia Rekord έθεσε τα θεμέλια για την επιτυχημένη ιστορία των ευπροσάρμοστων μοντέλων caravan της Opel (Car & Van). Για τη δεκαετία του 1950, οι μοντέρνες και πολύ κομψές γραμμές του ατσάλινου αμαξώματος αποτελούσαν ταυτόχρονα αντιπροσωπευτική, λειτουργική και επιβλητική διαφήμιση. Ο μεγάλος χώρος αποσκευών ήταν επίσης εντυπωσιακός, με ωφέλιμο φορτίο έως 515 kg.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, ο ιδανικός συνεργάτης για επαγγελματίες ήταν το Opel Rekord P2. Η υπόσχεση του Rekord P2 ήταν ‘Ταχύ van διανομών με νέα εμφάνιση – στις υπηρεσίες σας’, την οποία τηρούσε με ένα πλούσιο χώρο φόρτωσης, χαμηλό λειτουργικό κόστος και απόλυτη αξιοπιστία. Το ρεπερτόριο του P2 περιλάμβανε δύο ισχυρούς και εξαιρετικά αξιόπιστους κινητήρες με κυβισμό 1.5 L (50 hp) και 1.7 L (55 hp). Προαιρετικό, ήταν το καινοτόμο, ημιαυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων με την ονομασία “Olymat”. Το διάστημα 1960 – 1963, κατασκευάστηκαν 32.026 express delivery vans στο Rüsselsheim.

Το 1966, το Opel Rekord C Caravan τελικά έδωσε το έναυσμα για την επέλαση των station wagon. Εξωτερικά, το Caravan ήταν γοητευτικό με τη σχεδίαση κάτω από τα παράθυρα που παρέπεμπε συνειρμικά στο σχήμα της φιάλης της «Coca Cola». Σε επίπεδο άνεσης, ο πίσω άξονας πέντε συνδέσμων εξασφάλιζε εξαιρετική οδηγική άνεση. Το προηγμένο Rekord C ήταν διαθέσιμο και ως αμιγώς van διανομών.

Μέρος 3ο: το Combo σηματοδότησε το ξεκίνημα της εποχής της «ψηλής οροφής» τη δεκαετία του 1980

Τη δεκαετία του 1980, η Opel συνειδητοποίησε ότι η φιλοσοφία ενός αυτοκινήτου με υψηλή οροφή, αλλά συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις ήταν ιδανική για οικογενειακές ανάγκες και δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου: το Kadett Combo γεννήθηκε το 1985. Αυτό το πρώτο Combo διέφερε από το αντίστοιχο van μοντέλο, ως προς τον υψηλότερο, κατά 25 cm, χώρο φόρτωσης. Το διαχωριστικό πίσω από τα καθίσματα ήταν ενδεικτικό της προτεραιότητας που είχε δοθεί στην ευελιξία για το Kadett Combo: μπορούσε να τοποθετηθεί ένα προαιρετικό δίχτυ ή ακόμα και μία πόρτα, ώστε το μήκος φόρτωσης να επεκτείνεται μέχρι το παρμπρίζ.

Το 1993, το Combo λανσαρίστηκε ως ανεξάρτητη σειρά μοντέλου. Το εμπρός τμήμα του Combo B ήταν ουσιαστικά ίδιο με του Corsa, απλά συμπληρωνόταν από ένα μεγαλύτερο μεταξόνιο και έναν ψηλό, κυβοειδούς σχήματος χώρο φόρτωσης με χωρητικότητα πάνω από 3.100 L.

 

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του GoNews στο Google News