Ο Sebastien Ogier έγραψε ιστορία τερματίζοντας πρώτος για 10η φορά στο Ράλι Μόντε Κάρλο.
Είναι γνωστό την τελευταία δεκαετία, ότι ο Sebastien Ogier, όταν αγωνίζεται στις ειδικές διαδρομές του Ράλι Μόντε Κάρλο, αισθάνεται σαν…το σπίτι του. Και όχι άδικα. Γιατί ο 42χρονος Γάλλος οδηγός έχει γεννηθεί στης Γαλλικές Άλπεις. Και από το 2014 έχει μονιμοποιηθεί στην πρώτη θέση του βάθρου στο Πριγκιπάτο.
Στον αγώνα με το οποίο ξεκίνησε το WRC του 2025, ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, συνέχισε να γράφει ιστορία, κερδίζοντας για 10η φορά το Ράλι του Μόντε Κάρλο.
Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς ουσιαστικά ξεκίνησε την Τετάρτη με το shakedown. Την Πέμπτη έγινε στην Πλατεία του Καζίνο η πανηγυρική εκκίνηση, για να ακολουθήσουν οι τρεις πρώτες ειδικές διαδρομές. Μετά την ολοκλήρωση των οποίων πρώτος βρέθηκε ο Παγκόσμιο Πρωταθλητής Thierry Neuville με το HYUNDAI i20N. Έχοντας πίσω του τα ΤΟΥΟΤΑ Yaris των Evans και Ogier.
Ο Neuville την Παρασκευή έχασε την επαφή με την κορυφή, αφού είχε μια έξοδο στην τρίτη ειδική διαδρομή, αλλάζοντας το σχήμα του HYUNDAI. Μετά τις απαραίτητες επισκευές, συνέχισε, αλλά ένα κατεστραμμένο ελαστικό τον ανάγκασε σε νέα έξοδο, στο ίδιο σημείο το απόγευμα στο δεύτερο πέρασμα! Τυχερός στην ατυχία του ήταν και ο Tanak, αφού και αυτός είχε έξοδο πληγώνοντας το i20, αλλά κατάφερε να συνεχίσει.
Έτσι η διεκδίκηση της νίκης φάνηκε ότι θα ήταν υπόθεση της TOYOTA. Με τον Evans αρχικά να περνάει στην πρώτη θέση. Αλλά τον Ogier να κάνει την επίθεσή του στις δύο τελευταίες ειδικές διαδρομές. Και να ολοκληρώνει το σκέλος έχοντας 12,6’’ διαφορά από τον 36χρονο Ουαλλό. Ο οποίος είχε μόλις 1,6’’ πίσω του τον Fourmaux, που εντυπωσίαζε στον πρώτο του αγώνα με τη HYUNDAI.
Το Σάββατο, ο Ogier συνέχισε να οδηγεί με σταθερό ρυθμό, χωρίς ουσιαστικά να απειλείται. Μετά το τέλος των έξι ειδικών διαδρομών είχε αφήσει 20,3’’ πίσω του τον Evans. Ο οποίος κράτησε διαφορά 4,3’’ από τον Fourmaux. Κοντά τους όμως, 2,5’’ από τον Γάλλο, βρέθηκε και ο Tanak που ήταν ταχύτερος σε τέσσερις ειδικές διαδρομές. Στα αξιοσημείωτα της ημέρας, η πρώτη νίκη, σε ειδική διαδρομή, για τον Munster, ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα την Παρασκευή με το FORD Puma.
Οι τρεις ειδικές διαδρομές της Κυριακής δεν άλλαξαν την πρώτη τριάδα. Γιατί οι σωστές επιλογές των οδηγών της TOYOTA τους διατήρησαν στις δύο πρώτες θέσεις. Με τον Ogier να κερδίζει και την τελευταία Power Stage, στο παγωμένο Col de Turini και να τερματίζει 18,5’’ μπροστά από τον Evans. Ο οποίος ήταν πρώτος στην ξεχωριστή κατάταξη της Super Sunday, παίρνοντας 5 επιπλέον βαθμούς.
Το τέλος του Ράλι Μόντε Κάρλο βρήκε το Fourmaux να τερματίζει τρίτος, κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Δείχνοντας παράλληλα, ότι το 2025 μάλλον θα υπάρχει ένας ακόμα διεκδικητής των πρώτων θέσεων στο WRC.
Η λάθος επιλογή ελαστικών του Tanak, έδωσε την ευκαιρία να ανέβει στην τέταρτη θέση ο Kalle Rovanpera. O παγκόσμιος πρωταθλητής του 2022 και του 2023, που επιστρέφει φέτος σε πλήρη αγωνιστική δράση, δεν απείλησε τους πρώτους. Αλλά οδήγησε σταθερά το GR Yaris στις ασφάλτινες διαδρομές, τις οποίες συνήθως δεν απολαμβάνει.
Πίσω από τον Tanak, στην έκτη θέση, τερμάτισε ο Neuville, με τα προβλήματα να μην τον αφήνουν να οδηγήσει σαν πρωταθλητής.
Έβδομος, οδηγώντας για πρώτη φορά το FORD Puma Rally1 τερμάτισε ο 26χρονος Ιρλανδός Josh McErlean. Αντίθετα οι γλιστερές συνθήκες της Κυριακής οδήγησαν…εκτός δρόμου το Puma του Munster, αλλά και τα Yaris του Katsuta και του νεαρού Φινλανδού Sami Pajari.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν τρία αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally2. To CITROEN C3 του κυρίαρχου Yohan Rossel, το SKODA Fabia του Nikolay Gryazin και το HYUNDAI i20N του Eric Camili. Ο Gryazin είχε επιλέξει να μην βαθμολογηθεί στον συγκεκριμένο αγώνα, οπότε, στο βάθρο της κατηγορίας ανέβηκε ο νεαρότερος αδερφός του Rossel, ο Leo με ένα ακόμα CITROEN C3.
Δείτε εδώ την τελική κατάταξη του Ράλι Μόντε Κάρλο. Το οποίο μπορεί να μην είχε χιόνια όπως άλλες χρονιές, αλλά ακολουθεί στις 13 Φεβρουαρίου το, πάντα χιονισμένο Ράλι Σουηδίας.