Η Γαλλική βιομηχανία θα ανακάμψει από την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ο Μακρόν τονίζει ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να υποστηρίζει τη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Honda e

Δοκιμή Honda e : Το ψηφιακό και ηλεκτρικό παιδί της πόλης

0
Από EV Concept ακόμα, κατάφερε και έγινε θρύλος, ο θρύλος έγινε ηλεκτρικό πρωτότυπο και το πρωτότυπο έγινε το πιο ζωηρό, πιο επιθυμητό αυτοκίνητο πόλης...
Subaru Outback

Δοκιμή Subaru Outback: Το απόλυτο crossover αυτοκίνητο

0
Ήταν το 1995 όταν πρωτοκυκλοφόρησε το νέο Subaru Outback. Σήμερα βρίσκεται στην έκτη γενιά του και αντικατοπτρίζει τις ανάγκες των σημερινών πελατών, που θέλουν...
Honda SENSING 360

Honda SENSING 360 : Νέο Σύστημα Ασφάλειας και Υποστήριξης Οδηγού

0
Η Honda Motor Co., Ltd. αποκάλυψε το νέο σύστημα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού Honda SENSING 360 που καταργεί τα τυφλά σημεία γύρω από το...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν παρουσίασε ένα σχέδιο ύψους 30 δισεκατομμυρίων ευρώ (35 δισεκατομμυρίων δολαρίων) για την αντιστροφή της επί ετών βιομηχανικής πτώσης στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων 4 δισεκατομμυρίων ευρώ στον τομέα των μεταφορών για την υποστήριξη ηλεκτροκίνητων οχημάτων και άλλων καινοτομιών.

Το σχέδιο που παρουσιάστηκε την Τρίτη, και ονομάζεται “France 2030”, θα επενδύσει τα χρήματα για πέντε χρόνια σε τομείς που περιλαμβάνουν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ηλεκτρικά οχήματα, ημιαγωγούς και ρομποτική.

«Θέλω να κοιτάξουμε μπροστά και να δούμε τις αδυναμίες και τα δυνατά μας σημεία», δήλωσε ο Μακρόν σε ομιλία του στο Παλάτι των Ηλυσίων. «Χρειαζόμαστε τη χώρα να παράγει περισσότερα».

Ο Μακρόν είπε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να υποστηρίζει τη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση και έθεσε εγχώριο στόχο 2 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα έως το 2030.

«Χρειαζόμαστε μια βιομηχανική απάντηση στην πρόκληση των νέων μορφών κινητικότητας», είπε, προσθέτοντας ότι είναι σημαντικό να παράγουμε οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων στη Γαλλία εάν η χώρα θέλει να έχει καθαρό στόλο οχημάτων.

Μεταξύ των πρόσφατων πρωτοβουλιών, η Renault δημιούργησε έναν κόμβο ηλεκτρικών οχημάτων στη βόρεια Γαλλία και η Stellantis έχει μια κοινοπραξία μπαταριών-κυψελών με τη Total που στοχεύει στην κατασκευή ενός εργοστασίου gigafactory στη Γαλλία.

«Πρέπει να επικεντρωθούμε σε τεχνολογίες αιχμής και καινοτομίας σε νέα οχήματα», δήλωσε ο Μακρόν, επικαλούμενος τρία εργοστάσια κατασκευής μπαταριών που σχεδιάστηκαν για τη Γαλλία.

Η γαλλική κυβέρνηση ήταν από τις πιο γενναιόδωρες στην Ευρώπη προσφέροντας κίνητρα για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα.  Σύμφωνα με ένα μέτρο στήριξης 8 δισεκατομμυρίων ευρώ που θεσπίστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 τον Μάιο του 2020, οι αγοραστές θα μπορούσαν να επωφεληθούν με περισσότερα από 10.000 ευρώ από την τιμή ενός νέου πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Η Γαλλία θα δαπανήσει επίσης 6 δισεκατομμύρια ευρώ για την υποστήριξη της παραγωγής ηλεκτρονικών ειδών και καινοτομίας, συμπεριλαμβανομένων των ημιαγωγών, είπε ο Μακρόν.

 

Οι πιο μικρές εταιρείες θα επωφεληθούν επίσης.

Το France 2030 είναι το τελευταίο σχέδιο στη μακρά ιστορία της χώρας για την άντληση δημόσιου χρήματος για μια αναμενόμενη βιομηχανική αναγέννηση.  Μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers το 2008, ο τότε πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί ξεκίνησε ένα μελλοντικό επενδυτικό πρόγραμμα 35 δισ., Το οποίο ανανεώθηκε τρεις φορές.

Ο Μακρόν είπε ότι το σχέδιό του θα αναλάβει μεγαλύτερους κινδύνους και δεν θα βασιστεί σε καλά εδραιωμένες βιομηχανικές επιχειρήσεις.  Τα μισά χρήματα θα πάνε σε μικρές εταιρείες, με υπόσχεση ότι θα είναι πράσινες.  Εάν τα έργα αποτύχουν, τα κεφάλαια θα ανακατανεμηθούν γρήγορα, είπε ο Macron.

Παρά τις διάφορες προσπάθειες διαδοχικών κυβερνήσεων, το μερίδιο της βιομηχανίας στη γαλλική οικονομία έχει μειωθεί σχεδόν χωρίς διακοπή και η Γαλλία δεν έχει καταγράψει πλεόνασμα εμπορικών προϊόντων από το 2002. Έξι μήνες πριν από τις προεδρικές εκλογές, ο Μακρόν δέχεται πιέσεις για να δείξει ότι μπορεί να αντιστρέψει την κατάσταση και τα αποτελέσματα, ιδιαίτερα στις πρώην βιομηχανικές περιοχές, όπου αγωνίστηκε να κερδίσει ψήφους το 2017.

Ο Μακρόν είπε ότι θέλει να δημιουργήσει «έναν ενάρετο κύκλο – καινοτομία, παραγωγή, εξαγωγή – για τη χρηματοδότηση του κοινωνικού μας μοντέλου».

 

Το σχέδιο France 2030 περιλαμβάνει:

– 8 δισ. Ευρώ για πυρηνικό πρόγραμμα, υδρογόνο και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής ενός νέου μικρού πυρηνικού αντιδραστήρα

– 4 δισεκατομμύρια ευρώ για μεταφορές και μετακινήσεις, με στόχο την παραγωγή 2 εκατομμυρίων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων και για τα πρώτα αεροσκάφη χαμηλών εκπομπών

– 1,5 δισ. Ευρώ για τρόφιμα και γεωργία

– 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ για έργα όπως εικονική πραγματικότητα, πολιτιστική παραγωγή, εξερεύνηση βυθού

– 6 δισ. Ευρώ για ρομποτική

– 2 δισεκατομμύρια σε κατάρτιση για ανερχόμενους τομείς

– 5 δισ. Ευρώ για τη στήριξη βιομηχανικών επιχειρήσεων

Η πρωτοβουλία έρχεται μόλις ένα χρόνο μετά το πρόγραμμα «France Relaunch» 100 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο στόχευε επίσης να ξεπεράσει τις δαπάνες της κρίσης και για να αντιμετωπίσει τα μακροπρόθεσμα προβλήματα της χώρας με χαμηλές επενδύσεις και προσλήψεις.  Σύμφωνα με τις προσδοκίες της ίδιας της κυβέρνησης, θα διατεθεί ακόμα περίπου το ένα τρίτο αυτού του προγράμματος που δεν έχει δαπανηθεί μέχρι το τέλος αυτού του έτους.

Τα επενδυτικά σχέδια συμβαδίζουν με τη γαλλική βιομηχανική πολιτική, αλλά ενισχύουν όλο και περισσότερο τον Μακρόν στην Ευρώπη, όπου άλλες χώρες έχουν αρχίσει να μιλούν για την ανάγκη επιστροφής σε κάποια μορφή δημοσιονομικής πειθαρχίας μετά από διογκωμένα ελλείμματα κατά τη διάρκεια της κρίσης της COVID-19.  Οι τρεις γενικοί στόχοι του France 2030 είναι η κατασκευή μικρών αντιδραστήρων στη Γαλλία, η οποία θα γίνει ο ηγέτης του πράσινου υδρογόνου και ταυτόχρονα θα επιτύχει την «απαλλαγή από άνθρακα» της γαλλικής βιομηχανίας.