Μετά την έλλειψη ημιαγωγών η αυτοκινητοβιομηχανία απειλείται από την ανεπάρκεια βασικών πρώτων υλών

Κοινοποίησε το άρθρο
αυτοκινητοβιομηχανία

Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει διάφορα κρίσιμα ζητήματα, με το βασικότερο να αφορά τις πρώτες ύλες που είναι σπάνιες, γεγονός που θα αποφέρει πιθανές επιπτώσεις σε ολόκληρο τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Αυστηροί έλεγχοι της Τροχαίας: Σύλληψη οδηγού που κινούνταν με 230 χλμ./ώρα υπό την επήρεια...

0
Οδηγός πιάστηκε στη ΝΕΟ Αθηνών-Λαμίας με 230 χλμ./ώρα και θετικό αλκοτέστ. Οι εντατικοί έλεγχοι της Τροχαίας συνεχίζονται.     Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι έλεγχοι της Τροχαίας....

PORSCHE Cayenne Electric: Η νέα εποχή του εμβληματικού SUV – Τιμές

0
Με ισχύ έως 1.156 ίππους, φόρτιση σε 16 λεπτά και αυτονομία 642 χλμ. η PORSCHE Cayenne Electric θέτει νέα στάνταρ στα ηλεκτρικά SUV. Μάθετε...

Δοκιμή LEAPMOTOR T03: Το πιο οικονομικό ηλεκτρικό της αγοράς που αλλάζει το παιχνίδι στην...

0
Οδηγούμε το LEAPMOTOR Leapmotor T03, το πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Με αυτονομία έως 265 χλμ. πλούσιο εξοπλισμό και δελεαστική τιμή αποτελεί ιδανική...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

Volvo Ex30

Κρίσιμες στιγμές ζει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας.  Εκτός από την γνωστή κρίση της έλλειψης ημιαγωγών, από τα φαινόμενα ξηρασίας, που πλήττουν τη Μαλαισία, όπου υπάρχουν εργοστάσια που ειδικεύονται στη κατασκευή μικροεπεξεργαστών και τώρα σταμάτησαν την παραγωγή, λόγω απουσίας υπέρ-φιλτραρισμένου νερού.

Τώρα, προκύπτει πως οι βασικές πρώτες ύλες είναι σε έλλειψη, όπως χάλυβας, αέριο, ενέργεια, χαλκός, αλουμίνιο. Απαραίτητα για στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Γιατί;  Ειδικότερα για την επανεκκίνηση της αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχει η αδηφάγος Κίνα, η οποία σπαταλά κάθε είδους ενέργεια για να επανέλθει χωρίς περιορισμούς.  Επιπλέον, η έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων και πλοίων εμποδίζει και καθιστά το εμπόριο πιο δαπανηρό.

Αυτές εδώ είναι οι επιπτώσεις της διάχυσης από την εξάπλωση των ανισορροπιών από τη μία αγορά στην άλλη.  Οι αυξήσεις στις τιμές του πετρελαίου και της αιθανόλης δίνουν κίνητρο στην κατανάλωση πρώτων υλών για ενεργειακούς σκοπούς.  Για να μην αναφέρουμε τα κερδοσκοπικά φαινόμενα, δύσκολα αντιληπτά και μετρημένα, που τροφοδοτούν τη μεταβλητότητα.

Σε επίπεδο χρηματιστηρίου, οι προβολείς εστιάζονται στην τάση των τιμών των βασικών προϊόντων που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη.

Από τις πρώτες ύλες έως την εφοδιαστική αλυσίδα, εντοπίζεται το πρόβλημα

Το ακριβό καύσιμο χειροτερεύει την κατάσταση, προκαλώντας έκρηξη του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας, ιδίως μέσω των ναύλων των θαλάσσιων μεταφορών.  Παράλληλα αποτρέπει την ηρεμιστική επίδραση που δίνει ένα παγκόσμιο εμπόριο στα σκάφη που επικοινωνούν, εάν αυτά τα σκάφη δεν επικοινωνούν, οι τιμές δεν μειώνονται.

Το κόστος επιδρά σε οποιοσδήποτε βιομηχανικό τομέα, συμπεριλαμβανομένου του αυτοκινήτου.  Πώς αντιδρούν οι όμιλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας;  Το κυνήγι για μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους μπορεί επίσης να ανοίξει. Κερδίζοντας περισσότερα, πωλώντας πιο ακριβά τα αυτοκίνητα.  Εν ολίγοις, με πιο ακριβά τα οχήματα που διατίθενται στην αγορά.

Από αυτή την άποψη, ακούμε τον Luca de Meo, CEO της Renault, ο οποίος μίλησε στην ισπανική επιχειρηματική εφημερίδα Expansion: «Οι τιμές θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο τους επόμενους δώδεκα μήνες.  Γιατί, όταν πάω να διαπραγματευτώ με προμηθευτές ημιαγωγών, μου λένε, έχω περισσότερους πελάτες, ή μου πληρώνεις περισσότερα για αυτούς ή τους πουλάω σε άλλους».

Επιπλέον, λέει ο de Meo, θα υπάρξουν συνέπειες από την αύξηση του χάλυβα, του φυσικού αερίου, της ενέργειας, του χαλκού, του αλουμινίου.  «Στο τέλος, θα χρειαστεί αναγκαστικά να αυξήσουμε την τιμή των αυτοκινήτων».