Lotus Evija : Ηλεκτρικό μεν, με ήχο F1 δε…

Lotus Evija

Η Lotus Evija όχι μόνο θα έχει ήχο, αλλά θα αποτελεί μια ηλεκτρονική αναπαραγωγή του ήχου που παρήγαγε ο V8 της Type 49 το μακρινό 1967.

H θρυλική εταιρία αυτή τη φορά επικοινώνησε ένα όχι και τόσο αναμενόμενο στοιχείο από το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο supercar που ετοιμάζει και αυτό είναι ο ήχος που θα “βγάζει”, ο οποίος έρχεται κατευθείαν από τα Grand Prix της δεκαετίας του ’60.

Η πολυαναμενόμενη Lotus Evija, με ισχύ 2.000 ίππων αναμένοταν αυτή την εποχή, αλλά η πανδημία άλλαξε τα πλάνα, πηγαίνοντας την πρεμιέρα αρκετά πιο μετά προς το φθινόπωρο.

Είναι πονοκέφαλος για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες , η έλλειψη … ήχου των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Βέβαια κάποιες έχουν τη λύση. Η Lotus βρήκε λύση από το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της, αναπαράγοντας τον ήχο του κινητήρα Cosworth DFV που ήταν η ψυχή της θρυλικής Type 49.

Το βρετανικό μονοθέσιο με τον V8 κινητήρα της Cosworth έκανε το ντεμπούτο του το 1967, σημειώνοντας άμεσα την πρώτη του νίκη του με τον Jim Clark.

Προφανώς ο ήχος δεν είναι ίδιος σε ένταση με το μονοθέσιο, αλλά υπάρχει σύνδεση. Για την ιστορία τον σχεδιασμό του συγκεκριμένου ήχου ανέλαβε ο βρετανός παραγωγός Patrick Patrikios ο οποίος έχει στο βιογραφικό του συνεργασίες με pop stars όπως η Britney Spears και η Sia.

Λίγα λόγια για τον κινητήρα από το μονοθέσιο

Ο συγκεκριμένος κινητήρας χρησιμοποιήθηκε και από άλλες ομάδες, όχι μόνο από την Lotus, αποτελώντας ιδανική λύση, απόδοσης και αξιοπιστίας στην F1 της εποχής. Ενδεικτικά, να αναφέρουμε ότι στα πρωταθλήματα 1969 και 1973 κακέκτησε τις περισσότερες νίκες στους αγώνες των 2 σεζόν.