Οι νέες BMW F 750 GS και F 850 GS

55

Νέες BMW F 750 GS και F 850 GS: δύο premium enduro μοτοσικλέτες της μεσαίας κατηγορίας με ισχυρό χαρακτήρα, φτιαγμένες για ταξίδια.

Από το 2007 που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά, τα μοντέλα GS της σειράς F έχουν γίνει συνώνυμα της απόλαυσης στην οδήγηση, διαθέτοντας όλα τα χαρακτηριστικά υψηλού κύρους των μοτοσικλετών ‘Made by BMW Motorrad’. Έκτοτε έχουν καθιερωθεί ως εκπρόσωποι της μεσαίας κατηγορίας μοτοσικλετών Περιπέτειας. Όπως και πριν, τα αρχικά GS συμβολίζουν την ιδανική σύνθεση μιας μοτοσικλέτας για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, με σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά και κορυφαία απόδοση εκτός δρόμου. Με λίγα λόγια, μία BMW GS είναι πάντα ο ιδανικός σύντροφος για όποιον θέλει να εξερευνήσει τις πιο απομακρυσμένες περιοχές του κόσμου με μοτοσικλέτα. Μετά από μία δεκαετία διαρκούς εξέλιξης των συγκεκριμένων μοντέλων, η BMW Motorrad επανασχεδίασε εξαρχής τα μεσαία της μοντέλα GS με στόχο τη δημιουργία της απόλυτης ‘μηχανής οδήγησης’, ώστε να είναι ακόμη πιο απέριττη και απροβλημάτιστη, είτε χρησιμοποιείται σε σπορ οδήγηση στην άσφαλτο, είτε σε ταξίδι με πλήρη φόρτωση και συνεπιβάτη, είτε σε εξορμήσεις περιπέτειας σε διαδρομές εκτός δρόμου.

Όπως ακριβώς ίσχυε και για τα απερχόμενα μοντέλα, σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό πλέον, οι νέες F 750 GS και F 850 GS έχουν το δικό τους αποκλειστικό κοινό. Η F 750 GS απευθύνεται σε εκείνους τους αναβάτες που προτιμούν τη σχεδίαση και την αίσθηση μίας enduro μοτοσικλέτας φτιαγμένης για ταξίδια που συνδυάζει χαμηλή σέλα, κινητήρα με άφθονη ροπή, υψηλή αξία προς τιμή και μεγάλες δυνατότητες σε όλα τα εδάφη. Απέναντί της, η νέα F 850 GS, πέρα από τη μεγαλύτερη ισχύ και ροπή του κινητήρα της, έχει χαρακτήρα ακόμη πιο συμβατό με μεγάλα ταξίδια σε συνδυασμό με κορυφαίες δυνατότητες εκτός δρόμου.

Νέος, δυνατός 2κύλινδρος εν σειρά κινητήρας με δύο αντικραδασμικούς άξονες και χρονισμό ανάφλεξης στις 270/450 μοίρες για πιο αθόρυβη λειτουργία και συναρπαστικό ήχο.

Η εξέλιξη του κινητήρα επικεντρώθηκε στην αύξηση τόσο της ισχύος όσο και της ροπής. Επιπλέον, ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Με κυβισμό 853 cc, ο κινητήρας της F 750 GS αποδίδει ισχύ 57 kW (77 hp) στις 7.500 rpm, ήδη υπεραρκετή για μοτοσικλέτα της μεσαίας κατηγορίας. Η νέα F 850 GS αποδίδει 70 kW (95 hp) στις 8.250 rpm, τιμή που μεταφράζεται σε κορυφαία επίπεδα ισχύος στην κλάση της.

Οι τεχνικοί εξέλιξης κατάφεραν να χαρίσουν ένα δυνατό και απολαυστικό ήχο στον κινητήρα, χρησιμοποιώντας στροφαλοφόρο με κομβία σε διάταξη 90 μοιρών και χρονισμό ανάφλεξης στις 270/450 μοίρες. Οι όποιοι ανεπιθύμητοι κραδασμοί απορροφώνται από τους δύο αντικραδασμικούς άξονες του νέου κινητήρα.

Ο μονόδρομος συμπλέκτης με υποβοήθηση χαρίζει πιο ελαφριά αίσθηση στη μανέτα, ενώ καθώς περιορίζει τη ροπή του κινητήρα στην επιβράδυνση και στα κατεβάσματα, ωφελεί σημαντικά την ασφάλεια στην οδήγηση. Η μετάδοση της κίνησης στον πίσω τροχό γίνεται μέσω ενός 6-τάχυτου κιβωτίου με την αλυσίδα στην αριστερή πλέον πλευρά της μοτοσικλέτας.

Τα προγράμματα οδήγησης ‘Road’ και ‘Rain’, καθώς και το ABS με το σύστημα ASC στο βασικό εξοπλισμό εξασφαλίζουν απόλαυση στην οδήγηση και βελτιωμένη ασφάλεια. Προγράμματα οδήγησης Pro διατίθενται ως προαιρετικός εξοπλισμός.

Τα δύο νέα μοντέλα GS ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις κάθε αναβάτη διαθέτοντας δύο προγράμματα οδήγησης, ‘Rain’ και ‘Road’, ενώ η συνεργασία του ABS με το αυτόματο σύστημα ελέγχου ευστάθειας ASC της BMW Motorrad παρέχουν υψηλά επίπεδα ασφάλειας.

Οι F 750 GS και F 850 GS μπορούν να εφοδιαστούν με κάποια στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού από το εργοστάσιο, όπως τα προγράμματα οδήγησης Pro και τα πρόσθετα ‘Dynamic’, ‘Enduro’ και ‘Enduro Pro’ – με το τελευταίο αποκλειστικά για την F 850 GS. Επίσης, διατίθενται το σύστημα Dynamic Traction Control (DTC) για τον έλεγχο της πρόσφυσης του πίσω τροχού στην επιτάχυνση και το ABS Pro που επιτρέπει τη χρήση των φρένων και μέσα στη στροφή.

Νέος μονοκόκ σκελετός από ατσάλι, βελτιωμένη γεωμετρία ανάρτησης και ρεζερβουάρ σε νέα θέση.

Ο σκελετός των νέων μοντέλων GS της σειράς F είναι φτιαγμένος από μορφοποιημένα, συγκολλημένα εξαρτήματα. Χρησιμοποιεί το 2κύλινδρο εν σειρά κινητήρα ως δομικό στοιχείο στήριξης και παρουσιάζει βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία και αντοχή. Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει μεταφερθεί στην κλασική θέση ανάμεσα στη σέλα και το τιμόνι για βελτιστοποιημένη εργονομία και κατανομή βάρους.

Εντυπωσιακή εμφάνιση GS χάρη στην ακόμη πιο αρρενωπή σχεδίαση.

Οι F 750 GS και F 850 GS έχουν εντελώς νέα εμφάνιση, αποτέλεσμα μίας πιο δυναμικής και «αρρενωπής» σχεδίασης. Τα νέα F μοντέλα διατίθενται και σε έκδοση Exclusive, πέρα από τη βασική. Η έκδοση Rallye διατίθεται αποκλειστικά για τη νέα F 850 GS δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις εκτός δρόμου δυνατότητές της.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ