Aυτοκινητοβιομηχανία – Ο κορονοϊός “απειλεί” 1 εκατομμύριο θέσεις εργασίας

Κοινοποίησε το άρθρο
Τουλάχιστον ένα εκατομμύριο θέσεις βρίσκονται αυτή την στιγμή υπό απειλή στην αυτοκινητοβιομηχανία λόγω της εξάπλωσης που σημειώνει ο κορονοϊός.
Συγκεκριμένα, η πανδημία του κορονοϊού έχει να αποτέλεσμα πάνω από 1.087.293 θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης να επηρεάζονται από το γεγονός ότι σταμάτησε η λειτουργία των εργοστασίων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

FIAT Grande Panda: Τώρα και με κινητήρα βενζίνης 100 ίππων – Τιμές

Το FIAT Grande Panda με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 τούρμπο των 100 ίππων, έρχεται στην Ελλάδα με τιμές που ξεκινούν από 17.000 ευρώ.     Το FIAT...

CITROEN C3 Van: Ο νέος…επαγγελματίας – Τιμές

Με ανανεωμένη σχεδίαση, πλούσιο εξοπλισμό, πρακτικό χώρο φόρτωσης, βενζινοκίνητες και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, το νέο CITROEN C3 Van έχει αρχίσει να κερδίζει τους επαγγελματίες.     Το νέο...

HONDA Dream Drives: Χάρτης με τους κορυφαίους δρόμους για οδήγηση (video)

Ο διαδραστικός χάρτης Dream Drives είναι μια συλλογή με τους κορυφαίους δρόμους για οδήγηση στην Ευρώπη και δημιουργήθηκε για να γιορτάσει το τέλος του...

Σε αυτή την κατάσταση, αν προσθέσουμε και τα συνολικά 2,6 εκατομμύρια των άμεσα θέσεων εργασίας στον τομέα της μεταποίησης, τότε διαπιστώνουμε ότι το πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να είναι τεράστιο σε περίπτωση που δεν θα μπορέσει να υπάρξει επανεκκίνηση. Αν σε αυτά τα νούμερα προσθέσουμε και την μεγάλη αλυσίδα εφοδιασμού και συντήρησης αυτών, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το πρόβλημα γιγαντώνεται.

‘Αλλωστε, είναι γνωστό σε όλους ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ένα πλήγμα σε αυτό τον τομέα θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις ισορροπίες. Το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετωπίζει η Γερμανία που οι θέσεις που επηρεάζονται άμεσα είναι 568.518, ενώ το ίδιο αναμένεται να επηρεαστούν η Γαλλία (90.000 θέσεις) και η Ιταλία (69.312 θέσεις).

Εξίσου σημαντικές επιπτώσεις θα έχουν η Ισπανία (60.000 θέσεις) και η Σουηδία (67.000 θέσεις) με ανάλογες επιπτώσεις και στην Μεγ. Βρετανία (65.455 θέσεις). Φυσικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν και χώρες που μπορεί να μην έχουν ως βασικό μοχλό της οικονομίας τους την αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο αναμένεται να επηρεαστούν και αυτές σε μεγάλο βαθμό. Όπως το Βέλγιο (14.600 θέσεις),η Ολλανδία (13.500 θέσεις), Σλοβακία (20.000 θέσεις) και Τσεχία (45.000 θέσεις). Στα στοιχεία που δίνει ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων κάνει λόγο για συντηρητικές εκτιμήσεις, καθώς θεωρεί ότι ο πραγματικός αριθμός των εμπλεκομένων στην αλυσίδα του αυτοκινήτου είναι πολύ υψηλότερος.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία με τα εργοστάσια και τις αντιπροσωπείες να κλείνουν, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων ενδέχεται να μειωθούν κατά 20% φέτος, αντιπροσωπεύοντας εκατομμύρια οχήματα. Οι αναλυτές μάλιστα κάνουν λόγο για τον μεγαλύτερο παράγοντα κινδύνου που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Morgan Stanley οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων το 2020 θα είναι περίπου 12,5 εκατομμύρια μονάδες σε σύγκριση με τα 13,7 εκατομμύρια της προηγούμενης πρόβλεψή της. Τέλος, σύμφωνα με την ίδια οι παγκόσμιες πωλήσεις αναμένεται να μειωθούν φέτος περισσότερο από 12%, καθώς σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις θα υπάρξει μείωση πωλήσεων 8 εκατομμυρίων μονάδων μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2020.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ