Γιατί το Volvo XC90 δεν καταλαβαίνει απο κρίση;

Κοινοποίησε το άρθρο

Το Volvo XC90 συνεχίζει μία εντυπωσιακή πορεία κυριαρχίας ανάμεσα στα μεγάλα SUV, στην ελληνική αγορά. Μία πορεία κορυφαίων πωλήσεων που ξεκίνησε από το λανσάρισμά του και συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό και το 2017.

VOLVO XC90 T8 R-DESIGN

Το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς που διανύουμε το XC90 κατέγραψε 98 ταξινομήσεις, που του χαρίζουν μερίδιο 41,5% στην κατηγορία του – τέσσερα στα δέκα μεγάλα SUV που πωλήθηκαν στην Ελλάδα από την αρχή του έτους είναι XC90! Αξίζει να τονιστεί ότι το μερίδιο αυτό είναι υπερδιπλάσιο του μοντέλου που ακολουθεί στη δεύτερη θέση!

Η κατηγορία των μεγάλων SUV είναι πολύ ιδιαίτερη, με τον ανταγωνισμό να είναι έντονος. Κορυφαίοι κατασκευαστές παρουσιάζουν πολυτελή μοντέλα με ότι πιο προηγμένο διαθέτουν τεχνολογικά καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές είναι πολύ απαιτητικοί και δαπανούν ένα αρκετά σεβαστό ποσό για την αγορά αυτοκινήτου.

Το XC90 ήδη από τις πρώτες εβδομάδες που λανσαρίστηκε βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων. Το 2015, με λιγότερους από έξι μήνες παρουσίας στην ελληνική αγορά, αφού το αυτοκίνητο είχε λανσαριστεί μέσα στο καλοκαίρι, κατέκτησε την πρώτη θέση σημειώνοντας μερίδιο αγοράς διπλάσιο του δεύτερου μοντέλου.

Αντίστοιχη ήταν η επιτυχία και το 2016, πρώτη πλήρης χρονιά παρουσίας του XC90 στην ελληνική αγορά. Οι συνολικά 201 ταξινομήσεις του νέου XC90 στην Ελλάδα το 2016, αντιστοίχησαν σε ποσοστό 48,3% στην κατηγορία του, ή το ακόμα πιο εντυπωσιακό 51,4%, όσον αφορά στο premium τμήμα της κατηγορίας, με μοντέλα γερμανικής ως επί το πλείστον προέλευσης! Σε κάθε περίπτωση, ούτε λίγο ούτε πολύ, ένα στα δύο μεγάλα SUV που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα τη χρονιά που πέρασε, ήταν Volvo XC90!

To XC90 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της ανανεωμένης Σειράς 90 της Volvo. Το πρώτο μοντέλο που παρουσίασε η σουηδική μάρκα βασισμένο στη SPA (Scalable Product Architecture), τη Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος πάνω στην οποία ακολούθησαν τους τελευταίους μήνες τα τρία υπόλοιπα μοντέλα της Σειράς 90 (S90, V90 και V90 Cross Country). Παράλληλα, πριν μερικές μέρες παρουσιάστηκε και το νέο XC60, το μεσαίο SUV της Volvo που επίσης είναι «χτισμένο» στη SPA και που κάνει προσιτά τα χαρακτηριστικά της Σειράς 90 σε ευρύτερο κοινό και σε πιο μικρό, πιο compact σχήμα.

Όμως στο νέο XC60 η Volvo παρουσίασε και κάποιες νέες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας, με κοινό χαρακτηριστικό την ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Τα νέα συστήματα ασφάλειας έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχουν αυτόματη ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι και δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό για ακόμα καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου, προκειμένου να αποφύγει πιθανές επικείμενες συγκρούσεις. Πλέον, οι τεχνολογίες αυτές είναι άμεσα διαθέσιμες και στο XC90.

Πιο συγκεκριμένα, το XC90 πλέον διαθέτει στον του εξοπλισμό:

Το Oncoming Lane Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα), το οποίο χρησιμοποιεί την ενεργή υποβοήθηση τιμονιού για να συμβάλει στην αποτροπή των μετωπικών συγκρούσεων. Το σύστημα αυτό βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν συγκρούσεις με αντίθετα ερχόμενα οχήματα. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό όταν αυτός κινείται ακούσια έξω από τη λωρίδα του και στο αντίθετο ρεύμα, παρέχοντάς του στη συνέχεια ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι, ώστε να τον οδηγήσει πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας και έξω από την τροχιά κάποιου αντίθετα ερχόμενου οχήματος. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργό για ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και τα 140 χλμ./ώρα.

Την ενεργή υποβοήθηση τιμονιού όπως αυτή εφαρμόζεται και στη νέα γενιά του BLIS, του γνωστού συστήματος επιτήρησης τυφλών σημείων, με στόχο να μειωθεί το ενδεχόμενο συγκρούσεων σε περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας. Αν ανιχνευθεί κίνδυνος από επερχόμενο άλλο όχημα πίσω από το XC90, το BLIS πλέον λειτουργεί ανακατευθύνοντας το αυτοκίνητο πίσω στη λωρίδα του.