Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν περισσότερο CO2 απ’ τα πετρελαιοκίνητα!

Μια νέα γερμανική έκθεση έρχεται να ανατρέψει όλα τα ως τώρα επιχειρήματα που θέλουν την απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στις πόλεις και την αντικατάσταση τους με ηλεκτροκίνητα

Αφού η αγορά είχε κατακλυστεί με επιβατικά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου ως προς τη βενζίνη και θεωρήθηκαν ως λύση για τη μείωση των εκπομπών CO2 στις μεταφορές, μετά ακολούθησε το σκάνδαλο των πειραγμένων κινητήρων των Γερμανικών αυτοκινήτων που κλέβουν στις μετρήσεις των εκπομπών με αποτέλεσμα η νέα στροφή να γίνει προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ως πανάκεια για το κλίμα.

Η Γερμανία, όπως και άλλες χώρες, άρχισαν ν’ απαγορεύουν σταδιακά την κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων -ειδικά παλαιότερης τεχνολογίας- στο κέντρο των πόλεων τους.

Ωστόσο μια 16σέλιδη έκθεση απ’ το Κέντρο Οικονομικών Μελετών του Μονάχου (IFO) που δόθηκε στα μέσα Απριλίου, ήρθε να ξαναφέρει κυριολεκτικά τα πάνω κάτω.

Η έκθεση που εκπονήθηκε από 3 ερευνητές παρουσιάζει τ’ αποτελέσματα μακροχρόνιας μελέτης, ένας εκ των οποίων είναι ερευνητής του IFO σε θέματα ενέργειας και καθηγητής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Κολωνίας.

Ο έτερος είναι ο πολύ γνωστός και στην Ελλάδα, είναι ο οικονομολόγος της Γερμανίας Χανς Βέρνερ Ζιν, που ήθελε την Ελλάδα εκτός ευρώ.

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, που εξέδωσε το IFO, οι ερευνητές πραγματοποίησαν λεπτομερείς υπολογισμούς χρησιμοποιώντας τα συγκεκριμένα παραδείγματα ενός σύγχρονου ηλεκτρικού αυτοκινήτου και ενός σύγχρονου οχήματος ντίζελ. Πέρα από τις εκπομπές CO2 από την παραγωγή μπαταριών, εξέτασαν τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας, και συγκεκριμένα και τον ηλεκτρισμό, προκειμένου να υπολογίσουν τις επιπτώσεις που έχουν τα ηλεκτρικά οχήματα στις εκπομπές CO2.

Το αποτέλεσμα έδειξε ότι με τη σημερινή τεχνολογία, οι συνολικές εκπομπές από έναν κινητήρα καύσης που τροφοδοτείται με φυσικό αέριο είναι ήδη σχεδόν το ένα τρίτο χαμηλότερες από τις εκπομπές ενός πετρελαιοκινητήρα.

Ωστόσο, αλλού χτυπάει η καμπάνα:

ΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΥΠΟΨΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΜΕΙΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ, ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΕΙΝΑΙ, ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΕΛΑΦΡΩΣ ΥΨΗΛΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΕΝΟΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΟΤΕΡΕΣ“. 

Στη μελέτη τους, οι συγγραφείς επικρίνουν την Ε.Ε. για το γεγονός ότι η νομοθεσία επιτρέπει στα ηλεκτρικά οχήματα να συμπεριληφθούν στους υπολογισμούς εκπομπών του στόλου με τιμή “μηδενικών” εκπομπών CO2, καθώς αυτό υποδηλώνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν παράγουν τέτοιες εκπομπές. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι ότι, εκτός από τις εκπομπές CO2 που παράγονται στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, σχεδόν όλες οι χώρες της Ε.Ε. παράγουν σημαντικές εκπομπές CO2 κατά τη φόρτιση των μπαταριών των οχημάτων, ανάλογα με τα εθνικά τους μείγματα παραγωγής ενέργειας.

Οι συγγραφείς λαμβάνουν επίσης μια κριτική άποψη για τη συζήτηση σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία, ενώ άλλες τεχνολογίες προσφέρουν επίσης μεγάλες δυνατότητες: ηλεκτροκίνητα οχήματα με υδρογόνο ή οχήματα με κινητήρες καύσης που τροφοδοτούνται με πράσινο μεθάνιο, για παράδειγμα. “Η τεχνολογία μεθανίου είναι ιδανική για τη μετάβαση από τα οχήματα φυσικού αερίου με συμβατικούς κινητήρες σε κινητήρες που θα λειτουργούν μία ημέρα με μεθάνιο χωρίς χωρίς πηγές ενέργειαςCO2. Στην περίπτωση αυτή, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας πρέπει να αντιμετωπίσει εξίσου όλες τις τεχνολογίες και να προωθήσει λύσεις υδρογόνου και μεθανίου”, τονίζει ο καθηγητής Σιν.