E-Mobility : 15 με 20% μερίδιο αγοράς ως το 2025

O Wilko Stark από την Daimler το δήλωσε και δεν έχουμε κανέναν απολύτως λόγο να μην τον πιστέψουμε, η E-Mobility θα είναι ακριβή υπόθεση. «Θα πρέπει να συμβούν πολλά ώστε η ηλεκτροκίνηση να είναι προσιτή και να εκπληρώσει τις ελπίδες των καταναλωτών και τις υποσχέσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών».

Δεδομένων των περιβαλλοντολογικών συνθηκών που δεσμεύουν Κίνα, Ευρώπη και Η.Π.Α.  αναμένεται μείωση του διοξειδίου το άνθρακα που σημαίνει πως τα ηλεκτροκίνητα θα φτάσουν εκ των πραγμάτων το 15 με 20% μερίδιο αγοράς ως το 2025, με τα  plugin υβριδικά να παίζουν τον δικό τους ρόλο στην υπόθεση της E-Mobility. Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζουν σημαντικές αλλαγές στο portfolio των προϊόντων τους, η Mercedes Benz για παράδειγμα θα «ρίξει» δέκα νέα μοντέλα ως το 2022 στην αγορά. Η μεγαλύτερη πρόκληση για την οποία ακόμα δεν έχει δοθεί ακόμα ικανοποιητική απάντηση είναι η φόρτιση, δηλαδή τα πρατήρια ανεφοδιασμού. Πέρα από αυτό η δεύτερη πρόκληση είναι το ενεργειακό αποτύπωμα των ηλεκτροκίνητων, καθώς  μπορεί να μην εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα όμως η ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζονται δεν έρχεται από το πουθενά. Αυτό αναγκάζει τις χώρες που εμπλέκονται να αναζητούν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ώστε να διατηρηθεί χαμηλά η ρύπανση του περιβάλλοντος που με την σειρά του είναι ένα πολύ ακριβό σπορ. Τα επόμενα 15 χρόνια τα ηλεκτροκίνητα θα είναι σαφώς πιο ακριβά από τα συμβατικά ακόμα και αν δοθούν φορολογικά κίνητρα ή εκπτώσεις στα τέλη κυκλοφορίας. Η E-Mobility δηλαδή η κίνηση με ρεύμα θα είναι υπόθεση των λίγων διότι δεν είναι σαφές ποιος θα πρέπει ή θα μπορεί να «καταπιεί» το κόστος της ηλεκτροκίνησης. Αυτοκινητοβιομηχανίες; Προμηθευτές ενέργειας; Κοινωνία; Πόσο θα μας κοστίσει η ηλεκτροκίνηση; Δεν μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον αλλά είναι πολύ πιθανό να μην αναλάβουν οι κυβερνήσεις ολοκληρωτικά ή σε μεγάλο βαθμό το κόστος και το πιο πιθανό είναι να μειώσουν ή να διακόψουν εντελώς κάποια bonus/malus που ισχύουν σήμερα υπέρ των ηλεκτροκίνητων. Δηλαδή μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα; Προφανώς θα χρειαστεί με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να ανταπεξέλθουν όλοι οι συμβαλλόμενοι  και ωφελούμενοι από την ηλεκτροκίνηση. Το στοίχημα θα είναι μια νέα πρόκληση που θα αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την διαχείριση αποβλήτων και την ανακύκλωση των μπαταριών. Ο Wilko Stark κατά την γνώμη μας απλά «ξύνει» την επιφάνεια ενός προβλήματος που κανείς δεν θέλει ακόμα να συζητήσει με σοβαρότητα.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ