eAWS: Η τεχνολογία που μειώνει τις έντονες γωνίες κλίσης στα SUV

Είναι δυνατό ένα μεγάλο SUV με σπορ χαρακτήρα να προσφέρει ταυτόχρονα και κορυφαία άνεση; Η Audi θεωρεί ότι η τεχνολογία της Ηλεκτρομηχανικής Σταθεροποίησης Κλίσης (Electromechanical Roll Stabilization – eAWS) δίνει απάντηση σε αυτό το δίλημμα. Με τη βοήθεια του ηλεκτρικού συστήματος 48 Volt του αυτοκινήτου, οι αντιστρεπτικές ράβδοι τόσο στον μπροστινό όσο και στον πίσω άξονα ελέγχονται ενεργά ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης.

Ως αποτέλεσμα, τα μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με την τεχνολογία eAWS, συγκεκριμένα τα Q7, SQ7, SQ8 και RS Q8, διατηρούν το υψηλό επίπεδο άνεσης στην οδήγηση σε ευθεία γραμμή ενώ σε στροφές και απότομες αλλαγές φορτίου εντυπωσιάζουν με τη σπορ, δυναμική τους συμπεριφορά σε συνδυασμό με την ελάχιστη κλίση αμαξώματος.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Volvo Personal Service

Volvo Personal Service : Νέα σημεία εξυπηρέτησης

0
Το Volvo Personal Service, το πρωτοποριακό πρόγραμμα , που προσεγγίζει με έναν εντελώς νέο τρόπο τη συντήρηση και την επισκευή των αυτοκινήτων, εφαρμόζεται πλέον πανελλαδικά στο...
Audi Q2

Audi Q2: Το ανανεωμένο compact SUV στην Ελλάδα (ΤΙΜΕΣ)

0
Το ανανεωμένο Audi Q2, το εντυπωσιακό compact SUV της μάρκας με σήμα τα τέσσερα δακτυλίδια, ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα και στην Ελλάδα. Οι σχεδιαστές...
Aprilia SX και RX 125

Aprilia SX και RX 125 : Τα fun bikes αναβαθμίστηκαν

0
Aprilia SX και RX 125 : Τα fun bikes αναβαθμίστηκαν. Οι νεότεροι συνεχιστές της μοναδικής ιστορίας της Aprilia στους off-road αγώνες και της μεγάλης...

Πώς λειτουργεί η Ηλεκτρομηχανική Σταθεροποίηση Κλίσης – eAWS;

Μία συμβατική αντιστρεπτική ράβδος λειτουργεί παθητικά, με άλλα λόγια, ισορροπεί απλώς τις κινήσεις ανάρτησης και στις δύο πλευρές μέσω μηχανικής ζεύξης. Αντίθετα, η Ηλεκτρομηχανική Σταθεροποίηση Κλίσης – eAWS προσφέρει  συγκεκριμένο έλεγχο.

Το σύστημα αποτελείται ουσιαστικά από μία αντιστρεπτική ράβδο κομμένη στη μέση ανά άξονα, με έναν ηλεκτρικό κινητήρα να λειτουργεί μεταξύ των δύο ημίσεων τμημάτων, τόσο στο μπροστινό όσο και στον πίσω άξονα. Μπορεί να περιστρέψει αυτά τα μισά τμήματα της αντιστρεπτικής σε αντίθετη κατεύθυνση το ένα από το άλλο ώστε να δημιουργήσει ροπή που αντισταθμίζει τη ροπή του αμαξώματος – ξεχωριστά για κάθε τροχό. Ως αποτέλεσμα, μειώνει τις γωνίες κλίσης του αμαξώματος και επεμβαίνει ενεργά έναντι των φυσικών νόμων της κατάστασης οδήγησης.

Το σύστημα λαμβάνει τις εντολές του μέσω μονάδων ελέγχου στο μπροστινό και στον πίσω άξονα, οι οποίες αποτελούν μέρος της Electronic Chassis Platform (ECP), που αποτελεί τον κεντρικό εγκέφαλο του πλαισίου. Μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, αξιολογείται μια ποικιλία παραμέτρων όπως ταχύτητα, ύψος οδήγησης, κλίσεις του αυτοκινήτου, ο συντελεστής τριβής της επιφάνειας του δρόμου, η τρέχουσα κατάσταση οδήγησης όπως η υποστροφή ή η υπερστροφή, συν τα δεδομένα από τα εμπλεκόμενα τμήματα του πλαισίου.

Η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια παρέχεται από ένα ισχυρό ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt. Μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, το σύστημα υπολογίζει τις κατάλληλες τιμές στρέψης για τα επιμέρους τμήματα της αντιστρεπτικής. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες ανάμεσα στα μισά τμήματα των αντιστρεπτικών αποδίδουν την ισχύ τους μέσω πλανητικών κιβωτίων ταχυτήτων τριών σταδίων, με επίπεδα ροπής έως 1.200 Nm.

googlenews