H Lotus Evora 414E πάει την αυτονομία ένα βήμα παραπέρα

45

Όσο η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς την εποχή της απόλυτης ηλεκτροκίνησης τόσο πιο επιτακτική γίνεται η ανάγκη να μάθουμε το νέο λεξιλόγιο και την αργκό της υπόθεσης. Για παράδειγμα τον όρο «range –extender» της Lotus Evora 414E δηλαδή επέκταση αυτονομίας  που σημαίνει ότι ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που λειτουργεί με μπαταρίες τις φορτίζει εν κινήσει μέσω ενός μικρού πετρελαιοκινητήρα. Το ξέρατε; Το λέτε υβριδικό;

Δεν είναι όμως,  διότι αυτός ο κινητήρας δεν είναι συνδεδεμένος με την κίνηση,  χρησιμεύει  μόνο για την παραγωγή ρεύματος. Αυτό το σύστημα πρεσβεύει η πρωτότυπη  Lotus Evora 414E concept που χρησιμοποιεί ένα 3κίλυνδρο κινητήρα 1200 κ. εκ. απόδοσης 46 ίππων βάρους 85 κιλών ο οποίος κινεί μια γεννήτρια που φορτίζει μια lithium-ion μπαταρία η οποία βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα και με την σειρά της κινεί δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 200 ίππων ο καθένας. Η μπαταρία αρκεί για αυτονομία 56 χιλιομέτρων μηδενικών ρύπων, μετά μπαίνει σε λειτουργία ο κινητήρας που την  φορτίζει, ο οποίο κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει ακόμα και με  αιθανόλη.

Φυσικά μπορεί να το βάλει κανείς και στην πρίζα για φόρτιση, η οποία «κρύβεται» πίσω από την πινακίδα κυκλοφορίας. Το επιπλέον βάρος των 377 κιλών είναι τεράστιο για μια  Lotus που φημίζεται για τις υπέρ-ελαφριές κατασκευές. Τι θα λέγατε όμως πως παρά το βάρος η 414 κάνει το  0-100 σε 4.4 δευτερόλεπτα, φτάνει την τελική ταχύτητα των 212 χλμ./ώρα  και εκπέμπει λιγότερο από 60g/km διοξείδιο του άνθρακα. Η Lotus Evora 414E υπήρξε πριν τα υβριδικά BMW i8, Honda NSX, LaFerrari, Porsche 918 και McLaren P1, τώρα όμως είναι ο καιρός να γίνει πραγματικότητα.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ