Δοκιμή: Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi 90 PS – Φρέσκο και με προσιτή τιμή

    Κοινοποίησε το άρθρο

    Το Dacia Sandero Stepway ανανεώθηκε πρόσφατα, διατηρώντας όμως την τιμή πρόκληση, η οποία το κατατάσσει ως το φθηνότερο diesel της κατηγορίας των Crossover. Είναι γεγονός πως η Dacia έχει βελτιωθεί αρκετά έπειτα από την εξαγορά της από τη Renault, κάτι που αποτυπώνεται και απτά, όπως για παράδειγμα στη περίπτωση του νέου Duster .  Όμως αυτό που αποτελεί δέλεαρ για την αγορά ενός Sandero Stepway, είναι αναμφίβολα η δελεαστική τιμή απόκτησής του.

    Μικρές εμφανισιακές αλλαγές

    Το Sandero Stepway, ανανεώθηκε ελαφρά στο κομμάτι της εξωτερικής εμφάνισης, αποκτώντας νέα μάσκα, αλλά και προβολείς με φώτα ημέρας LED. Επιπλέον, οι προφυλακτήρες σχεδιάστηκαν κι αυτοί εκ νέου, όπου έχουν ενστερνιστεί μικρές σχεδιαστικές πινελιές από το Duster. Κερασάκι στη τούρτα, τα προστατευτικά εμπρός και πίσω, τα οποία ενισχύουν τον crossover χαρακτήρα του Sandero Stepway. Βέβαια το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του είναι η τιμή κτήσης του, όπου για την έκδοση με τον diesel κινητήρα ξεκινάει από τα 12.190 ευρώ.

    Πρόθυμος κι ολιγαρκής κινητήρας

    Η «καρδιά» του Sandero Stepway, είναι ο 1,5 dCi κινητήρας προδιαγραφών Euro6, ο οποίος αποδίδει 90 άλογα και 220 Nm ροπής, με την τελευταία να δηλώνει παρούσα, από το χαμηλό φάσμα στροφών και πιο συγκεκριμένα από τις 1.750 σ.αλ. Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται από ένα μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, με μακριά κλιμάκωση, η οποία συνδράμει στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Αυτή, σε μικτές συνθήκες οδήγησης αγγίζει τα 4 λτ./100 χλμ, σύμφωνα με τη Dacia, ενώ οι εκπομπές ρύπων τα 105 γρ./χλμ.

    Μικρή αναβάθμιση στο εσωτερικό

    Η καμπίνα του Sandero Stepway, είναι ευρύχωρη και στιβαρή, όπου γίνεται χρήση σκληρών πλαστικών. Παρόλα αυτά η συναρμογή και η στιβαρότητα για τα δεδομένα της τιμής που προσφέρεται το Sandero Stepway, κρίνονται εξαιρετικές. Το τιμόνι είναι νέο, όπου και φιλοξενεί την κόρνα (τέλος το πάτημα του αριστερού μοχλοδιακόπτη), αλλά οι διακόπτες για τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα παραμένουν στο κέντρο της κονσόλας, αλλά η θέση τους συνηθίζεται εύκολα.

    Το μεγάλο ατού όμως του Sandero Stepway, είναι οι προσφερόμενοι χώροι επιβατών, οι οποίοι απολαμβάνουν άνετο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους. Τέλος, ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 320 λτ.

    Προτεραιότητα η άνεση

    Όλα στη ζωή λένε πως είναι θέμα προτεραιοτήτων, κάτι που βρίσκει εφαρμογή και στη περίπτωση του Sandero Stepway, μιας και θέτει την άνεση, νούμερο ένα στη λίστα του. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, ενώ και η ανάρτηση φροντίζει να αφήνει έξω από τη καμπίνα κάθε δυσάρεστη ανωμαλία και κραδασμό. Η ηχομόνωση του Sandero Stepway, μέχρι και τα 110 χλμ/ώρα είναι καλή, από εκεί και πάνω όμως, ο θόρυβος γίνεται έντονος και σίγουρα στα μεγάλα ταξίδια θα κουράσει οδηγό κι επιβάτες. Το αυξημένο ύψος από το έδαφος μπορεί να έχει ένα μικρό αντίκτυπο στις πλεύσεις του αμαξώματος και στις κλίσεις που παίρνει στις στροφές, όμως του επιτρέπει να περνάει με άνεση τους βατούς χωματόδρομους. Υπό καθεστώς πίεσης η υποστροφή δηλώνει πρώτη παρούσα, αλλά χαλιναγωγείται εύκολα από το ESP, αλλά το τιμόνι δεν θα σας ενθουσιάσει με την πληροφόρηση που προσφέρει, αντιθέτως με τα φρένα που είναι δυνατά, αποτελεσματικά και ανθεκτικά.

    Value for Money επιλογή

    Στην εποχή που όλα μετρώνται με την τιμή, το Dacia Sandero Stepway, προσφέρεται με μια τιμή άκρως ανταγωνιστική για την κατηγορία του. Επιπρόσθετες αξίες, όπως ο οικονομικός κινητήρας, οι άνετοι χώροι επιβατών, αλλά και η στιβαρότητα της καμπίνας, είναι μερικά ακόμα συν στο checklist για την αγορά του.

     

    (+)Τιμή, ποιότητα κύλισης, τράβηγμα κινητήρα, κατανάλωση, χώροι

    (-) Πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, ηχομόνωση, πλεύσεις αμαξώματος