Δοκιμή Peugeot 208 BlueHDi Allure: Εστιασμένο στην οικονομία

    Κοινοποίησε το άρθρο
    Peugeot 208

    Το πετρελαιοκίνητο Peugeot 208 των 100 ίππων δείχνει τα δόντια του, βάζοντας στο τραπέζι τα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα των κινητήρων Diesel!

    ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

    Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές

    Ένα SKODA Elroq, έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, πέντε μήνες πριν το επίσημο λανσάρισμά του.     Η SKODA, ακολουθώντας τον ηλεκτρικό μονόδρομο που ωθείται...

    «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου

    Στην τελική φάση για τη διεκδίκηση του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα πέρασαν 11 νέα μοντέλα.     Η αντίστροφη μέτρηση για την ανάδειξη...

    LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας

    Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας, τον τελευταίο αγώνα του WRC, όπου θα κριθεί και ο πρωταθλητής.   Στην Ιαπωνία, στο «σπίτι» της TOYOTA, πέφτει η...

    Έχοντας ως παρακαταθήκη την βαριά κληρονομιά στην Β κατηγορία αυτοκινήτων, η Peugeot συνεχίζει ακάθεκτη με την δεύτερη γενιά του δημοφιλούς 208. Αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, δίνει στην γαλλική φίρμα το απαραίτητο πρεστίζ για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του. Είχαμε στα χέρια μας την πετρελαιοκίνητη έκδοση των100 ίππων και παραθέτουμε τις εντυπώσεις μας.

    Peugeot 208

    Γνωριμία

    Αντί για 209… πάλι 208, η Peugeot αποφάσισε να διατηρήσει το όνομα του πετυχημένου μοντέλου της. Η ονοματοδοσία της γαλλικής εταιρείας είναι ιδιόρρυθμη, καθώς ο πρώτος αριθμός δείχνει την κατηγορία του αυτοκινήτου και ο τελευταίος την γενιά του σε αύξων αριθμό. Το μηδέν δεν ήταν τίποτα άλλο από την θέση της μανιβέλας που έπαιρναν μπροστά τα πρώτα αυτοκίνητα της Peugeot και βρισκόταν ενδιάμεσα των δυο αριθμών. Με την πάροδο των ετών ο κύκλος αυτός διαμορφώθηκε ως 0. Η δεύτερη γενιά του 208 είναι ήδη Best Seller με πολλές κινητήριες επιλογές και αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής. Ας το εξετάσουμε αναλυτικά.

    Peugeot 208

    Εξωτερική σχεδίαση 

    Αποκλειστικά σε πεντάθυρο αμάξωμα, δίνει έμφαση στον δυναμισμό, εστιάζοντας στον σπορτίφ χαρακτήρα. Συνολικά έχουμε ένα κομψό και μοντέρνο σύνολο, ικανό να κερδίσει από αισθητικής άποψης και τους πιο απαιτητικούς.

    Στο εμπρός τμήμα υιοθετεί το νέο Family Look της γαλλικής εταιρείας και ξεχωρίζει για την μεγάλη εμπρός μάσκα που εκτείνεται μέχρι χαμηλά στον προφυλακτήρα, τους τραπεζοειδείς προβολείς, που συνεχίζουν με τα  χαρακτηριστικά κάθετα led φωτιστικά σώματα, θυμίζοντας κυνόδοντες. Τα νεύρα που διαγράφονται στο καπό, αφομοιώνονται ομαλά με την μάσκα.

    Peugeot 208Το πλαϊνό μέρος έχει λιτές και απαλές καθοδικές γραμμές, χωρίς να προκαλεί, χαρίζοντας του μια εύκολα αναγνωρίσιμη σπορτίφ σιλουέτα.

    Το πίσω μέρος συνεχίζει να είναι δυναμικό. Η οροφή σταματάει σε μια ευδιάκριτη αεροτομή και η πέμπτη πόρτα καταλήγει ομαλά στο πίσω μέρος, δημιουργώντας αίσθηση κουπέ. Τα πίσω φώτα με γραφικά Led, σχηματίζουν τα νύχια της γάτας και παράλληλα ενώνονται με μια λεπτή λωρίδα, ολοκληρώνοντας την κομψή σιλουέτα.

    Peugeot 208

    Εσωτερικό

    Ο όμορφος και δυναμικός σχεδιασμός συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Σύγχρονο και μοντέρνο, προσδίδει high-tech αίσθηση στην καμπίνα. Πρώτα από όλα ξεχωρίζει το όμορφο τιμόνι των δυο ακτίνων και πίσω από αυτό το i-Cockpit 3D, παρέχοντας 3D ψηφιακή ενημέρωση των κύριων λειτουργιών του αυτοκινήτου, την ταχύτητα και τα σήματα κυκλοφορίας. Στο ταμπλό δεσπόζει κεντρικά η ευδιάκριτη οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας 10 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Ακριβώς από κάτω βρίσκονται τα κουμπιά για τον έλεγχο των λειτουργιών σε μορφή πλήκτρων.

    Peugeot 208
    Το ταμπλό χωρίζεται σε δύο μέρη, με το κάτω μέρος να θυμίζει ανθρακονημάτινο πλέγμα. Ειδικότερα, εκτενής είναι η χρήση ποιοτικών υλικών με καλή αίσθηση αφής, και άριστη συναρμογή και εργονομία.

    Τα καθίσματα είναι άνετα και παρέχουν πολύ καλή στήριξη του σώματος. Παράλληλα η θέση οδήγησης μπορεί να χαρακτηριστεί οδηγοκεντρική, παρέχοντας εξαιρετική ορατότητα. Ο χώρος αποσκευών επαρκής, φτάνει τα 311 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, αυτός ανέρχεται στα 1.152 λίτρα.

    Peugeot 208

    Κινητήρας

    Κάτω από το καπό βρίσκεται ο αποδοτικός πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων, τεχνολογίας blueHDi που αποδίδει 100 άλογα στις 3500 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 1750 σ.α.λ. Η τροφοδοσία καυσίμου γίνεται με ηλεκτρονικό σύστημα άμεσου ψεκασμού πολλαπλών σημείων (common rail). Συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, πολύ καλό σε αίσθηση.

    Peugeot 208

    Το αυτοκίνητο πετυχαίνει εξαιρετικά χαμηλές καταναλώσεις, ειδικά σε ανοιχτό δρόμο. Η Peugeot ανακοινώνει 3,7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα για μικτή διαδρομή, ενώ εμείς σε πραγματικές συνθήκες καταγράψαμε 4,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Το 208 BlueHDi εναρμονίζεται με τα πολύ αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6.3, εκπέμποντας το μέγιστο 108 g/km διοξείδιο του άνθρακα, σε μικτό κύκλο. Αριθμός που το απαλλάσσει από τέλη κυκλοφορίας, δίνοντας του το εισιτήριο για ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο.

    Στον δρόμο

    Χωρίς πολλά λόγια, η δυναμική του εμφάνιση είναι αρκετή για να προκαλέσει τον επίδοξο οδηγό να το δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες. Ας το δούμε αναλυτικά αν ανταποκρίνεται σε αυτές τις προσδοκίες που δημιουργεί.

    Στην πόλη ανταποκρίνεται στον αστικό του χαρακτήρα. Άνετο και ξεκούραστο για τον οδηγό, ευέλικτο χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του κινείται με ευκολία στην πόλη, χρίζοντας το ως εργαλείο για καθημερινή χρήση. Η μικρή κατανάλωση στον αστικό ιστό είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου.

    Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο είναι ευχάριστο, προβλέψιμο, προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης για τους επιβάτες. Εξαιρετικά σταθερό και στιβαρό, ακόμα και σε απότομες στροφές. Η υψηλή ροπή του πετρελαιοκινητήρα είναι σύμμαχος του οδηγού στο ορεινό δίκτυο και στις μεγάλες ανηφόρες.

    Στον αυτοκινητόδρομο θα εκτιμηθεί πολύ η καλή ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση. Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, παρέχοντας αίσθηση ασφαλείας στους επιβαίνοντες, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης εστιάζει στην άνεση.

    Γενικά είναι ένα αυτοκίνητο που καταπίνει χιλιόμετρα με μέγιστη οικονομία. Ταξιδιάρικο, χωρίς ωστόσο να προκαλεί για ταχύτητα, αλλά με κίνητρο την άνεση που προσφέρει είναι ιδανικό για απολαυστικές διαδρομές και προορισμούς. Με δυο στυλ οδήγησης, Normal και Eco, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τρόπο που θα κινείται, ωστόσο σε κάθε περίπτωση παραμένει ανέλπιστα οικονομικό!

    Προορισμός 

    Μια εξόρμηση με ένα αυτοκίνητο σαν αυτό ήταν επιβεβλημένη. Η επιλογή ήταν Χαλκίδα. Ωστόσο επειδή σημασία εκτός από τον προορισμό, έχει και το ταξίδι, ακολουθήσαμε την παλιά εθνική οδό, στην οποία το 208 αποκάλυψε όλες τις αρετές του.

    Η Χαλκίδα βρίσκεται σε απόσταση 80 χιλιομέτρων περίπου από την Αθήνα. Κτισμένη στις δύο πλευρές του Πορθμού του Ευρίπου, όπου ένα μέρος της καταλαμβάνει τμήμα της νήσου Εύβοιας, το δε άλλο στην Στερεά Ελλάδα. Στην ηπειρωτική πλευρά της, στον λόφο της Κανήθου, δεσπόζει το Οθωμανικό κάστρο του Καράμπαμπα, το οποίο, μαζί με τη Γέφυρα του Ευρίπου και το μοναδικό φαινόμενο αλλαγής της κατεύθυνσης των υδάτων, ανά έξι ώρες και ενδιάμεσα (περίπου) ένα δεκάλεπτο στασιμότητας (παλίρροια του Ευρίπου), αποτελούν τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά γνωρίσματά της.

    Το κάστρο της Χαλκίδας οικοδομήθηκε από τους Τούρκους το 1684, με σκοπό την προστασία της Χαλκίδας από τους Βενετούς. Ονομάζεται Καράμπαμπα και η θέση του είναι στρατηγική, καθώς ελέγχει τον Πορθμό του Ευρίπου και την πόλη της Χαλκίδας.

    Σε ποιους απευθύνεται 

    Το πετρελαιοκίνητο Peugeot 208 είναι ένα αυτοκίνητο που θα εκτιμηθεί από όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά εντός και εκτός αστικού ιστού και χρειάζονται ένα αυτοκίνητο που θα εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες του. Σε δυνητικούς αγοραστές που δίνουν έμφαση στην οικονομία, αλλά και σε αυτούς που ο δυναμικός χαρακτήρας ενός αυτοκινήτου είναι αδιαπραγμάτευτος.

    Συμπέρασμα 

    Αναμφίβολα τα δυνατά στοιχεία του Peugeot 208 είναι η οικονομία και η μικρή κατανάλωση καυσίμου. Ωστόσο το 208 δεν είναι μόνο αυτό, αλλά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δίνει έμφαση στον δυναμισμό, στην υψηλή τεχνολογία και στον σπορτίφ χαρακτήρα. Συνολικά είναι ένα πολύ νεανικό αυτοκίνητο, μοντέρνο και ευχάριστο, που ανεβάζει ψηλά τον πήχη στην κατηγορία Β.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

    ΑΜΑΞΩΜΑ
    ΤύποςHatchback
    Πόρτες5
    Θέσεις5

     

    ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ 
    Μικτή κατανάλωση4.1 l/100 km
    Εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο WLTP – Μέγιστη τιμή (g/km)108 g/km
    Τύπος καυσίμουΠετρέλαιο
    Προδιαγραφές ΚαυσαερίωνEuro 6 d-TEMP

     

    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
    Συνολική Ισχύς100 Hp @ 3500 σ.α.λ.
    Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού66.7 Hp/l
    Ροπή250 Nm @ 1750 σ.α.λ.
    ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
    Μοντέλο/Κωδικός κινητήραDV5RD
    Κυβισμός κινητήρα1499 cm3
    Αριθμός κυλίνδρων4
    Θέση των κυλίνδρωνσε σειρά
    Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο4
    Σύστημα καυσίμουΣύστημα Ντίζελ άμεσου αυτόματου ψεκασμού πολλαπλών σημείων (common-rail)
    Αναρρόφηση κινητήραΣτροβιλοσυμπιεστής
    Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα4 l
    Συστήματα κινητήραΦίλτρο σωματιδίων

     

    ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
      Μέγιστη ταχύτητα (km/h)188
      Επιτάχυνση 0-100 km/h (sec)10,5

     

    ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
    Μήκος4055 mm
    Πλάτος1745 mm
    Ύψος1430 mm
    Μεταξόνιο2540 mm

     

    ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ
    Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών311 l
    Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών κάτω από την εταζέρα406 l
    Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών1163 l
    Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων41 l

     

    ΒΑΡΗ
    Μέγιστο βάρος οχήματος σε κατάσταση λειτουργίας (περιλαμβάνει τον οδηγό)1.165
    Ωφέλιμο φορτίο (χωρίς τον οδηγό)485
    Μέγιστο μικτό βάρος1.650
    Μέγιστο ρυμουλκούμενο βάρος με / χωρίς φρένα1.200 / 580

     

    ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
    ΚίνησηΚίνηση στους μπροστινούς τροχούς
    Αριθμός ταχυτήτων (μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων)6
    Εμπρός ανάρτησηΑνεξάρτητη τύπου McPherson
    Πίσω ανάρτησηΕλαστικός δόκος
    Εμπρός φρέναΔίσκοι
    Πίσω φρέναΔίσκοι
    Βοηθητικά συστήματαABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
    Τύπος διεύθυνσηςΤσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)
    Τροχοί195/55 R16

     

    Οι τιμές για το νέο Peugeot ξεκινούν από τις 15.800 €, ενώ για τις εκδόσεις Diesel από τις 19.200€. Στην κατοχή μας είχαμε την έκδοση Allure η οποία ξεκινάει από τις 22.100€