Με αρκετά παραδοσιακά χαρακτηριστικά της MAZDA, αλλά και υπερσύγχρονη τεχνολογία από την Κίνα, το ηλεκτρικό EZ-6 μας φέρνει αρκετά μηνύματα για το μέλλον
Είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι η…καρδιά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, έχει μετατοπιστεί ανατολικά. Γιατί η Κίνα σταδιακά παίρνει πρωταγωνιστικό ρόλο σε ό,τι έχει να κάνει με το αύριο της αυτοκίνησης.
Και ενώ τα κινεζικά αυτοκίνητα εισβάλουν στην Ευρώπη, πολλές ευρωπαϊκές και, όχι μόνο, εταιρείες έχουν πλέον εργοστάσια στην Κίνα. Ή ετοιμάζονται να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις. Και σημαντικό ρόλο στην υλοποίηση των σχεδίων τους, παίζουν οι συνεργασίες που έχουν με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι οποίες είναι πολυάριθμες.
Οπότε μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι πολλές εταιρείες δημιουργούν νέα μοντέλα, αρχικά για την αγορά της Κίνας. Και στη συνέχεια θα τα προωθήσουν στις υπόλοιπες αγορές.
Ένα από τα αυτοκίνητα που κάνει την πρώτη του εμφάνιση στην Κίνα, είναι το MAZDA EZ-6. Το πρώτο από μια σειρά νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων που αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από την Changan MAZDA σε συνεργασία με τη MAZDA και την Changan Automobile και θα κυκλοφορήσει στην Κίνα μέχρι το τέλος του 2024.
Το EZ-6 είναι ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο τετράπορτο μοντέλο μήκους 4,92 μέτρων, με κουπέ γραμμές, που συνδυάζει τη σχεδιαστική γλώσσα της ιαπωνικής φίρμας, με την αίσθηση οδήγησης που η MAZDA ονομάζει Jinba-ittai (αυτοκίνητο και οδηγός ως ένα).
Η τεχνολογία όλων των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων πάντως προέρχεται από την Changan Automobile. Το MAZDA EZ-6 θα είναι διαθέσιμο με δύο εκδόσεις. Ένα ηλεκτρικό με μπαταρία (BEV) και ένα plug-in υβριδικό ηλεκτρικό όχημα (PHEV).
Το ηλεκτροκίνητο ΕΖ-6 διαθέτει κατανομή βάρους 50:50 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Η μπροστινή ανάρτηση είναι με γόνατα McPherson και η πίσω πολλαπλών συνδέσμων.
Για τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες φροντίζει και μια ηλεκτροκίνητη πίσω αεροτομή.
Άλλα «έξυπνα» χαρακτηριστικά που βελτιώνουν τόσο την ασφάλεια όσο και την ευκολία οδήγησης, είναι το σύστημα κίνησης που παρέχει υποστήριξη στον οδηγό καθώς και η τεχνολογία μείωσης ατυχημάτων.
Η διαδικασία στάθμευσης του MAZDA EZ-6 μπορεί να ελέγχεται φωνητικά, ακόμη και όταν ο οδηγός βρίσκεται έξω από το όχημα. Και άλλες λειτουργίες θα μπορούν να ελεγχθούν, όχι μόνο φωνητικά, αλλά με αφή ή και με χειρονομίες.
Το EZ-6 BEV αναμένεται να έχει αυτονομία περίπου 600 χιλιομέτρων, ενώ το PHEV υπόσχεται να διανύει περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα με ένα μόνο ρεζερβουάρ καυσίμου.
Όλα δείχνουν ότι το EZ-6 μας δείχνει το μελλοντικό MAZDA 6. Το οποίο κάποια στιγμή θα εμφανιστεί και στην Ευρώπη. Άγνωστο πάντως παραμένει αν θα γράφει “Made in China”. Υπενθυμίζουμε ότι όλα τα MAZDA που κυκλοφορούν σήμερα στην Ευρώπη, κατασκευάζονται στην Ιαπωνία.
Όπως ήταν αναμενόμενο, το MAZDA EΖ-6, έκανε την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στην έκθεση αυτοκινήτου στο Πεκίνο.