Τα SUV και τα υβριδικά μοντέλα εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν στην ελληνική αγορά καινούργιων αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Το πρώτο εξάμηνο του 2025 ολοκληρώθηκε με την αγορά αυτοκινήτων στην Ελλάδα, να παρουσιάζει την ίδια εικόνα με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, από την αρχή του έτους, έχουν ταξινομηθεί 78.165 καινούργια επιβατικά. Το πρώτο εξάμηνο του 2024 οι αντίστοιχες ταξινομήσεις ήταν 78.020.
Στοιχείο που δείχνει ότι, τουλάχιστον μέχρι τώρα, δεν υπάρχει πτώση της αγοράς, αλλά ούτε και άνοδος. Γιατί οι περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές, αν δεν έχουν άμεση ανάγκη την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου, την αναβάλουν για αργότερα. Υπάρχει η…αίσθηση ότι είναι περισσότεροι πλέον αυτοί που έχουν μπει στη διαδικασία αναζήτησης νέου αυτοκινήτου. Αλλά οι ιδιαίτερα υψηλές τιμές, δεν τους επιτρέπουν να κάνουν το επόμενο βήμα.
Ιούνιος 2025 | Ιούνιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 14.651 | 14.147 | 3,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.135 | 1.446 | -21,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 137 | 40 | 242,5% |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2025 | Ιανουάριος – Ιούνιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 78.165 | 78.020 | 0,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 5.486 | 5.901 | -7,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 540 | 503 | 7,4% |
Αυτοί πάντως που αποκτούν καινούργιο αυτοκίνητο, πρώτη τους επιλογή είναι κάποιο υβριδικό μοντέλο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι ταξινομήσεις των υβριδικών, το πρώτο εξάμηνο του 2025, αποτελούν το 48,4% της αγοράς. Με τα αμιγώς βενζινοκίνητα, να υποχωρούν στο 34,1%. Μόλις 2,9% επιλέγουν πετρελαιοκίνητα, τα οποία σε λίγο καιρό θα είναι…συλλεκτικά. Όσοι πάντως τα έχουν, δεν τα αλλάζουν με τίποτα.
Με τη βοήθεια των κρατικών επιδοτήσεων και την ανανέωση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά, μικρή αύξηση έχουν και αμιγώς ηλεκτρικά τα οποία αποτελούν το 5,5% της αγοράς. Αριθμός όμως που είναι μακριά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που ξεπερνά το 15%.
Ιούνιος 2025 | Ιούνιος 2024 | Διαφορά | Ιανουάριος Ιούνιος 2025 | Ιανουάριος Ιούνιος 2024 | Διαφορά | |
Βενζίνη | 32,1% | 36,9% | -4,9 | 34,1% | 40,7% | -6,6 |
Πετρέλαιο | 2,0% | 7,3% | -5,3 | 2,9% | 9,2% | -6,3 |
Υβριδικά (HEV) | 48,8% | 45,6% | +3,3 | 48,4% | 39,3% | +9,1 |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 6,9% | 4,2% | +2,7 | 6,3% | 5,2% | +1,1 |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 5,9% | 5,3% | +0,6 | 5,5% | 4,3% | +1,2 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 4,3% | 0,7% | +3,6 | 2,9% | 1,4% | +1,5 |
Όπως και τον προηγούμενο χρόνο, έτσι και φέτος, τα SUV, αλλά και αυτά που…βαφτίζονται SUV, παραμένουν στις πρώτες επιλογές των αγοραστών, αποτελώντας το 60,4%. Τον πρώτο λόγο έχει η κατηγορία Β με ποσοστό 34,7% και η ακολουθεί η C με 24%.
Τα αυτοκίνητα πόλης της κατηγορίας Α, που άλλοτε πρωταγωνιστούσαν, λόγω περιορισμένων επιλογών έχουν πέσει στο 10,7%. Αντίθετα, άνοδο παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας D.
Segment | Ιούνιος 2025 | Ιούνιος 2024 | Διαφορά
| Ιανουάριος Ιούνιος 2025 | Ιανουάριος Ιούνιος 2024 | Διαφορά
|
A | 9,2% | 8,2% | 0,9 | 8,1% | 7,5% | +0,6 |
A-SUV | 2,4% | 6,2% | -3,8 | 2,6% | 4,5% | -1,9 |
(A TOTAL) | (11,5%) | (14,4%) | (-2,9) | (10,7%) | (12,0%) | (–1,3) |
B | 24,3% | 23,7% | 0,6 | 21,4% | 24,8% | -3,4 |
B-SUV | 31,1% | 35,7% | -4,6 | 34,7% | 32,9% | +1,9 |
(B TOTAL) | (55,5%) | (59,4%) | (-4,0) | (56,2%) | (57,7%) | (–1,5) |
C | 4,9% | 4,6% | 0,3 | 6,7% | 6,8% | -0,1 |
C-SUV | 17,3% | 14,6% | +2,7 | 17,3% | 15,6% | +1,7 |
(C TOTAL) | (22,2%) | (19,3%) | (+2,9) | (24,0%) | (22,3%) | (+1,7) |
D | 1,1% | 1,8% | -0,8 | 1,0% | 1,7% | -0,7 |
D-SUV | 7,3% | 3,4% | +3,9 | 5,6% | 4,0% | +1,5 |
(D TOTAL) | (8,4%) | (5,2%) | (+3,1) | (6,6%) | (5,7%) | (+0,9) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | 0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,4%) | (0,1) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,4% | 0,1% | +0,3 | 0,2% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,1% | 0,8% | +0,3 | 1,5% | 1,2% | +0,3 |
(SUV TOTAL) | (58,7%) | (60,4%) | (-1,7) | (60,8%) | (57,6%) | (+3,2) |
Στις εταιρείες που επιλέγουν οι Έλληνες, πέρα από την παραδοσιακή TOYOTA με τις 11.647 ταξινομήσεις, η PEUGEOT είναι αυτή που φαίνεται να εδραιώνεται στη δεύτερη θέση με 7.071 ταξινομήσεις. Τρίτη, στο πρώτο εξάμηνο του 2025 είναι η HYUNDAI με 5.349 και ακολουθούν η SUZUKI (5.023), η OPEL (4.494), η CITROEN/DS (4.316), η BMW (3.877) η KIA (3.810) και η VOLKSWAGEN (3.564).
Δείτε εδώ τις ταξινομήσεις όλων των εταιρειών, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούνιο του 2025.