Ευρωπαϊκές πωλήσεις: Βενζίνη 47,5%, υβριδικά 12,4%, ηλεκτρικά 9,9% το τρίτο τρίμηνο 2020

Κοινοποίησε το άρθρο
πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Το τρίτο τρίμηνο του 2020, σχεδόν ένα στα 10 επιβατικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά (9,9%), σε σύγκριση με 3,0% την ίδια περίοδο πέρυσι.

Τα μέτρα στήριξης που εισήγαγαν διάφορες χώρες για την τόνωση της ζήτησης αυτοκινήτων εν μέσω της πανδημίας COVID-19 είχαν αντίτκυπο στις παραοδιακές μορφές κινητήρα. Ωστόσο, το ντίζελ και η βενζίνη μαζί αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 75% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

MINI Aceman : Ηλεκτρικό crossover πόλης (video)

Το Aceman είναι ένα ηλεκτρικό πενταθέσιο MINI, ιδανικό για τις αστικές μετακινήσεις διατηρώντας παράλληλα την ευελιξία και τη λειτουργικότητα ενός Crossover       Η MINI επιστρέφει στη...

MITSUBISHI “Diamond Bonus Deals” με όφελος πάνω από 4.000 ευρώ

Το νέο προωθητικό πρόγραμμα "Diamond Bonus Deals" της MITSUBISHI Motors προσφέρει σημαντικά προνόμια για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν τα νέα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας     Τα...

Ένας 12χρονος Έλληνας στο Karting Academy Trophy 2024

  Από τα θρανία στις πίστες θα βρεθεί ο Νικόλας Καραγιάννης, ο οποίος θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα, στο FIA Karting Academy Trophy 2024. Έναν θεσμό...

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Κατά το τρίτο τρίμηνο , τα αυτοκίνητα που κινούνται με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης έχασαν περαιτέρω έδαφος, με το συνολικό μερίδιο αγοράς τους να πέφτει από 88,6% τον Ιούλιο-Σεπτέμβριο 2019 σε 75,4% φέτος. Τα αυτοκίνητα ντίζελ αντιπροσώπευαν το 27,8% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 13,7% σε 766.146 μονάδες.

Οι πωλήσεις βενζίνης σημείωσαν ακόμη μεγαλύτερη πτώση (-24,3%), από πάνω από 1,7 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι σε 1,3 εκατομμύρια μονάδες το τρίτο τρίμηνο του 2020. Αυτό αντιπροσωπεύει μερίδιο αγοράς 47,5%, με τη βενζίνη να είναι κάτω από το 50% για πρώτη φορά από το 2016. Με εξαίρεση την Κύπρο, όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν μείωση της ζήτησης για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα κατά την περίοδο των τριών μηνών, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών.

πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕυρώπηΟχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2020 , οι ταξινομήσεις οχημάτων με ηλεκτρική φόρτιση (ECV) υπερδιπλασιάστηκαν (+ 211,6%) φθάνοντας τις 273.809 μονάδες και μερίδιο αγοράς 9,9%. Αυτή η ισχυρή ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στην εισαγωγή κινήτρων από τις εθνικές κυβερνήσεις, που επιδιώκουν να αυξήσουν τη ζήτηση ως απάντηση στην κρίση της πανδημίας, η οποία ευνόησε σε μεγάλο βαθμό τους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση για υβριδικά plug-in (PHEV) αυξήθηκε (+ 368,1%) κατά το τρίτο τρίμηνο, από 29.557 μονάδες πέρυσι σε 138.348 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2020. Τόσο η Γερμανία όσο και η Γαλλία κατέγραψαν ποσοστιαίες αυξήσεις άνω του 400% η κάθε μία . Η αύξηση των ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες (BEV) ήταν επίσης ισχυρή σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση (+ 132,3%), συνολικά 135.461 μονάδες κατά την περίοδο των τριών μηνών.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρέμειναν τα καλύτερα πωλούμενα οχήματα εναλλακτικού τύπου στην ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 88,8% το τρίτο τρίμηνο του έτους. Συνολικά, πωλήθηκαν 341.092 υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2020, αντιπροσωπεύοντας το 12,4% της αγοράς αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Η ζήτηση για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα – αιθανόλη (E85), υγραέριο (LPG) και φυσικό αέριο (NGV) – επιβραδύνθηκε το τρίτο τρίμηνο του 2020 (-6,8%), αν και με πιο μέτριο ρυθμό σε σύγκριση με το προηγούμενο τέταρτο. Αυτό ήταν κυρίως το αποτέλεσμα της πτώσης των πωλήσεων αυτοκινήτων με φυσικό αέριο (-13,2%), ενώ οι ταξινομήσεις οχημάτων υγραερίου παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες (+ 0,8%).

Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) συνδύασαν σχεδόν το 25% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2020, με τις πωλήσεις να διπλασιάζονται (+ 101,4%) από 337.108 μονάδες πέρυσι σε 678.777 φέτος. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, η Γερμανία (+ 159,8%) και η Γαλλία (+ 144,1%) σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις, κυρίως λόγω των εξαιρετικά ισχυρών πωλήσεων υβριδικών, ακολουθούμενες από την Ιταλία (+ 60,3%) και την Ισπανία (+ 51,6% ).