Στις 7 Μαρτίου 2016, το BMW Group γιόρτασε τα 100 χρόνια από την ίδρυσή του.
Όλο αυτό το διάστημα, μία μικρή εταιρία κατασκευής αεροπορικών κινητήρων στα βόρεια του Μονάχου μεταμορφώθηκε σε παγκοσμίως κορυφαία κατασκευάστρια εταιρεία premium αυτοκινήτων και μοτοσικλετών και πάροχος premium υπηρεσιών χρηματοδότησης και μετακίνησης. Σε όλη τη διάρκεια της εξέλιξής της, η BMW αποδείκνυε πάντα την καινοτόμο δύναμή της, αλλάζοντας τους κανόνες του παιχνιδιού και έχοντας το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Σήμερα, το BMW Group είναι ένας διεθνής όμιλος εταιριών με εγκαταστάσεις παραγωγής και συναρμολόγησης σε 14 χώρες με ένα παγκόσμιο δίκτυο πωλήσεων. Η εταιρία συμβάλλει σημαντικά στο σχεδιασμό λύσεων ατομικής μετακίνησης του μέλλοντος.
Ανατρέχοντας στην ιστορία του BMW Group βλέπουμε ποικίλα γεγονότα και αποφάσεις που επηρέασαν θετικά την ανάπτυξη της εταιρίας και ταυτόχρονα εξέφραζαν το χαρακτήρα της. Πρωτοποριακά προϊόντα και στρατηγικές γεννήθηκαν μέσα από τα οράματά της. Όλα οφείλονται στην τόλμη της να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις και να ανοίγει νέους δρόμους. Πάντα φιλοδοξούσε να πετυχαίνει περισσότερα από τα βασικά και να ανταγωνίζεται τους καλύτερους, ενώ ταυτόχρονα να μπορεί να αποδέχεται τις προκλήσεις και να αναδύεται μέσα από αυτές πιο δυνατή και επικεντρωμένη στο στόχο.
Διαβάστε επίσης: H Mercedes με σποτάκι εύχεται στην BMW… |
Η προϊοντική εξέλιξη από την πρώτη μέρα ίδρυσης της εταιρίας μέχρι σήμερα οδηγείται από τη φιλοδοξία της για ανώτερα επιτεύγματα και την ετοιμότητά της να υιοθετεί νέες και τεχνικά περίπλοκες λύσεις αντί να συμβιβάζεται με τα κοινότοπα. Ο αεροκινητήρας BMW IIIa που λανσαρίστηκε το 1917 ήδη είχε επιδείξει εξαιρετική ισχύ, αξιοπιστία και απόδοση όταν λειτουργούσε σε μεγάλα υψόμετρα. Οι επιδόσεις αυτές ήταν αποτέλεσμα της στιβαρής βασικής σχεδίασης ενός εν σειρά εξακύλινδρου κινητήρα και της χρήσης εξαιρετικά ελαφρών υλικών, σε συνδυασμό με καινοτόμες τεχνολογίες για την αναπνοή και την ανάφλεξη.
Η εταιρία ακολούθησε επίσης το δικό της δρόμο δημιουργώντας την πρώτη της μοτοσικλέτα. Ενώ άλλοι κατασκευαστές εξακολουθούσαν να βασίζονται στη γεωμετρία των ποδηλάτων, η BMW R 32 ήταν σχεδιασμένη με συνέπεια γύρω από τον κινητήρα. Το μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1923 ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα που χρησιμοποιούσε επίπεδο δικύλινδρο κινητήρα Boxer, μηχανικό κιβώτιο βιδωμένο απευθείας στον κινητήρα και άξονα μετάδοσης αντί αλυσίδας ή ιμάντα. Αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά εξακολουθούν να προσδιορίζουν τις μοτοσικλέτες BMW με κινητήρες Boxer ή επίπεδους δικύλινδρους (flat-twin) μέχρι σήμερα.
Το 1928, η εταιρία έγινε κατασκευάστρια αυτοκινήτων και αρχικά έφτιαχνε μικρά αυτοκίνητα ακολουθώντας σύγχρονα σχεδιαστικά πρότυπα. Ωστόσο,
όλα τα συμβατικά πρότυπα της εποχής καταρρίφθηκαν όταν η BMW 303 έγινε τα πρώτο μεσαίο μοντέλο της μάρκας με εν σειρά εξακύλινδρο. Αυτή παρουσιάστηκε το 1933 και καθιέρωσε ένα προφίλ που τη διαφοροποιούσε από τον ανταγωνισμό: ήταν η χαρακτηριστική καμπύλη του καλύμματος του ψυγείου που σήμερα παραμένει αναγνωρίσιμη σαν μάσκα BMW σε σχήμα ‘νεφρών’. Το σημαντικότερο: το αυτοκίνητο ήταν επίσης ελαφρύ λόγω σωληνωτού πλαισίου με διπλούς κάτω σωλήνες διαφορετικών διατομών. Ήταν η πρώτη εφαρμογή του είδους σε αυτοκίνητο. Έτσι οι μηχανικοί σχεδίασης ανέτρεψαν την άποψη ότι μόνο ένα βαρύ όχημα μπορεί να έχει σταθερή οδική συμπεριφορά. Η BMW 303 ήταν ελαφριά, επιτάχυνε γρήγορα, επιβράδυνε άνετα και έστριβε με ευελιξία και ασφάλεια. Η BMW πατεντάρισε το σωληνωτό πλαίσιο και συνέχισε να υιοθετεί τη φιλοσοφία βελτιστοποίησης βάρους στα οχήματά της.
Τα μοντέλα BMW i αποτελούν το πιο πρόσφατο παράδειγμα ευφυούς, ελαφριάς δομής, δυναμικής καινοτομίας και αναζήτησης ανεξάρτητων λύσεων. Η ειδικά σχεδιασμένη αρχιτεκτονική τους προορίζεται για γνήσια ηλεκτροκίνητα ή plug-in υβριδικά μοντέλα και συνδυάζει ένα αλουμινένιο πλαίσιο με κλωβό επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα CFRP. Η ολιστική μέθοδος της BMW i στόχο έχει να διασφαλίσει ότι το BMW Group θα παίξει πρωτοποριακό ρόλο στο σχεδιασμό της ατομικής μετακίνησης του μέλλοντος.
Η παραγωγή αεροκινητήρων αρχικά απαγορεύτηκε στη Γερμανία μετά το τέλος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου και, από το 1918, κινητήρες για φορτηγά και σκάφη και από το 1920 και κινητήρες για μοτοσικλέτες ήταν κάποια από τα προϊόντα με το λογότυπο BMW. Μεταξύ των εξαγορών ήταν και η Bayerische Flugzeugwerke AG, που σύντομα απέκτησε μεγάλη σημασία για τη μάρκα. Η εταιρία αγόρασε τα δικαιώματα της μάρκας τον Ιούνιο του 1922 μαζί με το λογότυπο, τις εγκαταστάσεις παραγωγής και το εργατικό δυναμικό της BMW. Η πλήρης μετονομασία σε Bayerische Motoren Werke AG αποτέλεσε επίσης την πλατφόρμα για να εξελιχθεί σε ανεξάρτητη κατασκευάστρια κινητήρων και οχημάτων. Από τις 7 Μαρτίου του 1916 που ιδρύθηκε η Bayerische Flugzeugwerke AG, η ημερομηνία αυτή θεωρείται μέχρι σήμερα επίσημη ημέρα ίδρυσης της BMW.
Λίγο μετά το επαναλανσάρισμα της Bayerische Motoren Werke, οι αεροπορικοί κινητήρες για μία ακόμα φορά βρέθηκαν στο επίκεντρο των κρατικών προμηθευτών και των μιλιταριστικών στόχων τους. Μαζί με μία μεγάλη μερίδα της Γερμανικής βιομηχανίας, η διοίκηση της BMW ενεργούσε με οδηγό τη φιλοδοξία του επιχειρηματικού κέρδους απόδοσης εν μέσω των πολιτικών συνθηκών των δεκαετιών 1930 και 1940. Κατά συνέπεια, η εταιρία αποκόμισε τεράστιο όφελος από τις προσπάθειες για νέο στρατιωτικό εξοπλισμό. Από το 1939, εργάτες σε καταναγκαστικά έργα, φυλακισμένοι πολέμου και τρόφιμοι στρατοπέδων συγκέντρωσης χρησιμοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις παραγωγής της εταιρίας.
To BMW Group ανέλαβε τις ευθύνες του απέναντι στα γεγονότα κατά τη διάρκεια του Εθνικοσοσιαλισμού και προώθησε πρωτοβουλίες που έχουν συμβάλλει στην αύξηση της συνειδητοποίησης και στη δημιουργία δημοσίου διαλόγου. Όταν δημοσιεύτηκε το βιβλίο “BMW – eine deutsche Geschichte” (“BMW – μία Γερμανική ιστορία”) το 1983, η εταιρία ήταν ο πρώτος βιομηχανικός όμιλος της Γερμανίας που άνοιγε αυτό το κεφάλαιο του παρελθόντος για δημόσια έρευνα και συζήτηση. Η έρευνα της περιόδου 1933 – 1945 πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο δύο διατριβών που δημοσιεύτηκαν το 2005 και 2008. Επιπλέον, η BMW AG ήταν από τα αρχικά μέλη του ιδρύματος “Erinnerung, Verantwortung, Zukunft” (“Μνήμη, Ευθύνη, Μέλλον”) που ιδρύθηκε το 1999 για να αποζημιώσει τα θύματα καταναγκαστικής εργασίας.
Αμέσως μετά τον πόλεμο η εταιρία έπρεπε να υιοθετήσει μία νέα τακτική σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς. Η πρώτη μεταπολεμική μοτοσικλέτα με τη μορφή της BMW R 24 έφυγε από τη γραμμή παραγωγής του Μονάχου το 1948. Η παραγωγή αυτοκινήτων ξεκίνησε πάλι το 1952 αλλά η εταιρία αρχικά δεν μπόρεσε να προβλέψει την επερχόμενη επιτυχία. Στην Ετήσια Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε το 1959, η πώληση της BMW AG στην Daimler-Benz AG – που ήταν έτοιμη να υπογραφεί και να επισφραγιστεί – απετράπη την τελευταία στιγμή. Το σχέδιο αναδιοργάνωσης υπό την αιγίδα του βασικού μετόχου Herbert Quandt βασίστηκε στην ανεξαρτησία της BMW AG, σε νέες δομές και νέα μοντέλα. Η επανάσταση ήρθε με τη BMW 1500, ως πρώτου μοντέλου της ‘New Class’. Μετά από λίγα χρόνια, είχε εξελιχθεί από υποψήφια εξαγοράς σε εταιρία – ναυαρχίδα.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η ανοδική πορεία σκόνταψε στην ‘πετρελαϊκή κρίση’, η διοίκηση της BMW έβαλε πλάτη ώστε να ξεπεραστούν οι δυσκολίες και η εταιρία να βγει από την κρίση ενισχυμένη. Στο Μόναχο άνοιξαν ο νέος πύργος που στεγάζει τα γραφεία διοίκησης, γνωστός ως ‘Τετρακύλινδρος’ και το Μουσείο BMW, ενώ ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής ξεκίνησε τις εργασίες του στο Dingolfing. Η BMW Σειρά 5 ήταν διάδοχος της “New Class”. Και πραγματικά, η ζήτηση άρχισε να επιταχύνεται από το 1975. Η BMW ήταν σε άριστη θέση να ανταποκριθεί με νέα μοντέλα, εκτεταμένη δυναμικότητα παραγωγής και βελτιστοποιημένες δομές πωλήσεων.
Διαβάστε επίσης: Δεκαεννέα βραβεία σχεδίασης για τις BMW, MINI, Rolls-Royce και BMW Motorrad |
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η διοίκηση της BMW βρέθηκε πάλι σε ένα σταυροδρόμι. Το 1994, ακολούθησε την ευρύτερη τάση της βιομηχανίας προς συγκεντρωτικές διαδικασίες και αποφάσισε να εξαγοράσει το British Rover Group για να αποκτήσει πρόσθετα target groups με μία πιο ποικίλη γκάμα οχημάτων. Η προσπάθεια δεν στέφθηκε με επιτυχία, και το 2000 Rover Group πουλήθηκε εκ νέου. Η BMW συνέχισε μόνο με τη μάρκα ΜΙΝΙ. Η εταιρία εν τω μεταξύ είχε προχωρήσει σε αναδιοργάνωση και είχε αγοράσει το όνομα και τα δικαιώματα μάρκας της Rolls-Royce Motor Cars.
Λίγο πριν ξεκινήσει η παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008, η εταιρική στρατηγική “Number ONE” είχε προσδιορίσει τις αρχές για βιώσιμη, επικερδή ανάπτυξη και μακροπρόθεσμη αύξηση αξίας. Τα σχετικά μέτρα στόχο είχαν να εδραιώσουν το BMW Group σαν παγκοσμίως κορυφαίο κατασκευαστή premium αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, και παρόχου premium υπηρεσιών χρηματοδοτήσεων και μετακίνησης.
Απέναντι στους καλύτερους: ρεκόρ και επιτυχίες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Από τις αρχές του 20ού αιώνα, οι αγωνιστικές διοργανώσεις θεωρούνταν το ιδανικό σκηνικό για τους κατασκευαστές μοτοσικλετών και αυτοκινήτων προκειμένου να εντυπωσιάσουν το αυτοκινητιστικό κοινό με τις επιδόσεις νέων οχημάτων. Η επίτευξη εθνικών και παγκόσμιων ρεκόρ αποτελούσε μία ακόμα τεκμηριωμένη απόδειξη προηγμένης τεχνολογίας. Για παράδειγμα, τον Ιούνιο του 1919, ο πιλότος δοκιμών Zeno Diemer δημιούργησε αίσθηση κάνοντας παγκόσμιο ρεκόρ ύψους πτήσης με αεροπλάνο. Πέταξε σε ύψος 9.760 m με έναν αεροκινητήρα BMW IV. Οι κινητήρες BMW παρείχαν ισχύ στο Dornier “Wal” (Whale), το πρώτο υδροπλάνο που έκανε το γύρο του κόσμου το καλοκαίρι του 1932 και στο “rail Zeppelin” που την προηγούμενη χρονιά είχε πετύχει παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας 230 km/h για σιδηροδρομικά οχήματα την προηγούμενη χρονιά. Ο εργοστασιακός αναβάτης της BMW Ernst Jakob Henne πέτυχε πολλά παγκόσμια ρεκόρ μεταξύ 1929 και 1937 σε δύο τροχούς. Κατέγραψε ταχύτητα 279.503 km/h, ρεκόρ που διατήρησε επί 14 χρόνια. Ρεκόρ σημειώθηκαν και τα πιο πρόσφατα χρόνια, αναδεικνύοντας τις δυνατότητες καινοτομίας της εταιρίας. Στην πίστα δοκιμών της BMW στο Miramas (Γαλλία), το πρωτότυπο BMW H2R πέτυχε εννέα ρεκόρ για υδρογονοκίνητα οχήματα το Σεπτέμβριο του 2004.
Η πρώτη αγωνιστική επιτυχία για τη BMW σημειώθηκε το Φεβρουάριο του 1924. Ήταν η μέρα που ο σχεδιαστής και οδηγός αγώνων Rudolf Schleicher κέρδισε στην ανάβαση Mittenwalder Gsteig. Το σλόγκαν “Δοκιμασμένο στους Αγώνες – Αποδεδειγμένο στην Παραγωγή ” (“Erprobt im Sport – bewährt in der Serie”) καθιερώθηκε σαν παρατσούκλι, ενώ ακολούθησαν πολυάριθμα Γερμανικά πρωταθλήματα και οι πρώτες διεθνείς επιτυχίες. Η νίκη που κατέκτησε ο Georg Meier με μία αγωνιστική BMW turbo το 1939 ήταν ένα ξεχωριστό ορόσημο. Ο Meier ήταν ο πρώτος αναβάτης εκτός Ηνωμένου Βασιλείου που κέρδισε το Tourist Trophy στην κατηγορία 500 cc, γνωστή σαν Senior TT, στο Isle of Man. Ο Βρετανός Jock West, επίσης αναβάτης της BMW, ήρθε δεύτερος. Ακριβώς 75 χρόνια αργότερα, ο βορειοϊρλανδός αναβάτης Michael Dunlop ακολούθησε τα βήματα του Meier και κέρδισε με μία BMW S 1000 RR στο Senior TT.
Ο “Schorsch” Meier συνέχισε τις προηγούμενες επιτυχίες του και τη μεταπολεμική περίοδο και κατέκτησε το Γερμανικό Πρωτάθλημα το 1947. Οι αγωνιστικές μοτοσικλέτες της ομάδας με κινητήρες BMW στο Sidecar Combination World Championship πέτυχαν ένα εντυπωσιακό σερί νικών με 20 τίτλους κατασκευαστών και 19 τίτλους αναβατών μεταξύ 1954 και 1974. Το 1980, η BMW R 80 G/S δημιούργησε αίσθηση σε αγώνες εκτός δρόμου για πρώτη φορά. Την κατάκτηση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Off-road ακολούθησαν νίκες στο Ράλι Παρίσι – Ντακάρ τις χρονιές 1981, 1983, 1984 και 1985.
Το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκεύασε η BMW απέδειξε επίσης άμεσα την αξία του σε σπορ διοργανώσεις. Τέσσερις μόλις εβδομάδες μετά την κυκλοφορία της, η BMW 3/15 PS πήρε τη νίκη στο International Alpine Rally. Η θρυλική BMW 328 roadster έκανε την πρώτη της δημόσια εμφάνιση στην αγωνιστική πίστα. Τον Ιούνιο του 1936, ο Ernst Henne απέδειξε την επιτυχία του σε τέσσερις τροχούς οδηγώντας το νέο μοντέλο σε νίκη της κατηγορίας στο Eifel Race στην πίστα του Nürburgring. Τέσσερα χρόνια αργότερα, η μάρκα BMW πέτυχε έναν από τους μεγαλύτερους θριάμβους μέχρι εκείνη την εποχή. Οι Fritz Huschke von Hanstein και Walter Bäumer ήρθαν πρώτοι στη γενική κατάταξη στον αγώνα αντοχής Mille Miglia που πραγματοποιήθηκε στην Ιταλία οδηγώντας μία BMW 328 Touring Coupé.
Αρχικά, τη μεταπολεμική περίοδο υπήρξαν μέτριες επιτυχίες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η “New Class” έκανε για πρώτη φορά αισθητή την παρουσία της εδώ. Το 1966, ο Hubert Hahne κέρδισε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού οδηγώντας τη BMW 2000 TI. Επίσης, έγινε ο πρώτος οδηγός που οδήγησε αυτοκίνητο τουρισμού στο βόρειο τμήμα της πίστας του Nürburgring σε λιγότερο από δέκα λεπτά. Η αυξανόμενη σημασία των αγώνων του μηχανοκίνητου αθλητισμού επιβεβαιώθηκε με την ίδρυση της BMW Motorsport GmbH το Μάιο του 1972. Τα επόμενα χρόνια, πολυάριθμες επιτυχίες σημειώθηκαν κυρίως στους αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού. Η συλλογή τίτλων εμπλουτίστηκε από τις BMW 3.0 CSL, BMW 635 CSi, BMW 320 Group 5 και το σημαντικότερο, τη BMW M3 Group A, που έγινε το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο τουρισμού στον κόσμο.
Το 1982, η BMW ανέβηκε στη σκηνή της F1 σαν προμηθευτής κινητήρων μαζί με την εταίρο της Brabham. Ο μεγάλος θρίαμβος ακολούθησε ένα χρόνο αργότερα. Ο Βραζιλιάνος Nelson Piquet κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ήταν ο πρώτος οδηγός που κέρδιζε τον τίτλο οδηγώντας ένα μονοθέσιο με κινητήρα turbo. Αναθεωρώντας τη σχέση της με το μηχανοκίνητο αθλητισμό, η BMW επέστρεψε στο German Touring Car Masters (DTM) το 2012. Η επιστροφή συνοδεύτηκε άμεσα από μέγιστη επιτυχία. Ο Καναδός Bruno Spengler ολοκλήρωσε την πρώτη του χρονιά οδηγώντας τη BMW M3 σαν Πρωταθλητής του German Touring Car Masters. Η BMW κέρδισε επίσης το πρωτάθλημα των κατασκευαστών και των ομάδων.
Το σωστό προϊόν την κατάλληλη στιγμή.
Η διαδρομή που ακολούθησε για να γίνει από κατασκευάστρια αεροπορικών κινητήρων – με πωλήσεις εξαρτημένες κυρίως από τις κρατικές προμήθειες – κορυφαία premium αυτοκινητοβιομηχανία με παγκόσμια απήχηση συνδέεται στενά με την ιστορία της ατομικής μετακίνησης τα τελευταία 100+ χρόνια. Αδιαλείπτως, η εταιρία χρησιμοποιεί τις ικανότητες και τη δημιουργικότητά της για την παραγωγή προϊόντων που ικανοποιούν σύγχρονες ανάγκες και επιθυμίες με μοναδικά χαρακτηριστικά και εξατομικευμένο στυλ. Νέες κατηγορίες οχημάτων δημιουργήθηκαν και νέα target groups αξιοποιήθηκαν με αλάνθαστο ένστικτο για φιλοδοξίες πελατών που δεν καλύπτονταν από άλλους παίκτες της αγοράς. Επίσης μπορούσε να αναγνωρίζει εξειδικευμένες αγορές (niche markets) με δυνατότητα βιώσιμης ανάπτυξης και επινοούσε καινοτομίες που μετατρέπονταν σε τάσεις.
Η αυξανόμενη σημασία της πολιτικής αεροπορίας τη δεκαετία του 1920 ενθάρρυνε την Bayerische Motoren Werke να σχεδιάσει νέους και εξαιρετικά ισχυρούς αεροκινητήρες βάσει δοκιμασμένων σχεδίων. Ο αεροπορικός κινητήρας BMW VI, ένας δωδεκακύλινδρος V, λανσαρίστηκε στην αγορά το 1926. Και στη συνέχεια εξελίχθηκε σε επιτυχία στις εξαγωγές σε όλο τον κόσμο και έγινε ένα από τα πιο επιτυχημένα προϊόντα της εταιρίας τη δεκαετία του 1920. Ο κινητήρας BMW VI τοποθετήθηκε και στο Heinkel HE 70 – το ταχύτερο εμπορικό αεροπλάνο στον κόσμο την εποχή εκείνη με το παρατσούκλι ‘Κεραυνός’.
Η εταιρία προσάρμοσε την πρώτη της μοτοσικλέτα στις ανάγκες της εποχής. Η BMW R 32 λανσαρίστηκε το 1923 και συνδύαζε ασφαλή και σπορ συμπεριφορά με ένα υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας. Ο άξονας μετάδοσης είχε σαφή πλεονεκτήματα τη χαμηλή φθορά και ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης στις χωμάτινες πίστες. Η BMW είχε επίσης σκοπό να προσελκύσει πιο ‘σοφιστικέ’ πελάτες με τα πρώτα της μεσαία αυτοκίνητα. Το σημαντικότερο, η BMW 326 που λανσαρίστηκε το 1936 χρησιμοποιούσε έναν εξακύλινδρο κινητήρα 50 hp προσφέροντας ευρύχωρο εσωτερικό και υψηλή ποιότητα κατασκευής. Πουλήθηκαν περίπου 16.000 μονάδες και αναδείχτηκε σε bestseller της μάρκας μέχρι την εποχή εκείνη. Η εταιρία βρισκόταν σε μία επιτυχημένη τεχνολογική και εμπορική πορεία με αεροπορικούς κινητήρες, αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες πριν οι πολιτικές αλλαγές στη Γερμανία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1930 σταματήσουν απότομα τον παγκόσμιο προσανατολισμό της εταιρίας και την επέκταση του προγράμματος καταναλωτικών προϊόντων.
Διαβάστε επίσης:Το BMW Group πέτυχε τις καλύτερες πωλήσεις Φεβρουαρίου στην ιστορία του |
Στη μεταπολεμική Γερμανία, η BMW Isetta αρχικά αντανακλούσε το πνεύμα της εποχής κατά τη διάρκεια του οικονομικού θαύματος. Πουλήθηκαν πάνω από 160.000 μονάδες του “Motocoupé” – το διθέσιο είχε ζήτηση ακόμα και στις ΗΠΑ, τη χώρα των road cruisers. Η BMW 700 δικαίωσε τις σπορ φιλοδοξίες και αρχικά λανσαρίστηκε σαν coupé το 1959 και λίγο αργότερα σαν sedan. Οι επιτυχημένες πωλήσεις της διασφάλισαν την επιβίωση της εταιρίας. Το 1961, η BMW κυκλοφόρησε τελικά ένα μοντέλο με τη μορφή της BMW 1500 που οι πελάτες είχαν πραγματικά επιθυμήσει. Οι υπεύθυνοι πωλήσεων αναγνώρισαν την ανάγκη για ένα υψηλής ποιότητας, μεσαίο sedan. Οι μηχανικοί σχεδίασης προσέφεραν ένα τετράθυρο αυτοκίνητο με αεροδυναμική σχεδίαση και ισχυρό, τετρακύλινδρο κινητήρα και προηγμένη τεχνολογία πλαισίου. Η “New Class” ήταν σύμβολο εξατομικευμένου χαρακτήρα βασισμένου κυρίως στην άνεση και το σπορ στυλ. Το 1965, το ισχυρότερο μοντέλο μέχρι εκείνη την εποχή λανσαρίστηκε με τη BMW 1800 TI/SA σαν πλατφόρμα για το μηχανοκίνητο αθλητισμό – και ταυτόχρονα το νέο σλόγκαν, που εξακολουθεί να χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα, ενσωμάτωνε τους λόγους της επιτυχίας της “New Class”: “Freude am Fahren” – “The Ultimate Driving Machine” (Το Απόλυτο Εργαλείο Οδήγησης).
Επτά χρόνια αργότερα, το “The Ultimate Driving Machine” έγινε πρότυπο για τις μοτοσικλέτες BMW. Η εταιρία είχε προηγουμένως λανσάρει τα νέα μοντέλα BMW R 50/5, BMW R 60/5 και BMW R 75/5 στην αγορά. Οι μοτοσικλέτες είχαν γίνει απολαυστικά μέσα ελεύθερου χρόνου, μια ανάγκη που κάλυπταν με τον καλύτερο τρόπο οι σπορ μοτοσικλέτες τουρισμού. Το 1980, η BMW σημείωσε το επόμενο πρωτοποριακό επίτευγμα στους δύο τροχούς. Η touring Enduro BMW R 80 G/S ήταν ο προάγγελος της δημοφιλούς κατηγορίας και εξακολουθεί να προσφέρει γνήσια οδηγική απόλαυση σήμερα εντός και εκτός δρόμου.
Ένα νέο είδος πολυμορφικότητας χαρακτήριζε επίσης το πρωτοποριακό πρωτότυπο με το οποίο η BMW δημιούργησε αίσθηση στην αγορά του αυτοκινήτου το 1999. Πριν καν καθιερωθεί η τεράστια παγκόσμια ζήτηση για SUV, η εταιρία λανσάρισε τη BMW X5 στο Διεθνές Σαλόνι του Ντιτρόιτ, που συνδύαζε δυναμικές επιδόσεις στο δρόμο με ανώτερη συμπεριφορά παντός εδάφους, υπερυψωμένα καθίσματα και τετρακίνηση. Αυτή προανήγγειλε το λανσάρισμα της κατηγορίας Sports Activity Vehicle (SAV) όπου η BMW έπαιξε επίσης πρωτοποριακό ρόλο καθώς μετάφερε τη φιλοσοφία σε άλλες κατηγορίες οχημάτων τα επόμενα χρόνια. Η γκάμα περιλαμβάνει τώρα πέντε μοντέλα BMW X, μεταξύ των οποίων δύο Sports Activity Coupé που επέτρεψαν στη μάρκα να προσελκύσει νέα target groups με ιδιαίτερη επιτυχία.
Στο κατώφλι του επόμενου αιώνα της ιστορίας του, το BMW Group αναλαμβάνει πρωτοποριακό ρόλο στο σχεδιασμό μέσων μετακίνησης που είναι ανεξάρτητα από ορυκτά καύσιμα και απαλλαγμένα από τοπικούς ρύπους. Από το 2013, το BMW i3 αποτελεί το Απόλυτο Εργαλείο Οδήγησης (Ultimate Driving Machine) όντας ένα αμιγώς ηλεκτρικό premium αυτοκίνητο. Επιπλέον, το plug-in υβριδικό μοντέλο BMW i8 που λανσαρίστηκε το 2014 μυεί τους οδηγούς από τώρα το μέλλον της σπορ αυτοκίνησης.
{gallery}retro/bmw100years{/gallery}