Το BMW Group και η Daimler AG ενώνουν τις δυνάμεις τους για να προσφέρουν στους πελάτες υπηρεσίες βιώσιμης αστικής μετακίνησης από μία πηγή. Οι δύο εταιρίες υπέγραψαν συμφωνία για συγχώνευση των επιχειρηματικών μονάδων τους στις υπηρεσίες μετακίνησης. Μετά από σχετική εξέταση και έγκριση από τις αρμόδιες αρχές του ανταγωνισμού, το BMW Group και η Daimler AG σχεδιάζουν να συνδυάσουν και να επεκτείνουν στρατηγικά τις υπάρχουσες on-demand υπηρεσίες μετακίνησης στους τομείς CarSharing, Ride-Hailing, Parking, Charging και Multimodality.
Η κάθε εταιρία θα έχει το 50% σε ένα μοντέλο κοινοπραξίας που περιλαμβάνει υπηρεσίες μετακίνησης και των δύο πλευρών. Οι δύο εταιρίες θα διατηρήσουν την αυτονομία και ανταγωνιστικότητά τους στα προϊόντα του αυτοκινητιστικού τομέα.
Στόχος της κοινοπραξίας είναι να δημιουργηθεί ένας κορυφαίος πάροχος καινοτόμων λύσεων μετακίνησης. Και οι δύο κατασκευαστές στοχεύουν να διαμορφώσουν τη μετακίνηση του μέλλοντος για να μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες τους μοναδικές εμπειρίες και να υποστηρίζουν τρίτους, όπως πόλεις και κοινότητες στην επίτευξη της βιώσιμης αστικής μετακίνησης.
Απώτερος σκοπός είναι η παροχή ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος έξυπνων, άριστα συνδεδεμένων υπηρεσιών μετακίνησης, διαθέσιμων ‘με ένα κλικ’. Σε συνεργασία, το BMW Group και η Daimler AG σχεδιάζουν να αναπτύξουν το νέο επιχειρηματικό μοντέλο με βιώσιμο τρόπο και να επιτρέψουν ταχεία παγκόσμια κλιμάκωση υπηρεσιών. Μέσα από τη μεταξύ τους συνεργασία, και οι δύο εταιρίες αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις που προκύπτουν από την αστική μετακίνηση και την αλλαγή επιθυμιών των πελατών, ενώ συνεργάζονται και με πόλεις, δήμους και άλλες ομάδες ενδιαφέροντος για βελτίωση της ποιότητας ζωής σε μεγάλες πόλεις. Η συγχώνευση θα προωθήσει την ηλεκτροκίνηση, για παράδειγμα, προσφέροντας ηλεκτρικά οχήματα μέσω CarSharing, καθώς και εύκολη πρόσβαση σε δυνατότητες φόρτισης και στάθμευσης. Σαν αποτέλεσμα, η γνωριμία αλλά και η χρήση βιώσιμων υπηρεσιών μετακίνησης θα γίνει ακόμα πιο εύκολη.
«Το BMW Group διαμορφώνει τη μετακίνηση του μέλλοντος – και στρέφεται σε νέες κατευθύνσεις για το σκοπό αυτό. Η Στρατηγική μας NUMBER ONE > NEXT προσφέρει στο BMW Group έναν οδικό χάρτη για ένα ψηφιακό μέλλον απαλλαγμένο από εκπομπές ρύπων», δήλωσε ο Harald Krüger, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG. «Συνδυάζοντας τις υπηρεσίες μετακίνησης που παρέχουμε, σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε ένα μοναδικό, ψηφιακό οικοσύστημα. Αυτή η συμμαχία θα διευκολύνει τους πελάτες μας να ανακαλύψουν τη βιώσιμη μετακίνηση του μέλλοντος. Παραμένουμε ανταγωνιστές σε ό,τι αφορά τα κορυφαία premium οχήματα. Η προσεχής συγχώνευση των υπηρεσιών μετακίνησης, θα πετύχει εξοικονόμηση πόρων και θα στείλει ένα ηχηρό μήνυμα σε νέους ανταγωνιστές μας», πρόσθεσε ο Krüger.
«Σαν πρωτοπόροι στη μηχανολογία αυτοκινήτων δεν θα αφήσουμε τη διαμόρφωση της μελλοντικής αστικής μετακίνησης στα χέρια άλλων. Θα υπάρχουν περισσότεροι άνθρωποι από ποτέ χωρίς δικό τους αυτοκίνητο, αλλά με μεγάλες ανάγκες μετακίνησης. Θέλουμε να συνδυάσουμε την τεχνογνωσία και εμπειρία μας για να αναπτύξουμε ένα μοναδικό, βιώσιμο οικοσύστημα για την αστική μετακίνηση», δήλωσε ο Dieter Zetsche, Πρόεδρος Δ.Σ. της Daimler AG και επικεφαλής της Mercedes-Benz Cars. «Στην Daimler, δυναμικά και συστηματικά επιδιώκουμε να μεταμορφωθούμε από κατασκευαστής αυτοκινήτων σε πάροχο υπηρεσιών μετακίνησης με τη στρατηγική μας – CASE. CASE είναι αρκτικόλεξο για τις έννοιες connectivity (συνδεσιμότητα), automated driving (αυτοματοποιημένη οδήγηση), sharing (κοινοχρησία) & services (υπηρεσίες) και electric mobility (ηλεκτρική μετακίνηση) ».
«Το μέλλον της μετακίνησης βρίσκεται στις πόλεις: Το μυστικό για πιο υποφερτές πόλεις βρίσκεται στις ευφυείς και αδιάκοπες υπηρεσίες που είναι εύχρηστες και συνδυάζουν βιώσιμους τρόπους μεταφοράς και υπηρεσίες μετακίνησης», δήλωσε ο Peter Schwarzenbauer, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος MINI, Rolls-Royce, BMW Motorrad, Customer Engagement και Digital Business Innovation BMW Group. Και συνέχισε: «Η πρωτοποριακή δουλειά και αφοσίωση των εργαζομένων οι οποίοι παρέχουν τις υπηρεσίες μας αποτελούν πολύτιμο θεμέλιο. Θα ήθελα πραγματικά να εκφράσω τις ευχαριστίες μας για όλα όσα έχουν κάνει».
«Η βιώσιμη μετακίνηση του αύριο είναι ευέλικτη και συνδεδεμένη – ένα όραμα που μοιραζόμαστε με το BMW Group», εξήγησε ο Bodo Uebber , μέλος Δ.Σ. της Daimler AG, υπεύθυνος Finance & Controlling και Daimler Financial Services. «Μαζί, μπορούμε να προσφέρουμε σε εκατομμύρια πελάτες πολύ ελκυστικά προϊόντα και υπηρεσίες που θα κάνουν τις ζωές τους καλύτερες και το περιβάλλον τους καλύτερο τόπο διαβίωσης. Οι προσφερόμενες επιλογές από την κοινοπραξία θα συμπληρώσουν τις ανάλογες υπηρεσίες μετακίνησης που παρέχονται από τις πόλεις».
Το ισότιμο μοντέλο κοινοπραξίας είναι σχεδιασμένο για να συνδυάζει υπηρεσίες στους εξής πέντε τομείς:
1) Multimodal και on – demand mobility με moovel και ReachNow:
Ευφυής και συνεχής συνδεσιμότητα μεταξύ διαφορετικών υπηρεσιών μετακίνησης – συμπεριλαμβανομένης κράτησης και πληρωμής – θα δημιουργήσει σημαντική προστιθέμενη αξία για τους χρήστες. Επίσης θα προσφέρει πιθανές λύσεις για τις προκλήσεις των αστικών, ιδιωτικών μέσων μεταφοράς.
2) CarSharing με Car2Go και DriveNow:
Οι υπηρεσίες Car2Go και DriveNow λειτουργούν συνολικά 20.000 οχήματα σε 31 μεγάλες διεθνείς πόλεις. Το CarSharing επιτρέπει καλύτερη αξιοποίηση των οχημάτων και επομένως βοηθά στη μείωση του συνολικού αριθμού οχημάτων στις πόλεις. Πάνω από τέσσερα εκατομμύρια πελάτες ήδη χρησιμοποιούν αυτές τις υπηρεσίες CarSharing.
3) Ride-Hailing με mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi και Beat:
Με τη μεγαλύτερη εφαρμογή ταξί στην Ευρώπη, απλά καλείτε ένα ταξί ή χρησιμοποιείτε έναν επαγγελματία οδηγό στη Γαλλία για μία βόλτα στις Γαλλικές μητροπόλεις. Συνολικά, 13 εκατομμύρια πελάτες και περίπου 140.000 οδηγοί ήδη χρησιμοποιούν τον σύγχρονο, πρακτικό και γρήγορο τρόπο του Ride-Hailing με mytaxi, Clever Taxi και Beat ή υπηρεσία ενοικίασης αυτοκινήτου με σοφέρ Chauffeur Privé. Καινοτόμες προσφορές όπως mytaximatch, στις οποίες άνθρωποι άγνωστοι μεταξύ τους μοιράζονται ένα ταξί με ένα κλικ, συμβάλλουν σημαντικά στη ελάφρυνση της κυκλοφορίας μέσα στις πόλεις καταργώντας πολυάριθμες ατομικές διαδρομές στα αστικά κέντρο.
4) Parking με ParkNow και Parkmobile Group/Parkmobile LLC:
Παρκάρισμα στο δρόμο χωρίς κάρτες και μετρητά ή βοήθεια στην ανεύρεση, κράτηση και πληρωμή χώρου στάθμευσης σε πάρκινγκ. Καινοτόμες, ψηφιακές υπηρεσίες παρκαρίσματος μειώνουν το χρόνο και την οδήγηση που απαιτείται για την ανεύρεση ενός χώρου στάθμευσης. Αυτό θα μειώσει σημαντικά την κυκλοφορία, καθώς τα αυτοκίνητα που ψάχνουν για χώρους στάθμευσης αυτή τη στιγμή αποτελούν το 30% της κυκλοφορίας στο δρόμο.
5) Charging με ChargeNow και Digital Charging Solutions:
Εύκολη πρόσβαση (συμπερ. τοποθεσίας, φόρτισης και πληρωμής) στο παγκοσμίως μεγαλύτερο δίκτυο σταθμών δημόσιας φόρτισης με πάνω από 143.000 σημεία φόρτισης σε όλο τον κόσμο. Σε συνδυασμό με προνόμια στάθμευσης σε πόλεις, θα υποστηρίξει την επέκταση της ηλεκτροκίνησης, βοηθώντας στη γνωριμία του κόσμου με αυτή την τεχνολογία κίνησης και την ενσωμάτωση στις ανάγκες του.
Η σύσταση κοινοπραξίας θα δημιουργήσει σημαντική αξία και έσοδα στην Daimler Financial Services. Εάν η έγκριση των αρχών ανταγωνισμού ληφθεί μέσα στη χρονιά, θα γίνουν προσαρμογές στην πρόβλεψη του group για την Daimler AG: Η εταιρία εκτιμά ότι τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) για την Daimler Financial Services θα είναι σημαντικά υψηλότερα από της προηγούμενης χρονιάς. Για το Group συνολικά, αυτό σημαίνει ότι το EBIT θα είναι ελαφρώς υψηλότερο από αυτό της προηγούμενης χρονιάς.
Εάν εγκριθεί από τις αρμόδιες αρχές κατά τη διάρκεια της χρονιάς, η σύσταση κοινοπραξίας θα δημιουργήσει μια μοναδική πρόσθετη αξία και εισροή στα οικονομικά αποτελέσματα της BMW AG και κατά συνέπεια θα απαιτηθεί αναθεώρησή τους: Υπό αυτές τις συνθήκες, τα κέρδη προ φόρων σε επίπεδο Group θα αυξηθούν ελαφρώς το 2018 συγκριτικά με αυτά της προηγούμενης χρονιάς. Η πρόσθετη αξία και εισροή δεν θα έχουν καμία επίπτωση στο περιθώριο EBIT του αυτοκινητιστικού τομέα.
Η κοινοπραξία υπόκειται σε εξέταση και έγκριση από τις αντίστοιχες αρχές του ανταγωνισμού. Η καλύτερη δυνατή εμπειρία των πελατών είναι ήδη ο στόχος στις υπηρεσίες και των δύο εταίρων. Επομένως, αρχικά τίποτα δεν θα αλλάξει για τα εκατομμύρια πελατών, με τις υπάρχουσες υπηρεσίες να προσφέρονται στον ίδιο βαθμό και με το ίδιο επίπεδο ποιότητας.