Οι πολλοί θέλουν να τα οδηγούν, λιγότεροι θέλουν να τα επισκευάζουν, ακόμα πιο λίγοι να τα κατασκευάζουν αλλά πόσοι είναι αυτοί που θέλουν να τα σχεδιάζουν; Τα αυτοκίνητα αποτελούν ένα τεράστιο κομμάτι της ζωής μας, τόσο της προσωπικής όσο και της επαγγελματικής.
Πριν όμως φτάσουν στα χέρια μας ή στο παρκινγκ μας κάποιοι τα οραματίζονται και τα σχεδιάζουν. Πριν από πενήντα χρόνια ο Ian Callum, στα 13 του, έστειλε στην Jaguar σκίτσα για το πώς θα έπρεπε να είναι η επόμενη γενιά αυτοκινήτων της εταιρίας, σήμερα είναι αφεντικό του τμήματος σχεδιασμού. Άρα μια προϋπόθεση είναι να το θέλεις πραγματικά, να είναι το όνειρό των σχολικών σου χρόνων. Στις 1 Μαρτίου 1968 ο τότε αντιπρόεδρος της Jaguat Bill Heynes (1904-1989) απάντησε θετικά στην επιστολή του νεαρού ονειροπόλου, 1 Μαρτίου 2018 ο σήμερα 63 ετών ονειροπόλος παρουσίασε στο παγκόσμιο την I-Pace.
Άρα δεύτερη προϋπόθεση μπορούμε να πούμε πως είναι η επιμονή και η επικράτηση στις δύσκολες στιγμές. Τότε οι ιδέες αποτυπωνόντουσαν στο χαρτί με μολύβι σήμερα έχουν αναλάβει το έργο προηγμένης τεχνολογίας ηλεκτρονικοί υπολογιστές αλλά και στις δύο περιπτώσεις οι σπουδές στην κατάλληλη σχολή είναι πολύ σημαντικές. Το καλλιτεχνικό ταλέντο στον σχεδιασμό δεν σημαίνει πως μπορεί να γίνει κανείς πετυχημένος σχεδιαστής καθώς οι παράμετροι από τους οποίου εξαρτώνται η λειτουργικότητα και η οικονομία κλίμακας είναι εκατοντάδες.
Τρίτη προϋπόθεση είναι να βλέπεις βέβαια τα σχέδια των άλλων πετυχημένων σχεδιαστών, να τα διαβάζεις σωστά να εμπνέεσαι από αυτά αλλά να είσαι σε θέση να δημιουργήσεις την δική σου τάση το δικό σου στυλ. «Όταν καταφέρεις να βρεις έναν τόπο δημιουργικότητας που θα μπορείς να αποκαλείς δικό σου δεν θα θέλεις να φύγεις από εκεί» λέει ο Callum ηγια τον οποίο αυτή η στιγμή ήρθε όταν ξεκίνησε την συνεργασία με την Ford –όπου συμμετέχει στην σχεδίαση του Fiesta, του Mondeo, του RS200 και του Escort RS Cosworth αλλά και όταν συνεργάστηκε με την TWR Design σχεδιάζοντας την Aston Martin DB7, ην Aston Martin Vanquish, την V12 DB7 Vantage αλλά συμμετέχοντας σε αναθέσεις της Volvo, Mazda και HSV που ήταν πελάτες της TWR.
Μετά από όλα αυτά και αφού επικρατήσεις ίσως σου δοθεί η ευκαιρία όχι μόνο να σχεδιάσεις αλλά ακόμα και να προτείνεις το πως πρέπει να είναι το αυτοκίνητο των επόμενων δεκαετιών. Τότε ίσως έχεις όπως ο Callum συνολικά 800 υπαλλήλους μεταξύ αυτών 45 σχεδιαστές που θα ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα με το δικό σου όνειρο και της εταιρίας που σε εμπιστεύτηκε.