ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018 – ΣΚΕΛΟΣ 1: Η επιστροφή του Lukyanuk! (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ)

    Κοινοποίησε το άρθρο

    Δεν ήταν μόνο οι Ειδικές Διαδρομές της πρώτης μέρας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018 που ήταν εκ διαμέτρου αντίθετες, από την θεαματική Υπερειδική Διαδρομή του Ιπποδρόμου Μαρκόπουλου μέχρι τα 30,53 χλμ. της ΕΔ της Θήβας, αλλά και οι τύχες του Alexey Lukyanuk. Ο Ρώσος ξεκίνησε την ημέρα με την ατυχία να προσκρούσει σε ένα ανάχωμα της Υπερειδικής και να χρειαστεί να αλλάξει τροχό.

    Χειρότερο από την απώλεια 12 δευτ. εκεί για τον Ρώσο ήταν ότι χρειάστηκε να μπει στη μεγαλύτερη ΕΔ του αγώνα χωρίς την ασφάλεια του εφεδρικού τροχού στο πίσω μέρος του Ford Fiesta R5 της Russian Performance Motorsport. Κι ενώ ίσως αυτό θεωρητικά φάνταζε ικανό να τον αναγκάσει να κινηθεί συντηρητικά, ο Ρώσος αντίθετα βγήκε από τη Θήβα έχοντας κερδίσει με διαφορά 44,5 δευτερολέπτων από τον Eyvind Brynildsen. Πάντως, ο Νορβηγός, όπως και ο τρίτος της Ειδικής και της Γενικής Κατάταξης Juuso Nordgren, έχασαν λίγα επιπλέον δευτερόλεπτα με ένα μικρό οδηγικό λάθος, ο καθένας.

    Ο Lukyanuk δήλωσε έκπληκτος από την πρόσφυση που συνάντησε στην ΕΔ της Θήβας, αποτέλεσμα κυρίως της 15ης θέσης στην εκκίνηση που επέλεξε χθες στο Service Park της Λαμίας – σε αντίθεση με τους περισσότερους άλλους οδηγούς, κυρίως όσους εκκινούσαν από τις πρώτες θέσεις, που γλιστρούσαν αρκετά στα μαλακά χώματα αυτής της κλασικής «ακροπολικής» Ειδικής. Την 11η θέση του αντίστοιχα αξιοποίησε και ο Brynildsen, σε αντίθεση με τον Norbert Herczig, που έκανε τον πρώτο χρόνο στην Υπερειδική αλλά στην Θήβα ήταν μόλις έβδομος, χάνοντας πάνω από ένα λεπτό από τον Lukyanuk.

    Σε μια συναρπαστική μάχη τριών οδηγών για την 4η θέση, μόλις 2,2 δευτερόλεπτα χωρίζουν στο μεταξύ τον Bruno Magalhaes, τον Αλέξανδρο Τσουλόφτα και τον Yuriy Protasov – αν και ο Κύπριος θα μπορούσε να ήταν ακόμα ψηλότερα αν ένα μικρό συμβάν δεν είχε προκαλέσει ζημιά στο ρύγχος του Citroen DS3 R5, κι αν δεν αντιμετώπιζε ένα πρόβλημα μετάδοσης.

    O Lukasz Habaj ήταν ο άτυχος της ημέρας από τους πρωταγωνιστές του ERC, καθώς στο 18ο χιλιόμετρο της Θήβας εγκατέλειψε έπειτα από έξοδο, ενώ μια σημαντική απώλεια για τις ελληνικές ελπίδες ήταν και των Βασίλη και Παναγιώτη Δρυμούση, εξαιτίας μηχανικού προβλήματος του Subaru Impreza WRX STi. Ωστόσο, και τα δύο πληρώματα πιθανότατα θα επιστρέψουν στο 2ο σκέλος του Σαββάτου. Περίπου 2,5 λεπτά, στο μεταξύ, έχασε ο Paulo Nobre, «θύμα» των ολισθηρών συνθηκών που συναντούσε εκκινώντας πρώτος.

    Στην κατηγορία ERC2 την πρωτοπορία της γενικής κατάταξης πήρε στη Θήβα ο Tibor Erdi Junior, με χρόνο 19 δευτ. ταχύτερο του Sergei Remennik. Ο τελευταίος είχε επίσης ένα κλατάρισμα στην Υπερειδική του Ιπποδρόμου, ενώ στη Θήβα ανέβηκε δεύτερος στη γενική της κατηγορίας ο Αργεντινός Juan Carlos Alonso.

    Ο Χρυσόστομος Καρέλλης έδωσε στους αρκετούς θεατές που βρέθηκαν στις κερκίδες του Ιποοδρόμου του Μαρκόπουλου την ικανοποίηση του πρώτου χρόνου στην κατηγορία ERC του ευρωπαϊκού αγώνα. Ωστόσο, στους ολισθηρούς δρόμους της Θήβας έπεσε 10,3 δευτ. πίσω από τον Artur Muradian. O Ρώσος -μετά τη χθεσινή ανατροπή του Peugeot 208 R2 στην Κατατακτήρια Διαδρομή- ξήλωσε τον εμπρός προφυλακτήρα του αυτοκινήτου στη Θήβα. Όμως αυτό αποδείχθηκε εντέλει χρήσιμο, για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ψύξης του κινητήρα.

    Ο Θέμης Χαλκιάς και ο συνοδηγός του Λεωνίδας Μαχαίρας, με το νέο τους Skoda Fabia R5, είναι εκείνοι που διανυκτέρευσαν πρώτοι μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων του ERC, στην 19η θέση – τέσσερις θέσεις εμπρός από τους Χρυσόστομο Καρέλλη και Ηλία Παναγιωτούνη.

    Πανελλήνιο Πρωτάθλημα: Ο Κεχαγιάς στην κορυφή
    Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018 προσμετρά εξ ολοκλήρου -ως ένας αγώνας- στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος, και η διανυκτέρευση βρήκε επικεφαλής τον Γιώργο Κεχαγιά και τον Βασίλη Μπασιούκα. Το πλήρωμα του Mitsubishi Lancer EvoΙX ήταν ταχύτερο κατά 9,8 δευτ. των Μπαντούνα-Σούκουλη στη Θήβα, κι έτσι κάλυψε τη διαφορά με την οποία οι δεύτεροι είχαν κερδίσει την Υπερειδική, για να διανυκτερεύσει πρώτο στη Λαμία.

    Οι Χαλκιάς-Μαχαίρας κλείνουν την πρώτη τριάδα, εμπρός από τους Παναγιώτη Ρουστέμη και Γιώργο Καπέλλα, ενώ οι πέμπτοι Έλληνες Καρέλλης-Παναγιωτούνης είναι και οι επικεφαλής της κατηγορίας F2, καθώς αγωνίζονται παράλληλα με ιδιαίτερες αξιώσεις και στην ERC3 του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος.

    Το φετινό Ακρόπολις είναι και ο αγώνας που ανοίγει, επίσης, το φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος Ιστορικών αυτοκινήτων. Σ’ αυτή την κατηγορία επικεφαλής τέθηκαν κινούμενοι ταχύτητα στην Ειδική της Θήβας οι Ανδρέας και Γιώργος Παπαγεωργίου με το Volvo 142. Οι Γεωργακόπουλος-Κόντος και Κασιδόπουλος-Αγγελής ακολουθούν σε επίπεδο γενικής, ενώ οι Παντελής Αντωνόπουλος και Μάιρα Καλλίτση, ενώ σημείωσαν τον τρίτο χρόνο στη Θήβα, δεν παρουσιάστηκαν στο Service Park λόγω μηχανικού προβλήματος – όμως θα επιστρέψουν στο 2ο σκέλος.

    Η δεύτερη ημέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018 περιλαμβάνει δύο κύκλους των Ειδικών Διαδρομών της Νέας Άμφισσας, του Δροσοχωρίου και της ΕΔ Παλαιοχώρι-Μενδενίτσα, συνολικού αγωνιστικού μήκους 123,76 χιλιομέτρων.