Porsche 911 Speedster Concept για τα 70 χρόνια της ιστορίας της

    Κοινοποίησε το άρθρο

    Η Porsche κάνει στον εαυτό της ένα εξαιρετικό δώρο με αφορμή την επέτειο για τα 70 χρόνια της ιστορίας της: Η 911 Speedster ενσαρκώνει την ιδέα ενός ανοικτού, συναρπαστικού sport αυτοκινήτου για καθημερινή χρήση στο δρόμο. Αλλά το επετειακό αυτοκίνητο είναι και ένας συνδετικός κρίκος ανάμεσα στην πρώτη Porsche 356 No. 1 Roadster, (η οποία έλαβε έγκριση τύπου στις 8 Ιουνίου 1948), και στις σημερινές.

    Η 911 Speedster αντανακλά σαφώς την πεμπτουσία της εταιρείας που εδρεύει στη Στουτγάρδη: Ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για οδηγούς που αγαπούν κυρίως και πάνω απ’όλα τη sport οδήγηση. Ο κινητήρας και τα μηχανικά μέρη που κρύβονται κάτω από τη διχρωμία του αμαξώματος προέρχονται από τις σύγχρονες εκδόσεις GT.

    Η Speedster, είναι προϊόν του Porsche Motorsport Centre, το μέρος όπου γεννήθηκαν η 911 GT2 RS και πρόσφατα η GT3 RS.

    Η 911 Speedster έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της  στο Zuffenhausen, στα πλαίσια των επίσημων επετειακών εορτασμών με τίτλο «70 Χρόνια Sport Αυτοκινήτων Porsche» και προς το παρόν παραμένει πρωτότυπο, του οποίου η παραγωγή πιθανότατα δεν θα ξεκινήσει πριν το 2019.

    Ένα πολύ χαρακτηριστικό σημείο της 911 Speedster είναι το παρμπρίζ, το οποίο είναι αρκετά κοντό και με μεγάλη  κλίση, καθώς και τα παράθυρα, των οποίων το ύψος έχει μειωθεί ανάλογα. Θυμίζει καθόλου τυχαία βέβαια την Porsche 356 1500 Speedster. Ένα ειδικό κάλυμμα για την κουκούλα από ανθρακονήματα προσαρμόζεται πίσω από τα μπροστινά καθίσματα και καλύπτει και το ολοκληρωμένο σύστημα προστασίας από πιθανή ανατροπή, ενώ διαθέτει τη χαρακτηριστική σχεδίαση “double bubble” που χρησιμοποιείται παραδοσιακά ήδη από την εποχή της 911 Speedster του 1988. Δύο μαύρες περσίδες ανάμεσα στα δύο «κυρτώματα» δημιουργούν χρωματική αντίθεση ενώ στον διάφανο εκτροπέα αέρα από πλεξιγκλάς είναι χαραγμένο το λογότυπο «70 years of Porsche».

    Όπως επιβάλλει η πρώτη Speedster που παρουσιάστηκε στην ιστορία, το πρωτότυπο δεν διαθέτει κλασσική ανοιγόμενη οροφή, αλλά ένα κάλυμμα χαμηλού βάρους που προστατεύει το εσωτερικό του αυτοκινήτου από τη βροχή όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο και στερεώνεται εύκολα με οκτώ στηρίγματα τύπου Tenax.

    Η λογική της Speedster για μειωμένο βάρος επεκτείνεται και στο εσωτερικό, όπου ο εξοπλισμός αφορά μόνο τα βασικά:  Δεν υπάρχει σύστημα πλοήγησης, δεν υπάρχει ηχοχύστημα δεν υπάρχει σύστημα κλιματισμού. Τα  full bucket καθίσματα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ οι επενδύσεις από δέρμα ανιλίνης σε ανοικτό καφέ χρώμα Cognac 356 θυμίζουν τους κλασικούς προκατόχους του μοντέλου.

    Το φαρδύ αμάξωμα του πρωτοτύπου είναι ίδιο με αυτό της 911 Carrera 4 Cabrio, παρόλο που τα φτερά, το εμπρός καπό και το πίσω κάλυμμα της κουκούλας είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.

    Η βαφή στα χαρακτηριστικά χρώματα GT Silver και White παραπέμπει στα πρώτα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Porsche. Το ίδιο ισχύει και για πολλές ακόμα χαρακτηριστικές και περίτεχνες λεπτομέρειες, όπως η τάπα του ρεζερβουάρ, οι εξωτερικοί καθρέπτες σε σχήματος Talbot και η μοναδική σχεδίαση των προβολέων. Διάφανες και αδιαφανείς επιφάνειες στα κρύσταλλα των προβολέων δημιουργούν ένα σχήμα “Χ”, όπως αυτό που συναντούσε κανείς στα αγωνιστικά αυτοκίνητα Porsche στα πρώτα χρόνια των αγώνων αυτοκινήτου. Οι προβολείς καλύπτονταν τότε με μαύρη ταινία πριν τους αγώνες, προκειμένου να προστατευτούν από τα χαλίκια και να μην θρυμματιστεί το κρύσταλλό τους. Τέλος οι φαρδιές κολώνες B και το πίσω μέρος διακοσμούνται με το επιχρυσωμένο λογότυπο «Speedster».

    Κάτω από αυτό μοναδικό κλασσικής εμφάνισης αμάξωμα κρύβεται σύγχρονη τεχνολογία αιχμής. Το αυτοφερόμενο πλαίσιο προέρχεται ουσιαστικά από την 911 GT3, ενώ οι επιβλητικές ζάντες 21 ιντσών σχεδίασης Fuchs διαθέτουν γυαλιστερές ακτίνες για μεγαλύτερη αντίθεση. Αυτές οι ζάντες λανσάρονται για πρώτη φορά με κεντρικά μπουλόνια ασφαλείας. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης των μοντέλων GT συνέβαλαν στην κατασκευή της εξάτμισης, η οποία διαθέτει απολήξεις από τιτάνιο, καθώς και στην εξέλιξη του συστήματος μετάδοσης που περιλαμβάνει μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο εξακύλινδρος boxer αποδίδει πάνω από 500 ίππους και γυρίζοντας κοντά στις 9.000 σ.α.λ.

     

    Η ιστορία των Porsche Speedster ξεκινά στις ΗΠΑ

    Οι εκδόσεις Speedster της Porsche, οι οποίες συνδυάζουν την οδηγική απόλαυση ενός ανοιχτού αυτοκινήτου, με τις καθαρόαιμες sport επιδόσεις , αποτελούν μέρος της ιστορίας της εταιρείας ήδη από το 1952.

    Ο πρόγονος των μοντέλων Porsche Speedster, η 356 1500 America Roadster, είχε αμάξωμα από αλουμίνιο, κατασκευασμένο μάλιστα εξ ολοκλήρου στο χέρι. Ήταν ελαφρύτερη κατά 60 κιλά από την 356 Coupé, ενώ η μέγιστη ταχύτητα των 175 χλμ./ώρα και ο τετρακύλινδρος κινητήρας boxer των 70 ίππων θεωρούνταν εντυπωσιακά επιτεύγματα για εκείνη την εποχή.

    Με τα πρόσθετα κουμπωτά παράθυρα, το αναδιπλούμενο κάλυμμα προστασίας και τα ελαφριά bucket, αυτό το αυτοκίνητο που εξελίχθηκε αποκλειστικά για την αγορά των ΗΠΑ κυκλοφόρησε μόλις σε 16 μονάδες και ενσάρκωσε αρκετά βασικά στοιχεία της σχεδίασης Speedster.

    Μέχρι το 2010, κατασκευάστηκαν οκτώ διαφορετικές σειρές και ειδικά μοντέλα «Speedster». Η 356 A 1500 GS Carrera GT Speedster αποτέλεσε ένα ξεχωριστό μοντέλο το 1957, ενώ το 1988 ακολούθησε η 911 Speedster.

    Οι 356 μονάδες της 911 Speedster που κατασκευάστηκαν για τη σειρά 997 το 2010 ήταν μέχρι τότε οι τελευταίες για τις εκδόσεις Speedster.