Είναι μόλις η δεύτερη φορά φέτος – μετά την Ισπανία – που θα κάνει την εμφάνισή της, η σκληρή γόμα ελαστικών.
Αυτό συμβαίνει λόγω της υψηλής φόρτισης και των υψηλών απαιτήσεων της Βρετανικής πίστας που συνδυάζει ευθείες υψηλής ταχύτητας, με απότομες αλλαγές πορείας. Το Σίλβερστον έρχεται αμέσως μετά την Αυστρία αλλά οι δυο αγώνες δε θα μπορούσαν να διαφέρουν περισσότερο: Μετά την επιλογή των πιο μαλακών γομών στη γκάμα του P Zero για την Αυστρία, έρχεται η επιλογή των πιο σκληρών γομών στη γκάμα, για το Σίλβερστον (μόνο η μαλακή γόμα είναι κοινή και στις δυο περιπτώσεις καθώς θα βρίσκεται σε κάθε αγώνα φέτος).
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ
Το Σίλβερστον είναι μια από τις πίστες όπου απαντώνται οι υψηλότερες πλευρικές φορτίσεις για τα ελαστικά, σε όλη τη σεζόν.
Υψηλές τιμές κάθετης δύναμης πιέζουν προς τα κάτω τα μονοθέσια και τα ελαστικά δέχονται σημαντικές δυνάμεις από όλες τις διευθύνσεις.
Ο καιρός παραδοσιακά είναι απρόβλεπτος, μπορεί να έχουμε λιακάδα ή καταρρακτώδη βροχή.
Αναμένονται τουλάχιστον δυο πιτ στοπ ανά μονοθέσιο λόγω υψηλών τιμών φθοράς των ελαστικών αλλά και πτώσης στην απόδοσή τους λόγω θερμικής καταπόνησης.
H άσφαλτος προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης αυτό επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στην επιφάνεια του ελαστικού.
Όπως έγινε και το 2014, αμέσως μετά τον αγώνα του Σίλβερστον θα διεξαχθούν εκεί, δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ
Πορτοκαλί σκληρή: Δεν την έχουμε δει πολύ συχνά φέτος αλλά λογικά θα χρησιμοποιηθεί σε κάποιο σημείο του αγώνα στο Σίλβερστον.
Άσπρη, μέση: Θα είναι δημοφιλές ως ελαστικό αγώνα ενώ αποτελεί μαζί με τη σκληρή γόμα τις δυο υποχρεωτικές επιλογές για το τριήμερο.
Κίτρινη, μαλακή: Βρίσκεται σε όλους τους αγώνες φέτος και είναι η πιο μαλακή διαθέσιμη γόμα, στο Σίλβερστον. Ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή των ομάδων αν δει κανείς τις ποσότητες που επέλεξαν.
ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΠΕΡΥΣΙ:
Ο αγώνας επηρεάστηκε από την βροχή και την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, αυτά μπέρδεψαν τη στρατηγική. Ο νικητής του αγώνα Lewis Hamilton σταμάτησε δυο φορές, στον 19ο γύρο έβγαλε τη μέση γόμα και έβαλε τη σκληρή και μετά στον 43ο γύρο έβαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά.
Καθώς η βροχή άρχισε να πέφτει απότομα λίγο πριν το τέλος του αγώνα η καλύτερη εναλλακτική στρατηγική ήταν μια πολύ αισιόδοξη. Ο Sebastian Vettel σταμάτησε πιο νωρίς απ’ όλους για ενδιάμεσα ελαστικά, αυτό του επέτρεψε να κερδίσει δυο θέσεις και ν’ ανέβει στο βάθρο.
PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI
«Η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε κυρίως την πιο μαλακή από τις διαθέσιμες γόμες. Αυτό αποτελεί σταθερή τάση και το βλέπουμε όλη τη χρονιά. Είναι ξεκάθαρο ότι αρκετοί οδηγοί σκοπεύουν να υιοθετήσουν επιθετική στρατηγική, αυτό σε μια πίστα όπως το Σίλβερστον μπορεί να οδηγήσει σε πολλαπλά πιτ στοπ. Όπως φάνηκε πέρυσι ο καιρός είναι τυπικά Βρετανικός, απρόβλεπτος πιθανόν θα έχουμε αντίστοιχα απρόβλεπτο αγώνα».
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;
Δεν υπάρχουν φέτος αλλαγές στη χάραξη της πίστας, στο οδόστρωμα ή στον περιβάλλοντα χώρο.
Το Σίλβερστον επιστρέφει στο ημερολόγιο δοκιμών μετά τον αγώνα, δεν πρόκειται όμως για αποκλειστικό τεστ ελαστικών.
Παραταύτα η Mercedes θα διαθέσει ένα έξτρα μονοθέσιο έκδοσης 2014 με οδηγό τον Pascal Wehrlein. Σ’ αυτό θα μπορούν να τοποθετηθούν πρωτότυπα ελαστικά, διαστάσεων 2016 αλλά με νέα τεχνικά στοιχεία.
ΟΤΙ ΥΠΕΠΕΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ
Ferrari, Mercedes και Red Bull έχουν επιλέξει διαφορετικούς συνδυασμούς σετ ελαστικών για το Σίλβερστον. Η Haas είναι η μοναδική ομάδα που έχει διαφορετική επιλογή στους δυο οδηγούς της.
Στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood η Pirelli ήταν η ταχύτερη με τον Olly Clark: Πρόκειται για τον γιό του θρύλου των ράλι Roger Clark. Ο Olly κάλυψε την απόσταση του διάσημου λόφου σε 46 sec οδηγώντας ένα Subaru 860PS.
Η Pirelli θα είναι αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στο CarX: Είναι το πρωτάθλημα rallycross της Αργεντινής.
ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΟΜΩΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ:
ΜΩΒ | ΚΟΚΚΙΝΗ | ΚΙΤΡΙΝΗ | ΑΣΠΡΗ | ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ | |
Αυστραλία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Μπαχρέιν | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Κίνα | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Ρωσία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Ισπανία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
Μόντε Κάρλο | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Καναδά | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Αζερμπαϊτζάν | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Αυστρία | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Μεγ. Βρετανία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
Ουγγαρία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Γερμανία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Βέλγιο | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Ιταλία | |||||
Σιγκαπούρη | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Μαλαισία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
Ιαπωνία | Μαλακή | Mέση | Hard |