Δεν είναι εύκολο να πει κανείς ότι επιστρέφοντας στο Χόκενχαιμ – μια καθιερωμένη διαδρομή – είναι σα να πηγαίνουμε σε μια ολοκαίνουργια πίστα, αλλά αυτό ακριβώς συμβαίνει φέτος.
Την τελευταία φορά που η F1 βρέθηκε εκεί ήταν το 2014, η πρώτη χρονιά της υβριδικής εποχής. Από τότε έχουν γίνει μεγάλα βήματα στην εξέλιξη των μονοθεσίων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να περιμένουμε χρόνους πολύ πιο γρήγορους απ’ ότι πριν δυο χρόνια, με συνέπεια την αύξηση των απαιτήσεων από τα ελαστικά. Η Pirelli επέλεξε τη μέση, τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα για τη Γερμανία (σ.σ: είναι ίδια επιλογή με το προηγούμενο αγώνα στην Ουγγαρία). Πρόκειται ουσιαστικά για πιο “σκληρή” επιλογή δεδομένου ότι πριν δυο χρόνια στο Χόκενχαιμ υπήρχαν διαθέσιμες η μαλακή και η πολύ μαλακή γόμα.
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ
Η πίστα έχει λίγο απ’ όλα με γρήγορες ευθείες αλλά και ένα πιο τεχνικό κομμάτι, αυτό του Σταδίου.
Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τον καιρό: Το Σάββατο των δοκιμών του 2014 η θερμοκρασία περιβάλλοντος έφτασε στους 38 βαθμούς Κελσίου.
Η επιφάνεια οδοστρώματος στο Χόκενχαιμ είναι εξαιρετικά ομαλή αυτό βοηθά στον περιορισμό της φθοράς και της πτώσης στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης.
Είναι σημαντική η προστασία των πίσω ελαστικών καθώς υπάρχουν πολλά σημεία επιτάχυνσης στην έξοδο αργών στροφών.
Όπως η πρόσφυση έτσι και η σταθερότητα στο φρενάρισμα είναι κλειδί: Τα ελαστικά υπόκεινται σε μεγάλες επιβραδύνσεις.
Η στροφή 5 φορτίζει με μεγάλα ποσά ενέργειας τα ελαστικά: Είναι μια αριστερή παρατεταμένη που αντιμετωπίζεται σχεδόν σαν ευθεία από τους οδηγούς.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ
Άσπρη μέση: Υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχει ένα σετ διαθέσιμο για τον αγώνα, δουλεύει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες.
Κίτρινη, μαλακή: Υποχρεωτική η επιλογή ενός σετ, η προσαρμοστικότητά της θα την κάνει ιδιαίτερα δημοφιλή στον αγώνα.
Κόκκινη, πολύ μαλακή: Θα χρησιμοποιηθεί εκτενώς στις δοκιμές αλλά και στην αρχή του αγώνα. Επίσης δουλεύει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες.
ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ:
Ο Nico Rosberg κέρδισε στον εντός έδρας γι’ αυτόν αγώνα με στρατηγική 2 αλλαγών. Εκκίνησε με τη πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή στους γύρους 15 και 41. Η πολύ μαλακή γόμα ήταν περίπου 1 δευτερόλεπτο ταχύτερη από την μαλακή.
Η καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Ο teammate του Rosberg, Lewis Hamilton τερμάτισε 3ος ακολουθώντας μια σπριντ στρατηγική 3 αλλαγών. Ο Βρετανός που εκκινούσε 20ος μετά από ένα ατύχημα στις δοκιμές, κέρδισε 17 θέσεις στον αγώνα.
PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI
«Το Χόκενχαιμ είναι περίπου άγνωστο: Δεν έχουμε τρέξει εκεί για δυο χρόνια και παλιότερα ο αγώνας εναλλάσσονταν με το Νίρμπουργκρινγκ οπότε όλοι βασίζονται σε ετεροχρονισμένα στοιχεία του αρχείου τους σε αντίθεση με άλλες πίστες. Τα μονοθέσια είναι προφανώς πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι το 2014 γι’ αυτό η επιλογή ελαστικών που κάναμε, είναι ένα βήμα σκληρότερη από την προηγούμενη φορά. Το 2014 αξιοσημείωτες ήταν οι μεταβολές του καιρού. Στον αγώνα η θερμοκρασία ήταν 20 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερη από την πολύ υψηλή (38) που είδαμε στις κατατακτήριες δοκιμές. Καθώς η εποχή είναι ίδια, υπάρχει πιθανότητα να αντιμετωπίσουμε αντίστοιχο εύρος διακυμάνσεων ».
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;
Δεν έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές σε διαδρομή και οδόστρωμα από το 2014.
Αμέσως μετά το Γερμανικό GP θα κάνουμε δοκιμές ελαστικών του 2017 με τη Ferrari στο Φιοράνο.
Για την υπόλοιπη F1 αρχίζει το καλοκαιρινό διάλλειμα με τα εργοστάσια να κλείνουν για 2 βδομάδες.
ΟΤΙ ΥΠΕΠΕΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ
Στη Ferrari έχουν επιλέξει περισσότερα σετ πολύ μαλακής γόμας απ’ ότι οι Mercedes και Red Bull.
Ο αγώνας αντοχής των 24 Ωρών του Σπα διεξάγεται το ίδιο Σαββατοκύριακο με το Γερμανικό GP με μια απόσταση 320km. Είναι η μεγαλύτερη οργάνωση για την Pirelli καθώς θα προμηθεύσει 60 αυτοκίνητα με 9.000 ελαστικά.
Το πρώτο Pirelli P Zero World άνοιξε στο Λος Άντζελες: Πρόκειται για σειρά μπουτίκ της Pirelli σε όλο τον πλανήτη όπου θα εφοδιάζονται αποκλειστικά και μόνο υπεραυτοκίνητα με ελαστικά. Ταυτόχρονα θα είναι και σημείο συνάντησης/αναφοράς για τους ενθουσιώδεις οπαδούς.
ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΟΜΩΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ:
ΜΩΒ | ΚΟΚΚΙΝΗ | ΚΙΤΡΙΝΗ | ΑΣΠΡΗ | ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ | |
Αυστραλία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Μπαχρέιν | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Κίνα | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Ρωσία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Ισπανία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
Μόντε Κάρλο | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Καναδά | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Αζερμπαϊτζάν | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Αυστρία | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Μεγ. Βρετανία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
Ουγγαρία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Γερμανία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Βέλγιο | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Ιταλία | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Σιγκαπούρη | Πάρα πολύ μαλακή | Πολύ μαλακή | Μαλακή | ||
Μαλαισία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
Ιαπωνία | Μαλακή | Mέση | Hard | ||
ΗΠΑ | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση | ||
Μεξικό | Πολύ μαλακή | Μαλακή | Mέση |