Είναι ιδιαίτερα βολικό για τον οδηγό να έχει το κλειδί στην τσέπη του και το αυτοκίνητο να ξεκλειδώνει αυτόματα και να ξεκινάει όταν εκείνος το πλησιάσει. Όμως ο κίνδυνος κλοπής είναι υψηλός και η αυτοκινητοβιομηχανία μάλλον δε δρα επαρκώς. Χρησιμοποιώντας μια κατάλληλη συσκευή για ενίσχυση του ραδιοφωνικού σήματος του κλειδιού οι κλέφτες αυτοκινήτων δρουν πολύ εύκολα.
Παράδειγμα: Είστε στο σούπερ μάρκετ και το αυτοκίνητο είναι στο πάρκινγκ. Ο κλέφτης «χτυπά» το αυτοκίνητό σας, με μια απλή συσκευή σχεδιασμένη να επεκτείνει το σήμα ανίχνευσης του αυτοκινήτου με το κλειδί. Το κλειδί στην τσέπη σας λαμβάνει το σήμα (εκτεταμένη) απόκριση και στέλνει ένα σήμα ανοίγματος στο αυτοκίνητο. Έτσι, η συσκευή λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ του αυτοκινήτου και του λίγο πιο απομακρυσμένου κλειδιού. Το αυτοκίνητο «θεωρεί» ότι το κλειδί βρίσκεται κοντά και ο κλέφτης μπορεί κάλλιστα να ανοίξει την πόρτα, να βάλει μπροστά και να φύγει. Αυτές οι συσκευές δεν κοστίζουν ακριβά (γύρω στα 100€) και διατίθενται σε καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών.
Η ADAC δοκίμασε περισσότερα από 100 μοντέλα και χωρίς καμία εξαίρεση, όλα τα μοντέλα ήταν πολύ εύκολο να ανοιχθούν και να ξεκινήσουν, πράγμα το οποίο κάνει τη δράση των ληστών ιδιαίτερα εύκολη.
Οι κλέφτες αυτοκινήτων εκμεταλλεύονται χρόνια αυτή την ευκολία, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία δεν κάνει κάτι για να το διορθώσει. Αυτό δείχνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να καλύψει το κενό στα θέματα ασφαλείας
δήλωσε ο Thomas Burkhardt, αντιπρόεδρος σε θέματα τεχνολογίας της ADAC.
Ποια μοντέλα επηρεάζονται;
Δοκιμάστηκαν πολλά μοντέλα από διαφορετικούς κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων που είναι εισήλθαν πρόσφατα στην αγορά. Τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν ήταν τα εξής:
- Alfa Romeo: Giulia
- Audi: Q2, A3, A4, A4 Avent, A5, A6, A6 allroad, R8, SQ7, TTS
- BMW: 225xe, 318i, 318d, 640d, 730d, 740, 740d, i3, X1, X1 SDrive 18d
- Citroën: DS4 Crossback, C3 PureTech, C4 Picasso, C4 Picasso HDI, Spacetourer
- Fiat: 124 Spider
- Ford: Ecosport, Edge, Focus RS, Galaxy, Mustang, S-Max
- Honda: HR-V
- Hyundai: i10, i30, iX35 Fuel Cell, i40, Santa Fé
- Infiniti: Q30
- Jaguar: F-Pace
- Kia: Niro Hybrid, Optima, Optima Plug-in
- Land Rover: Discovery, Range Rover Evoque
- Lexus: RX 450h
- Mazda: Mazda3 Skyactive, CX-5
- Mercedes: E220d, E220d T-Modell
- Mini: Clubman, Cooper S Cabrio
- Mitsubishi: Outlander, Space Star
- Nissan: Leaf, Navara, Qashqai, Qashqai+2
- Opel: Ampera, Astra
- Peugeot: 508 SW, 3008
- Renault: Captur, Clio, Kadjar, Megane, Megane Grandtour, Scenic, Talisman, Talisman Grandtour, Trafic
- Seat: Ateca
- Skoda: Kodiaq, Octavia, Superb 1,6 TDI
- SsangYong: Tivoli XDi
- Suzuki: SX4 S-Cross, Baleno, Vitara
- Subaru: Levorg
- Tesla: Model S P95
- Toyota: C-HR 1.8 Hybrid, Mirai, Prius, Prius 1.8 Hybrid, RAV4, Verso
- Volvo: V40, S90, S90 D5, V90 D5, XC90 T8
- Volkswagen: Golf 7 TSI, GTD, Passat GTE, Tiguan, Touran
Τι σημαίνουν όλα αυτά για τους οδηγούς;
Τα τρωτά σημεία σημαίνουν μεγαλύτερο κίνδυνο κλοπής, ενώ οι συχνές κλοπές και κατά συνέπεια τα μεγαλύτερα κόστη ζημιάς, μπορεί να αυξήσουν και τα ασφάλιστρα.
Τελικά πως μπορούν να προστατευτούν οι οδηγοί;
Προς το παρόν, υπάρχουν συστήματα συναγερμού που μπορούν να ελεγχθούν με έναν επιπλέον πομπό. Ακόμη και μια εφαρμογή που αντικαθιστά ένα πρόσθετο κωδικό με το αυτοκίνητο, μπορεί να βοηθήσει ενάντια σε πιθανή κλοπή. Το πιο απλό όμως είναι να απενεργοποιηθεί το σύστημα Keyless ή να τοποθετηθεί το κλειδί σε ειδική θήκη που προστατεύεται από τα ραδιοκύματα.Στην ανάγκη μπορεί να βοηθήσει ακόμα και αλουμινόχαρτο ή και το κλασικό κλείδωμα του τιμονιού!