H Honda CBR1000RR Fireblade SP ανεβάζει σε άλλο επίπεδο την έννοια του Απόλυτου Ελέγχου.
Ελαφρύτερη κατά 15 κιλά και με μεγαλύτερη ισχύ κατά 8 kW, προσφέρει την καλύτερη αναλογία βάρους / ισχύος από κάθε άλλη Fireblade – αναλογία βελτιωμένη κατά 14% από αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Η μοτοσυκλέτα είναι επίσης εφοδιασμένη με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες, ημιενεργητικές αναρτήσεις της Öhlins, με το σύστημα Ελέγχου Ροπής της Honda (HSTC), με σύστημα Ελέγχου Φρένου του Κινητήρα (SEB), νέο ABS, Quickshifter, Σύστημα Υποβοήθησης στα Κατεβάσματα (Downshift Assist), Σύστημα Επιλογής Προγραμμάτων Οδήγησης (RMSS) και Σύστημα Επιλογής Ισχύος (PS). Με τεχνολογία που προέρχεται κατευθείαν από την RC213V-S replica των MotoGP, η νέα Fireblade απογειώνει ακόμη περισσότερο την εμπειρία της οδήγησης.
Υπάρχουν τρία στοιχεία – κλειδιά στο χαρακτήρα της νέας Fireblade SP: το χαμηλότερο βάρος, η αυξημένη ισχύς και τα ηλεκτρονικά που υποβοηθούν τον αναβάτη οποτεδήποτε και οπουδήποτε οδηγεί.
Το νέο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου παρέχει κατ’ επιλογήν, διαρκή βοήθεια στον αναβάτη με μεγάλη ακρίβεια. Στην καρδιά του συστήματος βρίσκεται μία μονάδα καταγραφής της αδράνειας σε 5 άξονες (IMU) η οποία ελέγχει τι ακριβώς κάνει η μοτοσυκλέτα σε κάθε επίπεδο. Η μονάδα υποστηρίζει επίσης το Σύστημα Επιλογής Ροπής της Honda (Selectable Torque Control – HSTC) το οποίο διαχειρίζεται την πρόσφυση του πίσω τροχού μέσω της κεντρικής μονάδας FI-ECU και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου γκαζιού (Throttle By Wire). Το νέο ABS, το οποίο επίσης συνεργάζεται με τη μονάδα IMU, διαθέτει Έλεγχο Ανύψωσης του Πίσω Τροχού (Rear Lift Control) και δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να φρενάρει δυνατά, βαθιά μέσα στη στροφή. Η διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στον εμπρόσθιο και στον πίσω τροχό καταγράφεται και, ανάλογα με τις προεπιλογές του αναβάτη, ενεργοποιεί το Σύστημα Αποτροπής Σούζας (Wheelie Control).
Το σύστημα συνεργάζεται επίσης με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πρόγραμμα ρύθμισης της ανάρτησης, το οποίο αφορά στη ρύθμιση της απόσβεσης τόσο στη συμπίεση όσο και στην επαναφορά του ημι-ενεργητικού (Semiautomatic Electronic Control S-EC) πιρουνιού και του πίσω αμορτισέρ της Öhlins. Τι σημαίνει αυτό για τον αναβάτη; Το ότι έχει στη διάθεσή του ένα ανώτερο επίπεδο συμπεριφοράς στο δρόμο στο οποίο η λειτουργία της ανάρτησης – στη βασική της ρύθμιση ή ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα από τον αναβάτη – να ανταποκρίνεται ιδανικά σε κάθε περίσταση. Το σύστημα λειτουργεί άψογα σε δρόμο και σε πίστα εγκαινιάζοντας μία νέα εποχή για τη Honda.
Παράλληλα με το σύστημα S-EC το οποίο ελέγχει την ανάρτηση, το σύστημα Ρύθμισης της Ροπής HSTC της Honda διαχειρίζεται με απόλυτη ακρίβεια την πρόσφυση του πίσω τροχού μέσω των μονάδων IMU, FI-ECU και του ηλεκτρονικού γκαζιού, ενώ προσφέρει και τη λειτουργία ελέγχου της σούζας.
Στα όργανα υπάρχουν τρεις επιλογές απεικόνισης – Street, Circuit και Mechanic – παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ανάλογα με το περιβάλλον οδήγησης. Ο αναβάτης ελέγχει τα μενού της οθόνης υγρών κρυστάλλων TFT από το διακόπτη στο αριστερό γκριπ όπως και στην RC213V-S, την έκδοση δρόμου της RC213V των MotoGP.
{gallery}moto/honda/CBR1000RR_Fireblade_SP{/gallery}
Ενώ το πακέτο των συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου είναι ουσιαστικά μία καινοτομία για την Fireblade, τα άλλα δύο στοιχεία της – η ισχύς και το βάρος – ακολουθούν πιστά τη φιλοσοφία της πρώτης Fireblade του 1992. Ο κινητήρας έχει καλύτερο τράβηγμα και είναι πιο υψηλόστροφος, μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης και αναβαθμισμένο χρονισμό βαλβίδων. Είναι ο πρώτος τετρακύλινδρος εν σειρά της Honda με Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Γκάζι (Throttle-By-Wire) και Αισθητήρα Ανοίγματος του Γκαζιού APS, δύο λειτουργίες που προέρχονται από τεχνολογία που απευθυνόταν στην RC213V-S.
Η ροπή από τις χαμηλές στροφές και η ισχύς έχουν βελτιωθεί, με την αύξηση της μέγιστης ισχύος να ισοδυναμεί με 8KW και να φτάνει τα 141Kw στις 13.000 σ.α.λ. Τρία διαθέσιμα προγράμματα ισχύος είναι στη διάθεση του αναβάτη. Το Quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό όπως και το Downshift Assist (με autoblipper) και έναν νέο μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης-υποβοήθησης.
Χάρη στη χρήση μαγνησίου και στην προσπάθεια για μείωση βάρους που έχουν υποστεί διάφορα τμήματα του κινητήρα, το βάρος του έχει μειωθεί κατά 2 κιλά. Ελαφρύτερη είναι και η νέα εξάτμιση από τιτάνιο η οποία συνεισφέρει μαζί με το ρεζερβουάρ – επίσης κατασκευασμένο από τιτάνιο – στην ακόμα καλύτερη συγκέντρωση των μαζών της μοτοσυκλέτας.
Συνολικά, η Fireblade SP είναι 15 κιλά ελαφρύτερη από το απερχόμενο μοντέλο ζυγίζοντας μαζί με τα υγρά της 195 κιλά.
Η στιβαρότητα του περιμετρικού, αλουμινένιου πλαισίου έχει αυξηθεί, όπως και εκείνη του ψαλιδιού. Το νέο πίσω υποπλαίσιο είναι ελαφρύτερο, οι ζάντες είναι νέας σχεδίασης ενώ οι τετραπίστονες, μονοκόμματες δαγκάνες της Brembo στον μπροστινό τροχό συνεργάζονται με τακάκια υψηλής απόδοσης, σχεδιασμένα για χρήση σε πίστα.
Η εμφάνιση της νέας Fireblade SP υπακούει σε έναν επιθετικό αλλά λειτουργικό μινιμαλισμό. Η μοτοσυκλέτα είναι πιο στενή και πιο συμπαγής και διατίθεται ως στάνταρ με μονή σέλα. Τα φώτα τεχνολογίας LED και η εντυπωσιακή τριχρωμία με βάση το κόκκινο είναι στοιχεία εμπνευσμένα από την αγωνιστική ιστορία της Honda.