Clutch-by-wire χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων από την Kia

Κοινοποίησε το άρθρο

Η Kia Motors παρουσιάζει περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (iMT), το οποίο έχει σχεδιαστεί για μια σειρά από  υβριδικά εξηλεκτρισμένα μοντέλα (MHEVs) της Kia.

Πρόκειται για μία παγκόσμια καινοτομία ενός  υβριδικού κινητήρα 48V με μετάδοση «clutch-by-wire». Η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί για τη βελτίωση της οικονομίας καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών CO2 στα MHEV της Kia, διατηρώντας παράλληλα τη συμμετοχή του οδηγού όπως σε ένα συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το iMT ενισχύει τον ηγετικό ρόλο της Kia στην εξέλιξη μιας ολοκληρωμένης σειράς εξηλεκτρισμένων κινητήρων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου

Στην τελική φάση για τη διεκδίκηση του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα πέρασαν 11 νέα μοντέλα.     Η αντίστροφη μέτρηση για την ανάδειξη...

LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας

Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας, τον τελευταίο αγώνα του WRC, όπου θα κριθεί και ο πρωταθλητής.   Στην Ιαπωνία, στο «σπίτι» της TOYOTA, πέφτει η...

Ψηφιακή ενημέρωση για τις παραβάσεις των οδηγών

Πρόσβαση στις παραβάσεις τους μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet έχουν πλέον όλοι οι οδηγοί.     Η ψηφιακή εποχή που ζούμε, έχει ως αποτέλεσμα η καθημερινότητά μας...

Αντί για μηχανικό σύνδεσμο, ο συμπλέκτης του iMT λειτουργεί εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά και ενσωματώνεται στον εξηλεκτρισμένο κινητήρα 48V MHEV. Το iMT συνεργάζεται με τo  υβριδικό σύστημα (MHSG) ώστε να απενεργοποιεί τον κινητήρα νωρίτερα από το σύστημα Idle Stop & Go  πριν την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου.

Επίσης, υπό προϋποθέσεις το σύστημα απενεργοποιεί περιστασιακά τον κινητήρα σε ταχύτητες έως και 125 χλμ./ώρα και τον ενεργοποιεί εκ νέου όταν ο οδηγός πιέσει ξανά το πεντάλ του γκαζιού ή του συμπλέκτη. Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης το σύστημα μπορεί να βελτιώσει τη συνολική κατανάλωση καυσίμου και να μειώσει τις εκπομπές CO2 περίπου κατά 3%.

Η επιλεγμένη σχέση παραμένει εμπλεκόμενη ακόμη και με τον κινητήρα προσωρινά απενεργοποιημένο. Ο κινητήρας επανεκκινείται άμεσα με την ίδια σχέση από το MHSG μόλις ο οδηγός πιέσει τα πεντάλ του φρένου ή του γκαζιού.

Εάν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του συμπλέκτη για να αλλάξει σχέση ή εάν η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι πολύ χαμηλή για την εμπλεκόμενη σχέση, τότε η μετάδοση επανεκκινεί τον κινητήρα στο ουδέτερο (δηλ. με ανοιχτό τον συμπλέκτη).