Πανέμορφος, θαυμάσιος και μυθικός ο Φοίνικας ήρθε για να «αναστήσει» την Saab από τις στάχτες. Το PhoeniX είναι το πιο εντυπωσιακό και αξέχαστο πρωτότυπο που έδωσε ποτέ η Σκανδιναβική χερσόνησος στο παγκόσμιο, και συμβολίζει την εικόνα της Saab αν κατάφερνε να γλυτώσει από την χρεωκοπία.
Γιατί όμως τόσος λόγος για ένα 2πορτο, με κίνηση στους εμπρός τροχούς και απόδοση όσο ένα μίνι; Καταρχήν επειδή είναι σχέδιο του Jason Castriota, πρώην συνεργάτη του Pininfarina, του ανθρώπου δηλαδή που σχεδίασε την Maserati Birdcage, την εκπληκτική P4/5 και την θεαματική SSC Tuatara. Δεύτερον ακριβώς επειδή χρησιμοποιήθηκε ένας αλουμινένιος κινητήρας μόλις 1600 κ. εκ. απόδοσης 200 ίππων που για την εποχή ήταν κάτι παραπάνω από αρκετό, επιπλέον ένας ηλεκτροκινητήρας 34 ίππων στον πίσω άξονα πρόσφερε την ιδιότητα της 4κίνησης. Δεν ήταν όμως γραπτό να προχωρήσει το εγχείρημα, έτσι φτάσαμε στο σήμερα με την National Electric Vehicle Sweden (NEVS) να θέλει την παραγωγή μιας ηλεκτροκίνητης εκδοχής του 9-3, του αυτοκινήτου που ακολούθησε το PhoeniX. Η σκέψη πως δεν υπάρχει λόγος να ξεκινήσουν από την αρχή αλλά πως μπορούν να συνεχίσουν εκεί που σταμάτησε ο Φοίνικας είναι η πιο φυσιολογική.
{gallery}kosmos/saab{/gallery}